دورنمای دلار آمریکا پس از تورم شگفت‌انگیز صعودی، تنظیم بر روی EUR/USD و USD/JPY


پیش بینی دلار آمریکا:

  • دلار آمریکا اینچ نسبتاً بالاتر از ایالات متحده است شاخص قیمت مصرف کننده برآوردهای بالای داده ها
  • نرخ تورم ماه ژانویه 6.4% سالانه و CPI اصلی 5.6% سالانه است.
  • این مقاله نگاه می کند یورو/دلار آمریکا و USD/JPY سطوح فنی کلیدی برای نظارت در کوتاه مدت

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: پس از داده های CPI ایالات متحده، شاخص S&P 500 و Nasdaq 100 کدام راه است؟

دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه‌گیری می‌شود، پس از عبور از داده‌های تورم ایالات متحده، نوساناتی را نشان داد، زیرا گاوها و خرس‌ها درگیر یک جنگ طناب‌کشی سخت بودند. در حالی که دلار در یک واکنش تند و تیز فرو رفت، در نهایت توانست ضررهای خود را از بین ببرد و با بازدهی خزانه داری، به ویژه آنهایی که در قسمت جلویی بودند، بالاتر رفتند (DXY + 0.10٪ به 103.41 در زمان 103.41 افزایش یافت. نوشتن

پشت حرکات بازار چه چیزی وجود دارد؟

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) صبح امروز آخرین گزارش تورم خود را منتشر کرد. به گفته این آژانس، شاخص قیمت مصرف کننده بر اساس تعدیل فصلی 0.5 درصد افزایش یافت و نرخ سالانه را از 6.5 درصد به 6.4 درصد رساند، دو دهم درصد بالاتر از برآوردهای اجماع. به نوبه خود، گیج اصلی که هزینه‌های غذا و انرژی را حذف می‌کند، در 0.5 درصد مادر و 5.6 درصد در 12 ماه گذشته بود که کمی بالاتر از پیش‌بینی‌ها بود.

داده های تورم ایالات متحده در یک نگاه

image1.png

منبع: تقویم DailyFX

در حالی که غافلگیری صعودی ناامید کننده بود و ممکن است شاهین های بازار را برای افزایش بیشتر فدرال رزرو تشویق کند، مهم است که توجه داشته باشیم که همه چیز در گزارش صبح امروز منفی نبود. به عنوان مثال، سرپناه، یک شاخص عقب مانده، پس از جهش 0.7 درصدی، تقریباً نیمی از افزایش CPI را به خود اختصاص داد. اگر به‌جای آن اعداد بی‌درنگ در معیارهای مسکن گنجانده می‌شد، این دسته در حال حاضر در حالت کاهش تورم قرار می‌گرفتند، که نشان می‌دهد ارقام فعلی ممکن است در مورد روند قیمت‌ها گمراه‌کننده باشند.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

Fed Futures ضمنی بازده و نرخ خزانه داری ایالات متحده

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

در مجموع، داده‌های امروز ممکن است برای دلار آمریکا اندکی صعودی باشد، اگرچه احتمالاً برای تغییر خطرات پیرامون چشم‌انداز سیاست فدرال رزرو کافی نیست یا باعث می‌شود معامله‌گران به طور قابل‌توجهی نرخ پایانه FOMC را افزایش دهند. با این حال، ارز ایالات متحده ممکن است در روزهای آینده حمایت خود را حفظ کند، اما به کاتالیزورهای بیشتری برای گسترش بهبود خود در یک افق بلندمدت نیاز خواهد داشت، به خصوص اگر احساسات مثبت باقی بماند.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

EUR/USD هنوز در مرحله تثبیت است و بین مقاومت 1.0800 ~ و حمایت ~ 1,0650 گیر کرده است. برای اینکه این جفت یک نشانه جهتی تعیین کننده داشته باشد، قیمت ها باید از این محدوده خارج شوند. گفته می‌شود، اگر تثبیت به سمت بالا حل شود، می‌توانیم شاهد حرکت به سمت 1.0935 و به دنبال آن آزمون مجدد بالاترین سطح سال 2023 باشیم. از سوی دیگر، اگر پشتیبانی فنی در 1.0650 در جهت نزولی شکسته شود، شتاب فروش می تواند تسریع شود و راه را برای سقوط به سمت 1.0495 هموار کند.

نمودار فنی EUR/USD

نمودار، نمودار خط، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار فنی EUR/USD با استفاده از TradingView تهیه شده است

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

تحلیل فنی USD/JPY

پس از جهش اخیر، USD/JPY اکنون به مقاومت نزدیک به 133.10 نزدیک می شود. اگر گاوها بتوانند نرخ ارز را به بالای این مانع برسانند، انگیزه صعودی می تواند قدرت را جمع کند و به خریداران اجازه می دهد تا به 134.90 حمله کنند و به دنبال آن 136.70، یعنی کاهش 38.2 درصدی کاهش اکتبر 2022 تا ژانویه 2023، حمله کنند. برعکس، اگر فروشندگان بازگردند و یک عقب‌نشینی نزولی ایجاد کنند، حمایت اولیه در 129.70 و سپس 128.50 ظاهر می‌شود، کفی که توسط یک خط روند صعودی کوتاه‌مدت در بازی از فوریه 2022 ایجاد شده است.

نمودار فنی USD/JPY

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار فنی USD/JPY با استفاده از TradingView تهیه شده است





منبع