دلار استرالیا CPI داغ را کاهش می دهد که RBA را مورد توجه قرار می دهد. کجا برای AUD/USD


دلار استرالیا CPI داغ را کاهش می دهد که RBA را مورد توجه قرار می دهد. کجا برای AUD/USD

دلار استرالیا شاخص مورد انتظار سه ماهه سوم را نادیده گرفت که پیش از تصمیم گیری نرخ RBA در سه‌شنبه آینده، بالاتر از حد انتظار با 7.3 درصد بود. آیا افزایش RBA برای AUD/USD کاری انجام می دهد؟

دلار استرالیا، AUD/USD، CPI، تورم، RBA، بودجه، AUD/JPY – نکات صحبت

• پس از اینکه CPI انتظارات را شکست داد، دلار استرالیا کاهش یافت

• یک CPI سرفصل 7.3 درصدی به RBA چیزی می‌دهد تا بعد از یک شیب ناخواسته فکر کند.

• بازده اوراق قرضه به سمت شمال رد شد، اما RBA هفته آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

دلار استرالیا پس از اینکه CPI بالاتر از حد انتظار رسید، ثابت ماند. نگرانی ویژه افزایش معیار ترجیحی RBA برای میانگین بریده شده است. بازده اوراق قرضه دولت مشترک المنافع استرالیا (ACGB) بر اساس اعداد شوک افزایش یافت.

با ورود به داده‌های امروز، پیش‌بینی می‌شد RBA در نشست نوامبر سه‌شنبه با حرکت نرخ بهره خود در ماه اکتبر مطابقت داشته باشد و تنها ۲۵ واحد پایه (bps) افزایش یابد. ارقام امروز شاهد ارزیابی مجدد آن سناریو خواهند بود. در هر صورت، عقب نشینی از یک بالابر 50 جفت باز در آخرین جلسه آنها نوید خوبی ندارد.

یک اشتباه سیاستی توسط فدرال رزرو ایالات متحده به تسریع فشارهای قیمتی کمک کرد که بانک را به سمت افزایش های چندگانه 75 واحد پایه سوق داد. اکنون یک سوال در مورد یک خطای سیاستی بالقوه از RBA در حال ظهور است.

صورتجلسه آخرین جلسه RBA نشان می‌دهد که انتظار می‌رود تورم در سال 2022 از 7.0 درصد گذشته و در سال آینده کاهش یابد. این فرض متکی بر عدم تثبیت تورم است.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

شتاب معیار کاهش یافته یک شاخص نگران کننده از پویایی های اساسی در اقتصاد است.

فشار دستمزدها به‌طور آشکار قوی نیست، اما هرچه نرخ تورم طولانی‌تر بالا بماند، توافق‌نامه‌های شرکتی و دریافت‌کنندگان رفاه بیشتر در کیف پول خود خواهند داشت.

افزایش ظرفیت آنها برای پرداخت بیشتر برای کالاها و خدمات. این خارج از آنهایی است که برای رفتن به مشاغل پردرآمدتر استعفا داده اند که با افزایش دستمزد ظاهر نمی شوند.

دولت استرالیا بودجه سالانه خود را سه شنبه شب منتشر کرد و به طور کلی، به عنوان یک بودجه مسئول مالی دریافت شده است. اشاره شد که قیمت انرژی طی 18 ماه آینده به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود، اما هیچ کمکی در این زمینه وجود نداشت.

استدلالی که مطرح شد مبنی بر اینکه کاهش سیاست مالی به احتمال زیاد در زمانی که فشارهای قیمتی به‌طور ناخوشایندی بالاست و سیاست‌های پولی با آن مبارزه می‌کنند، به تورم می‌افزاید.

این برخلاف جنجال بر سر قسمت اخیر بودجه کوچک اعلام شده توسط نخست وزیر بریتانیا، لیز تراس است که منجر به مرگ وی شد.

در هر صورت، یک سیاست مالی که کاهش نمی‌یابد ممکن است فضای RBA را کمتر تندرو نشان دهد، اما در نهایت افزایش میانگین CPI نگران‌کننده خواهد بود. اگر RBA 25 یا 50 واحد در هفته آینده افزایش یابد، به نظر می رسد که AUD/USD ممکن است آن را نادیده بگیرد.

AUD/USD، اوراق قرضه 3 ساله AU و اوراق قرضه 10 ساله AU

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر یا @DanMcCathyFX در توییتر استفاده کنید





منبع