دلار استرالیا پس از کمی از دست دادن داده های شغلی کاهش یافت. آیا AUD/USD بازیابی می شود؟


دلار استرالیا، AUD/USD، RBA، ABS، CPI ماهانه -نمرات صحبت

  • دلار استرالیا پس از گزارش مشاغل خوش خیم کاهش یافته است
  • اشتغال کلی در مقابل امید به افزایش اندک بدون تغییر بود
  • ممکن است دلار آمریکا پیش از انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده در هفته آینده بر AUD/USD غالب شود

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

پس از گزارش مشاغل امروز، دلار استرالیا اندکی کاهش یافت. نرخ بیکاری در سپتامبر بدون تغییر در 3.5 درصد در مقابل 3.5 درصد پیش بینی شده بود.

تغییر کلی در اشتغال در ماه به جای 25 هزار مورد پیش بینی شده، 0.9k بود. اشتغال تمام وقت 13.3 هزار افزایش یافت، در حالی که 12.4 هزار شغل پاره وقت در ماه اوت از بین رفت.

نرخ مشارکت مطابق انتظار 66.6% و مشابه ماه قبل چاپ شد.

با رفتن به داده ها، بازار آتی دارای 24 نقطه پایه (bp) افزایش در نرخ ها توسط RBA قیمت گذاری شده در ماه اکتبر بود و جای تعجب نیست که این وضعیت همچنان ادامه دارد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

RBA در اوایل این ماه هنگامی که آنها بازار را در جلسه کمیته سیاست پولی خود با افزایش تنها 25 واحد پایه (bps) به جای 50 واحد در ثانیه پیش بینی شده غافلگیر کردند، چشمک زد. شاخص CPI هفته آینده برای سه ماهه سوم مورد توجه قرار خواهد گرفت تا ببینیم آیا بانک نیاز به تسریع مجدد انقباض دارد یا خیر.

این وضعیت چیزی شبیه به «Catch-22» برای بانک مرکزی ایجاد کرده است. دلار استرالیا نه تنها در برابر دلار آمریکا، بلکه در برابر همه شرکای تجاری، با کاهش نسبتاً منفی، به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

در تصویر بزرگتر، اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است به محیطی کمک کند که تورم وارد شود. در این وضعیت، مصرف‌کنندگان داخلی تشویق می‌شوند تا کالاها و خدمات خارجی را جایگزین جایگزین‌های داخلی کنند، که این امر گرمای بیشتری را در اقتصاد محلی ایجاد می‌کند.

image2.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

شاخص CPI استرالیا هفته آینده آغاز دوره جدیدی برای اداره آمار استرالیا (ABS) در اندازه گیری و انتشار داده ها خواهد بود.

CPI سه ماهه به عنوان شاخص کلیدی نرخ تورم باقی خواهد ماند، اما آنها همچنین گزارش تغییرات قیمت را به صورت ماهانه منتشر می کنند. تا به حال، استرالیا و نیوزلند تنها دو اقتصاد توسعه یافته بودند که چنین کاری را انجام ندادند.

این نسخه جدید ماهانه شامل 62 تا 73 درصد از سبد است که برای اندازه گیری رقم سه ماهه استفاده می شود. اطلاعات بیشتر را می توانید در وب سایت آنها در اینجا پیدا کنید.

AUD/USD همچنان توسط چرخش های دلار آمریکا که توسط فدرال رزرو رواقی ایجاد می شود که در حال مبارزه برای مهار بالاترین تورم در 40 سال اخیر است، تحت فشار قرار می گیرد.

CPI ایالات متحده هفته گذشته شاهد افزایش مجدد فشار قیمت بود و این به انتظارات بازار برای افزایش 75 واحدی در ثانیه دیگر در نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال فدرال (FOMC) در ابتدای ماه آینده کمک کرد.

لفاظی های سخنرانان همچنان تندروانه است و اگر این روند ادامه یابد، ممکن است «دلار بزرگ» به افزایش خود ادامه دهد و AUD/USD را تضعیف کند.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع