دلار نیوزلند پیش بینی بازدهی را بالاتر می برد و همچنین بالاترین قیمت را دارد…


FOMC، RBNZ، نرخ بهره، نقاط صحبت NZDUSD:

  • چشم انداز بازار: NZDUSD نزولی زیر 0.6400
  • پس از افزایش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا، BOE و SNB. افزایش قابل توجهی در سطح عمومی عملکرد وجود دارد
  • در سیاست های پولی طیف، معیار RBNZ با بالاترین همتایان خود مطابقت دارد. اما نرخ پیک پیش‌بینی‌شده از نظر مادی بالاتر است

توصیه شده توسط John Kicklighter

ایجاد اعتماد در معاملات

پس از سیل فعالیت های سیاست پولی در این هفته، عدم شفافیت قابل توجهی در مورد اینکه چه ارزهایی برنده افزایش قابل توجه متوسط ​​نرخ معیار توسعه یافته جهان بوده اند، وجود دارد. با افزایش نرخ 50 واحد پایه (bp) فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان، تفاوت بازدهی ارزهای نقدشونده کاهش یافته است. مهمتر از همه، پیام‌رسانی پیرامون پیش‌بینی‌ها باعث شده است که میانگین نرخ پایانه – نقطه‌ای که بانک‌های مرکزی از رژیم‌های افزایشی خود متوقف می‌شوند – به طور قابل‌توجهی بالاتر از حد انتظار سه یا شش ماه پیش باشد. از نظر فنی، پس از این جدیدترین افزایش و پیش بینی ها؛ بانک مرکزی نیوزلند و دلار نیوزیلند شاهد کاهش سطح نرخ معیار بوده اند. با این حال، پیش‌بینی از طریق بازده اوراق قرضه دولتی و پیش‌بینی‌های مبتنی بر سوآپ به حرکت بالاتر ادامه داده است. تا اواسط سال 2023، نرخ پایانه به بالای 5.57 درصد رسیده است که در مقایسه با دومین رتبه برتر: فدرال رزرو، 68 بشکه در روز است. و با این حال، با وجود این مزیت، کیوی با یک فاصله فنی آزمایشی از NZDUSD تزلزل کرده است.

وضعیت سیاست پولی نسبی بانک های مرکزی عمده

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

در حالی که نرخ بازاری که دلار نیوزلند موفق به کسب آن شده است، حق بیمه خود را حفظ کرده است، این مزیت به عنوان درصدی نسبت به مقیاس نرخ ها به طور فزاینده ای کم به نظر می رسد. علاوه بر این، همانطور که در چند روز گذشته در بازارهای سرمایه مشاهده کردیم، پیامدهای سیاست های پولی سخت تر برای اقتصاد جهانی در نیمه اول سال 2023 تأثیر مخربی بر احساسات بازار داشته است. تغییر در Dow، DAX و FTSE 100 در این جلسه گذشته کاملاً برجسته است. به نظر می رسد که ترکیبی از کاهش اهمیت مزایای نرخ نهایی و مشاهده «ریسک گریزی» تأثیر قابل توجهی بر NZDUSD داشته است. این جفت در ماه‌های گذشته روندی بسیار ثابت و مستحکم را به‌وجود آوردند و نقطه‌ای بالاتر از SMA 50 روزه بود، همانطور که از می 2009 شاهد بودیم. با شکست کانال در جلسه گذشته، پشتیبانی بعدی SMA 20 روزه است.

نمودار NZDUSD با SMAهای 20 و 50 روزه، ROC 1 روزه و شاخص نابرابری 50 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

بر خلاف NZDUSD، در AUDNZD متقاطع یک جزء “منبع امن” مشخص نیست. با این وجود، روندی که این جفت از زمان معکوس شدن در 28 سپتامبر شکل گرفته است، شاید از نظر فنی حتی چشمگیرتر باشد. در اینجا، به نظر می رسد که تمایز اصلی، نرخ ها و انتظارات نرخ باشد. عناصر دیگر مانند ارتباط “احساس” و پتانسیل رشد نسبتاً به هم مرتبط هستند. با این حال، به نظر می‌رسد که پتانسیل سیاست پولی RBA با نرخ بسیار پایین‌تری نسبت به همتای نیوزلندی خود، بسیار نزدیک است. هنوز امکان معکوس شدن AUDNZD در چنین کانال پرمخاطبی وجود دارد، اما همچنین پایه محکمی برای خرس‌ها وجود دارد که به 61.8 درصد اصلاح فیبوناچی در محدوده پس از همه‌گیری و حمایت خط روند که در مارس 2020 آغاز شد، ادامه دهند. پایین و با آزمایشات در سپتامبر و نوامبر 2021 تأیید شد.

نمودار AUDNZD با SMA های 20 و 50 روزه، ROC 1 روزه و شاخص نابرابری 50 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingviewد





منبع