دلار استرالیا با افزایش نرخ دلار در بازارها کاهش یافت


دلار استرالیا، AUD/USD، ASX 200، NZD، دلار آمریکا، USD/JPY، EUR/CHF – نقاط صحبت

  • دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا قوی پژمرده شده است
  • سهام APAC به دلیل شیوع تب ریسک گریزی غبارآلود شده است
  • پس از یک هفته شلوغ افزایش نرخ، آیا USD به سمت شمال ادامه خواهد داد و AUD را به جنوب خواهد فرستاد؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

دلار استرالیا پس از اینکه دیروز به پایین ترین حد 2 ساله خود رسید، امروز دوباره تحت فشار قرار گرفته است زیرا دارایی های ریسک پذیر پس از افزایش نرخ بهره در روز چهارشنبه فدرال رزرو با مشکل مواجه هستند.

پس از افزایش 75 واحد پایه فدرال رزرو در روز چهارشنبه، بازدهی خزانه داری در جلسه یک شبه آمریکای شمالی بالاتر رفت. این امر باعث افزایش بیشتر دلار آمریکا شد و AUD/USD را کاهش داد. کیوی در همان گرداب گرفتار شده است و همچنین به پایین ترین حد خود در 2 سال اخیر رسیده است.

USD/JPY در اوایل جلسه آسیایی به زیر 142 نگاه می کرد، اما با توجه به مداخله دیروز بانک مرکزی ژاپن، بازارها به بالاتر از این سطح بازگشتند. امروز تعطیلات ژاپنی است.

علیرغم افزایش 50 واحدی نرخ های پایه بانک انگلستان در روز گذشته، پوند همچنان به فشار برای پایین ترین سطح خود ادامه می دهد. GBP/USD از سال 1985 تاکنون در این سطوح نزدیک به 1.1200 معامله نشده است.

EUR/CHF پس از افزایش 75 واحد پایه دیروز توسط بانک ملی سوئیس، در زمان چاپ به بالای 0.9600 رسیده است.

سهام APAC دریایی از قرمز است که از یک روز پایین دیگر در وال استریت پیروی می کند. ASX 200 استرالیا بیشترین ضربه را خورده است که بیش از 2 درصد کاهش داشته است.

شاخص VIX، معیاری برای سنجش نوسانات در سهام ایالات متحده، پس از افزایش بیش از 30 واحد پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، نزدیک به 27 ثابت شده است. هنوز تا بالاترین سطح 39 که در ابتدای سال مشاهده شد فاصله زیادی دارد.

نفت خام امروز دوباره ثابت است و قرارداد آتی WTI نزدیک به 83 دلار آمریکا است، در حالی که قرارداد برنت کمی زیر 90 دلار است. طلا همچنان محدود است و در حدود 1670 دلار در هر اونس معامله می شود.

با نگاهی به آینده، پس از انبوهی از PMI های اروپایی، پاول، رئیس فدرال رزرو و همچنین برینارد، نایب رئیس و بومن، عضو هیئت مدیره، اظهاراتی را بیان خواهند کرد. ناگل از بانک مرکزی اروپا و اردن از بانک ملی سوئیس نیز در حال عبور از سیم ها خواهند بود.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

AUD/USD TECHNICAL Analysis

AUD/USD همچنان در نزدیکی پایین ترین سطح 2 سال اخیر افت کرده و در کانال روند نزولی باقی می ماند. پایین ترین سطح 0.6574 کران پایینی کانال بود و ممکن است حمایتی را در آینده فراهم کند.

قیمت زیر تمام میانگین‌های متحرک ساده کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت (SMA) است و همه SMA‌ها یک گرادیان منفی را نشان می‌دهند. این ممکن است نشان دهد که حرکت نزولی می تواند به تکامل خود ادامه دهد.

مقاومت ممکن است در نقاط شکست 0.6671، 0.6682 و 0.6699 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع