دلار استرالیا پس از CPI ایالات متحده به قیمت ثابت می ماند، با کاهش ین نسبت به مداخله USD/JPY مراقب باشید.


دلار استرالیا، AUD/USD، ین ژاپن، USD/JPY، CPI ایالات متحده – بازار آسیا و اقیانوسیه باز

  • دلار استرالیا به دلیل واکنش خشونت آمیز بازار به افزایش قیمت مصرف کننده در ایالات متحده افزایش یافت
  • به نظر می رسد مسیر بلندمدت فدرال رزرو در حال حاضر تغییر نکرده است
  • USD/JPY همچنان سطوحی را که ژاپن مداخله کرده است را پشت سر می گذارد، مراقب باشید

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

خلاصه بازار پنجشنبه – گزارش CPI ایالات متحده و واکنش بازار خشونت آمیز

دلار استرالیا که با احساسات مرتبط است، روز پنجشنبه با واکنش بازارها به گزارش تورم ماه سپتامبر ایالات متحده، توسط سرمایه گذاران مورد انتقاد قرار گرفت. به طور کلی، همانطور که انتظار می‌رفت، داده‌ها شگفت‌زده شدند. CPI سرفصل سالانه 8.2% در مقابل 8.1% پیش بینی شده بود. احتمالاً گیج هسته مهم‌تر از سیم‌ها در 6.6% سالی در برابر 6.5% دیده می‌شود.

بزرگترین مؤلفه هسته – سرپناه – یک جزء کلیدی در پیشبرد چاپ سپتامبر بود. این همچنان نشان می‌دهد که بازار مسکن تحت فشار قیمت‌ها قرار دارد زیرا غذا و انرژی نسبتاً کاهش می‌یابند. این نشانه خوبی برای فدرال رزرو نیست، زیرا ممکن است به طور فزاینده ای نگران کاهش تورم از انتظارات در بلندمدت باشد.

با این حال، در عرض چند ساعت، دلار استرالیا به حالت اول بازگشت و دلار آمریکا عقب نشینی کرد و وال استریت در سبز بسته شد. میانگین محدوده واقعی نزدک 100 پس از افت و بازگشت 658 بود که بزرگترین در یک ماه گذشته است. چنین اقدامات قیمتی در این زمان ها غیر معمول نیست. یک روز شما یک تجمع عظیم دارید، روز بعد کاملاً از بین می رود و بالعکس.

نگاهی دقیق تر به آنچه که بازار فکر می کند فدرال رزرو باید انجام دهد، دو چیز کلیدی را آشکار می کند. اولین مورد این است که ما تقریباً یک افزایش بیشتر در 6 ماه اضافه کردیم. دوم این است که در ادامه راه، چشم انداز نرخ تا حد زیادی تغییر نکرده است. همه این بدان معناست که «پیوت» باید سریع‌تر باشد تا نرخ‌ها را در همان زمان قبلی کاهش دهد. شاید این همان چیزی است که الهام بخش ریسک پذیری است.

واکنش دلار استرالیا به داده های CPI و پیامدهای آن

واکنش دلار استرالیا به داده های CPI و پیامدهای آن

نمودار ایجاد شده در TradingView

جلسه معاملاتی روز جمعه آسیا و اقیانوسیه – خوش بینی در پیش است، USD/JPY را تماشا کنید

با توجه به جلسه روز پنجشنبه وال استریت، به نظر می رسد که ممکن است کمی خوش بینی برای معاملات روز جمعه آسیا و اقیانوسیه وجود داشته باشد. اگر بازارهای سهام منطقه ای مانند ASX 200 یا Nikkei 225 صعود کنند، این می تواند نوید خوبی برای دلار استرالیا باشد. معامله گران ممکن است به USD/JPY نیز توجه زیادی داشته باشند.

زمانی که دولت ژاپن برای جلوگیری از فروش ارز محلی مداخله کرد، ین ژاپن در حال تضعیف سطوح گذشته بوده است. در 147.25، USD/JPY برای سومین روز خود به بالای 146 حرکت می کند، زیرا به بالاترین سطح سال 1998 در 147.65 نزدیک می شود. شکستن دومی به معنای بالاترین نقطه از سال 1990 است. این ممکن است در را برای مداخله قوی تر باز کند و خطر اقدامات خشونت آمیز قیمت در ین را به همراه داشته باشد.

تحلیل فنی دلار استرالیا

در نمودار روزانه، AUD/USD اکنون برای سومین روز تلاش کرده است تا در کمترین سطح 21 آوریل 2020 در 0.6254 بسته شود. واگرایی مثبت RSI نشان می دهد که حرکت نزولی در حال محو شدن است. این می تواند قبل از یک چرخش بالاتر باشد. اما میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) می تواند به عنوان مقاومت حفظ شود و تمرکز نزولی غالب را حفظ کند.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار روزانه AUD/USD

نمودار روزانه AUD/USD

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا@ddubrovskyFXدر توییتر





منبع