دلار استرالیا از داده های PMI چین گذشته است، اکنون تمرکز بر شاخص تورم کلیدی فدرال رزرو است.


دلار استرالیا، AUD/USD، PMI چین، PCE – هشدار بازار:

  • دلار استرالیا از سود حاصل از داده های خوشبین PMI چین چشم پوشی می کند
  • اکنون تمرکز بر روی ترجیح فدرال رزرو تغییر کرده است تورم خواندن
  • خط روند صعودی کوتاه مدت به شکل گیری ادامه می دهد AUD/USD مسیر

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

دلار استرالیا نتوانست سودهای به دست آمده پس از آخرین دور سنجش فعالیت صنعتی چین را حفظ کند. در ماه مارس، شاخص PMI تولیدی چین در برابر تخمین 51.6 به 51.9 رسید که اندکی نسبت به نسخه 52.6 فوریه کاهش یافت. در همین حال، PMI غیر تولیدی از 58.2 در مقابل پیش بینی 55 عبور کرد و از 56.3 قبلی افزایش یافت. این بالاترین میزان از می 2011 بود.

قرائت های بالای 50 نشان دهنده رشد فزاینده فعالیت های اقتصادی است در حالی که موارد زیر نشان دهنده انقباض است. به طور کلی، به نظر می‌رسد که داده‌ها از روایت اساسی حمایت می‌کنند که چین پس از دور شدن از رویکرد سیاست کووید-صفر، به بهبود خود ادامه می‌دهد.

معامله گران اغلب به دلار استرالیا به عنوان نماینده ای بسیار نقدشونده برای اقتصاد چین نگاه می کنند. دلیل آن این است که استرالیا بزرگترین شریک تجاری استرالیا است. به این ترتیب، وقتی فعالیت اقتصادی در چین گسترش می‌یابد، به نفع استرالیا است و بالعکس. این به نوبه خود می تواند نحوه تعیین سیاست پولی توسط بانک مرکزی استرالیا را شکل دهد.

آخرین اطلاعات از معاملات آتی نرخ نقدی حاکی از عدم تغییر مورد انتظار در نرخ RBA در ماه آوریل است. در واقع، شرط‌بندی‌های کاهش نرخ محتاطانه قیمت‌گذاری می‌شوند. CPI استرالیا به طور غیرمنتظره‌ای در ماه فوریه متعجب‌تر شد و شاید به توقف قیمت‌گذاری کمک کرد. با در نظر گرفتن این موضوع، به نظر نمی‌رسد معامله‌گران داده‌های چین را در شکل‌دهی به چشم‌انداز RBA انجام دهند.

با نگاهی به 24 ساعت باقی مانده، همه نگاه ها به داده های Core PCE ایالات متحده است. نرخ تورم ترجیحی فدرال رزرو از 5.4 درصد قبل به 5.1 درصد در سال در سال کاهش یافته است. یک قرائت غیرمنتظره چسبنده می تواند شرط های کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را بیشتر تضعیف کند. این امر در را برای بازگشت احتمالی دلار آمریکا باز می کند، دلاری که اخیراً مورد علاقه معامله گران قرار نگرفته است.

واکنش بازار به PMI چین

واکنش بازار به PMI چین

نمودار ایجاد شده در TradingView

تحلیل فنی دلار استرالیا

AUD/USD همچنان یک سوگیری صعودی کوتاه مدت نشان می دهد، که توسط خط روند صعودی از ابتدای ماه مارس در نمودار روزانه زیر شکل گرفته است. پشتیبانی فوری در راه است. این ترکیبی از میانگین متحرک ساده 50 روزه و سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% در 0.6781 خواهد بود. در صورت چرخش پایین تر، بسته شدن زیر خط، پایین ترین حد اوایل ماه مارس را نشان می دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نمودار روزانه AUD/USD

نمودار روزانه AUD/USD

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع