دلار استرالیا در معرض خطر با شروع هفته جدید، نگاه به USD/JPY و تهدید مداخله


دلار استرالیا، AUD/USD، انتظارات تورمی ایالات متحده، USD/JPY – بازار باز آسیا اقیانوسیه

  • به دنبال نوسانات روز جمعه وال استریت، دلار استرالیا در خطر است
  • انتظارات تورمی بالاتر ایالات متحده درها را به روی فدرال رزرو جنگ طلب تر باز می کند
  • چراغ مدار اقتصادی آسیا-اقیانوسیه، برای مداخله، USD/JPY را تماشا کنید

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

جلسه توجیهی بازار آسیا و اقیانوسیه

بازارهای آسیا و اقیانوسیه ممکن است به شروع بدبینانه هفته جدید معاملاتی پس از نوسانات در وال استریت در روز جمعه نگاه کنند. با تضعیف 2.29 درصدی S&P 500، نزدک 100 که از نظر فناوری سنگین است، بیش از 3 درصد سقوط کرد. ریسک گریزی در برابر دلار استرالیا حساس به احساسات با کاهش 1.62 درصدی AUD/USD مواجه شد. دلار نیوزیلند با رفتاری مشابه نیز به همین سرنوشت دچار شد.

با نگاهی به نمودار زیر، بازارها در ابتدا نسبت به خرده فروشی نرم تر از حد انتظار در ایالات متحده خوش بینی پیدا کردند. با این حال، چند ساعت بعد، زمانی که داده های دانشگاه میشیگان (UofM) از سیم ها عبور کرد، این به سرعت تغییر کرد. انتظارات تورمی مصرف کننده یک ساله به 5.1% در مقابل 4.6% پیش بینی شده افزایش یافت. این احتمالاً مشکلی برای فدرال رزرو است.

فقط یک روز قبل از پنجشنبه، داده های CPI ایالات متحده بیش از برآوردها در سراسر هیئت مدیره بود. این گزارش، در کنار داده‌های UofM، نشان می‌دهد که انتظارات تورمی در معرض خطر انحراف از هدف بلندمدت فدرال رزرو هستند. این می‌تواند یک حلقه پیوسته ایجاد کند که در آن مصرف‌کنندگان باور ندارند تورم کاهش می‌یابد، و باعث می‌شود آنها به نفع خود عمل کنند تا از دستمزد خود محافظت کنند و/یا به دنبال نقش‌هایی با درآمد بالاتر باشند.

این همچنین عواقب خود را برای مشاغل دارد، هزینه های عملیاتی را افزایش می دهد و احتمالاً منجر به افزایش قیمت می شود. نگاهی به بازدهی 2 ساله خزانه داری نشان می دهد که با افزایش قیمت معامله گران در فدرال رزرو که باید مبارزه خود را با تورم تقویت کند، نرخ از 4.5 درصد گذشت. دلار آمریکا صعود کرد. قیمت نفت خام مرتبط با رشد تضعیف شد زیرا تنگناها چشم انداز رشد جهانی را کمرنگ کردند. طلا ضعیف شد.

معاملات روز دوشنبه آسیا-اقیانوسیه نسبتاً سبک است و تمرکز معامله گران را روی احساسات عمومی قرار می دهد. ASX 200 استرالیا و Nikkei 225 ژاپن در خطر پیروی از وال استریت هستند. AUD/USD حساس به ریسک آسیب پذیر است. USD/JPY را به دقت زیر نظر داشته باشید. علیرغم تلاش هفته ها پیش از سوی دولت برای مداخله، این زوج به بالاترین حد خود در 32 سال گذشته رسید. اقدامات بیشتر احتمالاً منجر به اقدام قیمت ین خواهد شد.

نوسانات جلسه وال استریت روز جمعه

نوسانات جلسه وال استریت روز جمعه

نمودار ایجاد شده در TradingView

تحلیل فنی دلار استرالیا

AUD/USD در پایین ترین حد خود از آوریل 2020 بسته شد و پایین ترین نقطه آن ماه در 0.5980 را نشان داد. قیمت ها نیز در زیر سطح توسعه فیبوناچی 61.8 درصد در 0.6206 بسته شدند، اما تایید نشده است. زیان بیشتر تمرکز را روی سطح 78.6% در 0.6113 قرار می دهد. واگرایی مثبت RSI نشان می دهد که حرکت نزولی در حال محو شدن است. یک چرخش بالاتر تمرکز را روی میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) قرار می دهد.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله AUD/USD

نمودار روزانه AUD/USD

نمودار روزانه AUD/USD

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا@ddubrovskyFXدر توییتر





منبع