دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟ به همراه مثال های ایرانی آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان

علاوه بر این، تحقیقات کیوورد در شبکه های اجتماعی می تواند برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما در شبکه های اجتماعی مختلف نیز کمک کننده باشد. با اطمینان حاصل کردن از این که این موضوع همیشه به خاطرتان می ماند، شما تجربیات دیجیتالی ایجاد خواهید کرد که برای مخاطبان شما جواب داده و دائماً نتایجی که امیدوار به کسب آن ها هستید را کسب خواهد کرد. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به احتمال زیاد نیازمند جنبه های پرداختی و رایگان به صورت همزمان برای موثر عمل کردن است. است، به این معنی که خدمات یا محصولات خود را به کسب‌وکارهای دیگر ارائه می‌کنید، اقدامات بازاریابی دیجیتال شما باید حول محور تولید مشتری راغب آنلاین بچرخد و هدف نهایی‌تان این باشد که با کارشناسان فروش شرکت تماس گرفته شود. به همین دلیل، بازاریابی شما باید روی جذب و تبدیل باکیفیت‌ترین لیدها از طریق وب‌سایت و سایر کانال‌های دیجیتال تمرکز داشته باشد. از جمله این کانال‌ها می‌توان به وب‌سایت خود شرکت، شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات و وبلاگ شرکت اشاره کرد.

قطعاً برای شما هم مانند ما جای شکی نیست که اگر بخواهیدکسب درآمد اینترنتیداشته باشید و فروش‌تان را بیشتر کنید باید به روش‌هایبازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ مسلط باشید. بحث دیجیتال مارکتینگ امروزه به حدی داغ و جدی شده است که در همین زمینه فیلدهای شغلی فراوانی در شرکت‌های آی تی برای متخصصین این حوزه ایجاد شده است. کارشناسان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می توانند در زمینه خدمات مختلف به شما کمک کنند. این موضوع می تواند به سادگی نوشتن یک دنباله ایمیل برای راه اندازی محصول بعدی شما یا به اندازه مستندسازی و اجرای استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال شما باشد. یکی از بزرگترین تغییرات تغییر در استراتژی های بازاریابی مورد نیاز کسب و کارهای بزرگ و کوچک بوده است. به طور روزانه، یک آمریکایی به طور متوسط ​​بیش از 2 ساعت و گاهی تا 10 ساعت از اینترنت برای طیف گسترده ای از کارها و فعالیت ها استفاده می کند.

آخرین کاربران ویژه متمم

فناوری دستیار مجازی مانند الکسا، سیری و دستیار گوگل از آن زمان محبوبیت خود را افزایش داده است و بازار قابل توجهی را به خود جلب کرده است. از آنجایی‌که وبینارها در مقایسه با ویدیوهای معمولی دارای جزئیات بیشتری بوده، تعاملی هستند و محتوای جامع‌تری را در مقایسه با پست‌های وبلاگی یا ویدیوهای کوتاه ارائه می‌دهند، لذا برای مرحله ملاحظه بسیار مناسب به نظر می‌رسند. اینفوگرافیک ها که معمولاً بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند و لذا شانس دیده شدن شما در شبکه‌های اجتماعی را دوچندان می‌کنند.

توییتر، لینکدین، اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و یوتیوب نمونه‌هایی از شناخته شده‌ترین شبکه های اجتماعی در ایران هستند. تبلیغات کلیکی یا ‌Pay Per Click که PPC نیز نامیده می‌شود، روشی برای جذب کاربر و یکی از انواع تبلیغات عملکردی است. در این روش شما باید به دنبال یک شرکت تبلیغاتی باشید که سایت، کالا یا خدمت شما را در جایگاه‌های مشخصی تبلیغ کند. شما نیز موظف هستید به ازای هر کلیکی که به روی این تبلیغات انجام می‌شود، هزینه‌ای به ناشر تبلیغ بپردازید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟ به همراه مثال های ایرانی آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان

در بازاریابی دیجیتال شما بر خلاف روش‌های سنتی تبلیغات، مانند استفاده از بیلبوردها و … که هیچ کنترلی بر روی مخاطبین وجود ندارد می‌توانید به طور بسیار دقیق و هدفمند مخاطبان خود را انتخاب کنید. استخدام یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می تواند یک حرکت مثمر ثمر باشد، چه تازه شروع به تجارت الکترونیک کرده اید و چه یک فروشگاه آنلاین موفق دارید و می خواهید مشتریان بیشتری جذب کنید. با همکاری با یک شرکت بازاریابی دیجیتال، به کارشناسان این صنعت دسترسی خواهید داشت که می توانند به شما کمک کنند تا کمپین های خود را به طور موثر مدیریت کنید و استراتژی هایی را توسعه دهید که درآمد شما را افزایش می دهد. و اگر کمپین ها و پلتفرم های متعددی دارید، یک شرکت می تواند به شما در مدیریت هر یک کمک کند. شرکت های بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهند که مدیریت کمپین خود را در یک مکان ساده کنید.

مطابق آنچه از منظر تبلیغات به عنوان نوعی ارتباط انسانی مطرح می‌شود، در اینجا نیز یک «فرستنده پیام» وجود دارد، پیام به وسیله یک «کانال» به «گیرنده» می‌رسد تا اثر تبلیغی و ترغیب به خرید انجام شود. در دیجیتال مارکتینگ هم همین قضیه وجود دارد و برای انواع کسب‌وکارها قابلیت هدف گیری تبلیغاتی انواع مشتریان در سطوح B2C و ‌B2B وجود دارند. مثلاً وقتی که برای اولین بار مشتری وارد سایت می‌شود، باید از آن‌ها بخواهید اطلاعات تماس خود را (مثل ایمیل یا شمارۀ همراه) در اختیار شما قرار بدهد. مثلاً با ارائه یک محصول جذاب و رایگان مثل (ایبوک یا فایل صوتی) از آن‌ها بخواهید برای دریافت آن، ایمیل خود را وارد کنند.

۱۱ـ تبلیغات بر اساس کلیک ppc

برای فروش این محصول به مشاغل، باید روی این اصل تمرکز کنید که چگونه نرم‌افزار شما می‌تواند در پول و زمان مشتری احتمالی صرفه‌جویی کند و مشتری و کارمندان آن‌ها می‌توانند کارهای بیشتری را در مدت‌زمان مشابه انجام دهند. بازاریابی موتورهای جستجو (یا SEM) اغلب با SEO اشتباه گرفته می‌شود زیرا هر دو نام‌های بسیار مشابهی دارند. با استفاده از ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید بک‌لینک‌های رقبای‌تان را پیدا کنید و به سمت خود جذب کنید. نوسانات و تغییراتی که رقبای‌تان در کیوردهای مختلف در نتایج گوگل داشته‌اند، را مشاهده کنید و تحلیل رقابتی کاملی انجام دهید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که کدام استراتژی برای کسب‌و‌کارتان مناسب‌تر است؟ در پاسخ باید بگوییم که باید هدف شما به طور واضح از فرآیند بازاریابی‌تان مشخص باشد.

خدمات دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک شامل چه بخش‌هایی است؟!

شما با همه ی استراتژی‌های ذکر شده در بالا می‌توانید این بازاریابی را اجرا کنید به شرطی که هوشمندانه کار کنید. پیاده کردن این نوع بازاریابی کمک می‌کند بتوانید با استراتژی منظم کسانی که به کسب و کار شما علاقه دارند را قدم به قدم جذب کنید و به مشتریان خود اضافه کنید. اتوماسیون بازاریابی و فروش، نرم افزاری است که در صورت استفاده صحیح از آن، کار برای صاحبان مشاغل بسیار آسان می‌شود. به عنوان مثال، با صرف وقت کمتر می‌توان مشتریان احتمالی بیشتری را جذب و میزان فروش را افزایش داد.

  • مجموعه‌ای از ایمیل‌های ارسال‌شده به مشتریان برای ایجاد رابطه و ایجاد اعتماد با آن‌ها مفید است و در بسیاری از مواقع به خرید می‌انجامد.
  • ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی، یکی از روش‌های بازاریابی است که در آن، ویدئوهایی برای معرفی و بازاریابی یک محصول یا برند و با هدف جذب مخاطب، تبدیل آن‌ها به مشتری و افزایش فروش تولید و منتشر می‌شوند.
  • رسانه ای که برای انتشار تبلیغات بنری از آن استفاده می‌کنید و میزان ارتباط آن با کسب و کارتان در موفقیت این شیوه از تبلیغات بسیار تاثیرگذار است.
  • از همه مهم تر مدیران شبکه های اجتماعی یک برنامه مشخص برای پست محتوای بصری و نوشتاری شرکت تنظیم می کنند.