دلار دامنه تحت فشار را افزایش می دهد، سهام تلاش می کند تا گاوها را افزایش دهد، ریسک رویداد واقعی هفته آینده است


S&P 500، Nasdaq 100، دلار آمریکا، ریسک رویداد و نرخ تصمیم گیری FOMC:

  • چشم انداز بازار: S&P 500 Eminis Bearish زیر 3900; USDJPY صعودی بالای 132.00
  • Q4 تولید ناخالص ملی به روز رسانی این جلسه گذشته انتظارات را شکست داد و مورد علاقه فدرال رزرو تورم اندیکاتور (PCE deflator) قرار است روز جمعه منتشر شود
  • بین پیشرفت در دارایی های ریسک خاص (مانند نزدک 100)، محدودیت های قابل توجه دلار و ریسک رویدادهای سنگین در هفته آینده؛ انتظار سردرگمی جمعه

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

وقتی با یک سوگیری از پیش تعیین شده به بازاری نزدیک می شویم، اغلب شواهدی وجود دارد که می توانیم برای توجیه دیدگاه خود انتخاب کنیم. من ادعا نمی‌کنم که چشم‌انداز روشنی در مورد اینکه مرحله بعدی سیستم مالی چگونه خواهد بود، دارم، اما معتقدم که بلاتکلیفی قابل‌توجهی وجود دارد و دلیلی برای انتظار عدم اطمینان بیشتر در مورد اعتقاد در آینده نزدیک وجود دارد. این دیدگاه نه با نشانه‌های فنی دارایی‌ها و نه از طریق حس تمرکز بنیادی، بلکه چیزی ابتدایی‌تر شکل می‌گیرد: وزن بیشتر پیش‌بینی برای ریسک رویداد مهم‌تر در مقابل پس‌زمینه ضعیف برای اعتقادی که در حال حاضر با آن سروکار داریم. این چیزی است که باید در ذهن داشته باشیم که از جمعه و حتی اوایل هفته آینده عبور می کنیم. برخی از شاخص‌های اصلی ایالات متحده پیشرفت‌های فنی قابل‌توجهی داشته‌اند در حالی که ارزش دلار برای شکستن از محدوده بسیار باریک به تاخیر افتاده است. با این حال، این شرایط به تنهایی پس‌زمینه بازار گسترده‌تر را بازتعریف نمی‌کند.

با در نظر گرفتن جایی که به نظر می رسد احساسات در پشت معیار مشخصی از شور و شوق تقویت می شود، شاخص های ایالات متحده شروع به دریافت انگیزه ای از همتایان جهانی (مانند DAX، FTSE 100، Nikkei 225) و «دارایی های ریسک» جایگزین (مثلاً در حال ظهور) کرده اند. بازارها، اوراق قرضه ناخواسته، و غیره) شروع به مبارزه کرده اند. S&P 500 با پیشرفت 200 روز شکست SMA، ترخیص خط روند سال 2022 و سپس فرسایش سطوح بلندمدت فیب در حدود سطح 4000 طی چند هفته گذشته، در طولانی‌ترین دوره تقویت گاوها بوده است. با بسته شدن روز پنجشنبه، به نظر می رسید که گاوها اعتقاد بیشتری نسبت به هر کاری که تا این لحظه انجام شده بود، وجود داشته باشد. یک شکاف بالاتر در بازار باز در نهایت منجر به افزایش 1.1 درصدی در روز خواهد شد. به نظر می‌رسد که ما از گرانش سطح 4000 فرار کرده‌ایم، اما آیا این واقعاً دروازه‌های گاوها را بالا می‌برد؟

نمودار S&P 500 با SMA و حجم 200 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در جایی که S&P 500 سخت برای دستاوردهای خود مبارزه کرده است، نزدک 100 در موقعیت بسیار بهتری برای برانگیختن فرصت طلبان بود. شاخص فناوری سنگین در دوره‌های کلیدی صعود بیش از یک دهه پس از بحران بزرگ مالی – و دوباره در افزایش اولیه پس از فروپاشی همه‌گیری، نقش مشعل سوداگرانه را ایفا کرد. اخیراً، نسبت به S&P 500 یا Russell 2000 و مطمئناً میانگین صنعتی داوجونز مبتنی بر ارزش، به طور قابل توجهی ضعیف عمل کرده است. با هک کردن آن نزولی ریشه دار، این هفته شاهد شکست روند نزولی 2022 در روز دوشنبه بودیم. و در این جلسه گذشته، افزایش نرخ شکاف، نزدک را برای اولین بار در 203 روز معاملاتی به بالای SMA 200 روزه رساند. این به معنای پایان دادن به طولانی‌ترین زمان معاملات بازار در زیر این معیار فنی بسیار قابل تشخیص در دو دهه اخیر است. برای کسی که اصولاً از نمودارها پیروی می کند، این در واقع بسیار تحریک آمیز به نظر می رسد. با این حال، در این شرایط، ارزیابی های ما باید بر اساس قرائت های گسترده تر باشد.

نمودار Nasdaq 100 با SMA 200 روزه و نابرابری Spot-200SMA (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

شاید انعکاس بهتر شرایط بنیادی و بازار از طریق نمودار شاخص دلار DXY باشد. نمایش ارزش تجاری از گرین‌بک نشان داده است که نسبت به تعهدات خودداری می‌کند که چیزی غیرعادی نیست. در حالی که DXY از نظر فنی یک افزایش جزئی از پایین ترین سطح 7 ماهه خود را با افزایش 50 درصدی صعودی 22 ماهه در عرض چهار ماه افزایش داده است، واقعاً هیچ پیشرفت مادی در دوره خرس ها طی دو هفته وجود نداشته است. . در واقع، محدوده تاریخی 10 روزه از DXY (به عنوان درصد نقطه) فقط با شرایط تعطیلات در پایان سال 2022 قابل مقایسه است و قبل از آن باید به فوریه برگردیم تا چیزی قابل مقایسه پیدا کنیم. این صبر است – یا اضطراب منجمد – در انتظار یک راننده قطعی تر و تواناتر.

نمودار شاخص دلار DXY با SMA 200 روزه، محدوده تاریخی 10 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

رشد سهام در این جلسه گذشته به طور طبیعی باعث می شود کسانی که به دنبال توجیه هستند از چاه بنیادی خارج شوند. کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم از ایالات متحده قطعاً به خوبی به این هدف عمل می کند. نرخ رشد سالانه 2.9 درصدی سریعتر از انتظار 2.6 درصد بود، اما چندان دور از بازار نیست. علاوه بر این، به نظر می رسد بسیاری از بحث ها در مورد رکود قریب الوقوع ریشه در نیمه دوم سال داشته باشد. ما به زودی در این مورد شفاف سازی نخواهیم داشت – مگر اینکه NBER به ما یک فراخوان قطعی «رکود» پیشنهاد دهد (هیچ علامت قطعی «همه چیز مشخص است» وجود ندارد). در حالی که تولید ناخالص داخلی و سایر داده‌هایی که در آن روز به آنها اشاره می‌شود، دلگرم‌کننده بود، اما به سختی مشکلات بازار را در یک چرخش قطعی به نفع خوش‌بینی حل می‌کند. این امر به ویژه زمانی اتفاق می افتد که خطر رویداد بسیار جدی وجود داشته باشد که بتواند سوزن را در هفته پیش رو حرکت دهد. بنابراین، در حالی که یک رویداد مهم دیگر برای روز معاملاتی پایانی این هفته وجود دارد (کاهش قیمت PCE)، عاقلانه است که انتظارات خود را برای سطح تأثیر آن محدود کنید.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی جهانی برای هفته آینده

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع