دورنمای قیمت طلا پس از گزارش NFP Blowout متفاوت است


نکات کلیدی طلایی:

  • قیمت طلا (XAUUSD) افزایش سود، 1.6٪ برای هفته.
  • داده های شغلی NFP فراتر از همه پیش بینی ها، افزایش فشار بر فدرال رزرو.
  • عدم قطعیت ژئوپلیتیکی همچنان پابرجاست، مناقصه هاون هنوز در جریان است

چگونه می توان تأثیر سیاست بر بازارهای مالی جهانی را معامله کرد

طلا (XAUUSD) قیمت‌ها در این هفته افزایش یافت و به بالاترین رقم 1794.23 دلار رسید، که 6.7 درصد از پایین‌ترین سطح سالانه با پشتوانه برگشتی کاهش یافت. پس از شلیک موشک‌های چین بر فراز تایوان در طول رزمایش‌های نظامی، شمش 1.5 درصد افزایش یافت و به دنبال سه افزایش هفتگی متوالی است. پکن به شدت به مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ داده است اساین هفته نانسی پلوسی، بالاترین رتبه سیاستمدار آمریکایی که در 25 سال گذشته به این جزیره رفته است.

طلا (XAUUSD) از تضعیف دلار، کاهش بازده اوراق قرضه ایالات متحده و برخی حمایت های پناهگاهی در میان خطرات ژئوپلیتیکی مستمر بهره برده است. اظهارات افزایشی مقامات فدرال رزرو متعهد شد که بانک مرکزی به مبارزه تهاجمی برای کاهش تورم فزاینده ادامه خواهد داد. Loretta J. Mester، رئیس جمهور بانک فدرال رزرو از کلیولند روز پنجشنبه گفت که فدرال رزرو باید نرخ بهره را به بالای 4 درصد برساند تا تورم را به هدف بازگرداند. این نظرات تاثیر چندانی روی قیمت نداشت از طلا همانطور که تقاضای پناهگاه ادامه داشت.

نمودار طلایی

منبع: بلومبرگ

رشد فزاینده شغلی در ایالات متحده، رشد شمش را تهدید می کند

کارفرمایان ایالات متحده بیش از دو برابر اضافه کردند پیش بینی تعداد مشاغل، نشان دهنده تقاضای قوی نیروی کار است که نگرانی های رکود را کاهش می دهد و نشان می دهد که فدرال رزرو با افزایش شدید نرخ بهره برای خنثی کردن تورم ادامه خواهد داد. نرخ‌های خزانه‌داری با شرط‌هایی که فدرال رزرو به افزایش شدید هزینه‌های استقراض ادامه خواهد داد تا تقاضا را کاهش دهد و نیروهای تورمی افسارگسیخته را رام کند، افزایش یافت.در حالی که شرایط قوی استخدام ممکن است فدرال رزرو را به ادامه برنامه‌های افزایش بارهای اولیه سوق دهد، آنها باید نگرانی‌ها را در مورد رو به جلوی اقتصاد کاهش دهند. بر فرازآ صخره این ممکن است به تثبیت اشتهای ریسک در کوتاه مدت کمک کند منجر به کاهش تقاضا و کاهش قیمت طلا می شود.

با تایید فدرال رزرو تمایل خود را به تصمیمات وابسته به داده we تصویر بهتری از تورم هفته آینده هنگامی که اداره آمار کار ایالات متحده شاخص قیمت مصرف کننده ماه جولای را منتشر می کند. CPI نسبت به ماه قبل 0.3 درصد افزایش یافته است که این رقم را نرخ سالانه انتظار می رود سقوط کند به 8.9٪، از 9.1٪ در قبلی ماه.

عدم قطعیت ژئوپلیتیکی همچنان ادامه دارد

پیامدهای حاصل از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، بازارها را در بیشتر ایام هفته در وضعیت بدی قرار داد. پس از پایان سفر، نگرانی تا حدودی کاهش یافت، با این حال چین از آن زمان مانورهای نظامی را در مناطق اطراف جزیره آغاز کرده است. چین 11 موشک بالستیک دونفنگ را به سمت آب های اطراف تایوان شلیک کرد که بزرگترین آزمایش چند دهه اخیر است. وزارت امور خارجه چین روز جمعه از اقدامات متقابل جدید علیه واشنگتن از جمله تعلیق گفتگوهای آب و هوایی، همکاری برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی، کمک حقوقی در امور جنایی و مبارزه با جنایات فراملی خبر داد. اگر شاهد تشدید تنش‌ها باشیم، می‌توانیم شاهد افزایش تقاضای پناهگاه باشیم بullion احتمالاً یکی از برندگان اصلی خواهد بود.

نمودار D XAUUSD

طلا

منبع: TradingView، تهیه شده توسط زین وودا

افکار نهایی و هفته پیش رو

واکنش بازار به دنبال گزارش مشاغل NFP شاهد کاهش فوری 26 دلاری در XAUUSD نسبت به حدود بود. دلار آمریکا1790 تا دلار آمریکا1764 قبل از اینکه یک بار دیگر صعود کند. را 50-SMA در حالی که ما بین 20 معامله می کنیم مقاومت ایجاد کرد و 50-SMA. به نظر می رسد شمع روزانه به عنوان یک شمعدان نزولی میله داخلی بسته می شود که با شروع هفته جدید نشان دهنده نزولی بیشتر خواهد بود. دلار آمریکا1800 سطح روانی کلیدی درست بالاتر از اوج های این هفته قرار دارد.

مانند منسرمایه گذاران و مهمتر از آن فدرال رزرو آمریکا به نظارت دقیق داده ها ادامه دهید و به نظر می رسد احساسات پس از هر انتشار در لحظه تغییر می کند، داده های تورم هفته آینده قرار است نشان می‌دهد که تورم همچنان در سطوح بالایی قرار دارد. اگر اینطور باشد، می‌توانیم شاهد رشد دوباره دلار باشیم که می‌تواند منجر به کاهش بیشتر شود برای فلز گرانبها.

— نوشته شده توسط Zain Vawda برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع