دلار افزایش می یابد در حالی که VIX پس از CPI کاهش می یابد، چه چیزی حرکت بعدی بازار را دیکته می کند؟


S&P 500، VIX، دلار، تورم CPI و USDJPY نقاط صحبت:

  • چشم انداز بازار: یورو دلار نزولی زیر 1.08; داو محدوده بین 34200 تا 33200; USDJPY صعودی بالای 133
  • ایالات متحده CPI برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت، اما سرعت “کاهش تورم” به میزان قابل توجهی کاهش یافت و با افتی ملایم به 6.4 درصد رسید که انتظارات نرخ فدرال رزرو را تقویت کرد.
  • علیرغم مسیر نرخ بالاتر مورد انتظار برای ایالات متحده، S&P 500 ثابت بود، VIX به شدت کاهش یافت و دلار کمی پیشرفت کرد… حالا چی؟

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

ریسک رویداد برتر این هفته آمده و رفته است و بسیاری از واکنش بازار به این به روز رسانی شگفت زده خواهند شد. تورم در ایالات متحده در نیم سال گذشته موضوع داغی بوده است، به ویژه با توجه به انتقال تصور شده از یک رژیم سختگیرانه تهاجمی به مسیر وضعیت موجود برای بزرگترین بانک مرکزی جهان، فدرال رزرو. در حالی که داده ها از سیاست های یک کشور خاص صحبت می کنند، سفت شدن سیستم مالی ایالات متحده راهنمای انتظارات برای بقیه جهان است. همه آنچه گفته شد، به روز رسانی ژانویه برای CPI ایالات متحده (شاخص قیمت مصرف کننده) کاهش سرعت را برای هفتمین ماه متوالی از زمان اوج 9.1 درصدی در آمار ژوئن ارائه کرد. گفته می‌شود، بازار به آینده نگاه می‌کند و مسائل ظریفی دارد. در حالی که کاهش تورم مورد تقاضای بانک مرکزی اتفاق می افتد، سرعت به طور قابل توجهی کاهش یافته است. رقم سرفصل 6.4 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر از 6.2 درصد مورد انتظار بود. علاوه بر این، اقدامات کم نوسان و برخی از زمینه‌های خاص نگرانی پاول، شواهدی را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد فشار ممکن است بیشتر از آنچه فدرال رزرو می‌خواهد ثابت شود.

نمودار S&P 500 با SMA 20 روزه، حجم و روز/تغییر CPI ایالات متحده در سال (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

به نوبه خود، تخفیف بازار نسبت به تعهد FOMC به نرخ پایانی 5.1 درصد (طبق SEP) بدون کاهش نرخ مورد انتظار تا سال 2023، کاملاً از بین رفته است. معاملات آتی صندوق فدرال رزرو در حال حاضر با پیش‌بینی اوج نرخی قیمت‌گذاری می‌شود که در مقایسه با دیدگاه‌های خود بانک مرکزی با پیش‌بینی کاهش نرخ در نیمه دوم سال، قیمت‌گذاری می‌شود (تفاوت 1-bp بین ژوئن و ژوئن وجود دارد). قرارداد ضمنی دسامبر). برای S&P 500 و دیگر «دارایی‌های ریسک»، این مشکل به نظر می‌رسد. اما واقعاً فاصله زیادی بین دیدگاه فدرال رزرو و بازار تا این مرحله وجود نداشته است، بنابراین لزوماً لازم نیست هراس را از بین ببرد. نگاهی به نسخه‌های قبلی CPI نشان می‌دهد که حتی کاهش‌های بزرگ در سرعت قبل از کاهش بازارها با شناوری موقت مواجه شده است. عوامل دیگری در آن نقطه وارد تصویر می شوند، اما بسیاری از نکات دیگر از اشتیاق واقعی برای ادامه کار وجود ندارد. به نظر می‌رسد تفسیر VIX برای بازارها مشکل‌سازتر از آنچه که «می‌توانست» بود، CPI نبود. با این حال، این نباید احساس آرامش عمیقی برای ما ایجاد کند. بازارها در حال حاضر برای تصویری که ما در حال حاضر در سیستم مالی جهانی با آن روبرو هستیم، بسیار آرام هستند.

نمودار شاخص نوسان VIX با SMA های 50 و 200 روزه، نرخ تغییر 1 روزه (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

شاید حتی شگفت‌آورتر از آن برای برخی معامله‌گران، عدم واکنش دلار به مسیر نرخ بالاتر فدرال رزرو بود که اکنون توسط خود بازار پیش‌بینی می‌شود. اوج نرخ واقعی که از طریق معاملات آتی صندوق های فدرال رزرو قیمت گذاری می شود تا ماه اوت است و نرخ ضمنی اکنون به 5.29 درصد رسیده است. این بالاتر از 5.1 درصد خود FOMC است، اما بعید نیست که SEP مارس شاهد تغییر اجماع مشابه با دیدگاه خود بازار باشد. همانطور که گفته شد، تفاوت بین 5.1 و 5.29 درصد چندان مهم نیست، به خصوص در مقایسه با سایر بانک های مرکزی مانند بانک مرکزی اروپا که نشان می دهد افزایش های بیشتری در افق است (FX یک توجه به ارزش نسبی است). دیدن مبارزه شاخص دلار DXY در زیر 104 تعجب خاصی ندارد، اما چه چیزی می تواند الهام بخش دلار به طور جدی باشد؟ من هنوز معتقدم که پیوند گرینبک با “ترس” و وضعیت پناهگاه امن آن منعکس کننده بیشترین پتانسیل استفاده نشده است. گفته می‌شود، اگر S&P 500 سقوط کند، می‌تواند جنبه‌ای از ارزش کمتر (و کم‌ارزش‌شده) ارز را احیا کند.

نمودار شاخص دلار DXY با نرخ پولی فدرال رزرو در ماه اوت 2023 و VIX (روزانه) همپوشانی شده است.

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

برای جفت های خاص مبتنی بر USD، توجه من همچنان روی USDJPY است. مبارزات آن به همان اندازه که از نظر فنی قابل توجه است. همانطور که گفته شد، تضاد در سیاست پولی همچنان متفاوت‌ترین تفاوتی است که ما در میان بازیگران اصلی خواهیم یافت – حداقل تا زمانی که رئیس جدید BOJ تصمیم بگیرد که پایان سیاست فوق‌العاده سست را نشان دهد. در اینجا، حساس به ریسک ممکن است یک ملاحظات غیرعادی به نظر برسد، زیرا ین اغلب به عنوان یک عامل سودجویانه برای ریسک گریزی در نظر گرفته می شود – به دلیل وضعیت نافرجام تجاری آن. با این حال، برای USDJPY، همبستگی مثبت با VIX هنوز بسیار قابل توجه است. من شاخص نوسانات را از نزدیک دنبال خواهم کرد.

نمودار USDJPY با SMA 50 روزه و نرخ تغییر 1 روزه، روزهای انتشار “CPI” (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

برای ریسک بالای رویداد در 48 ساعت آینده، هیچ رویدادی شبیه به CPI وجود ندارد که بتواند از نظر پتانسیل حرکت بازار با دامنه کامل باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که ما عاری از جرقه هستیم. در ایالات متحده، ترکیب خرده فروشی ایالات متحده، تولید صنعتی و احساسات بازار مسکن نمای کلی خوبی از سلامت اقتصادی در بزرگترین اقتصاد جهان است. صحبت های فدرال رزرو نیز نسبتاً متراکم در پیش است، بنابراین ما خواهیم دید که سیاست گذاران پس از انتشار CPI در جلسه گذشته چه خواهند گفت. وقتی صحبت از تورم شد، بریتانیا در فشارهای قیمتی ژانویه با یک دوره داده در ساعت 7:00 به وقت گرینویچ حرکت خواهد کرد. پوند هشدارهای مربوط به تورم شدید و FTSE 100 را در مورد رکود در پیش رو جذب کرده است، اما آیا همچنان می تواند فشار را نادیده بگیرد. سیاست چین و اشتغال استرالیا نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی جهانی برای 48 ساعت آینده

image5.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع