دلار آمریکا (DXY) کاهش یافت، رشد بانک‌ها، بازدهی خزانه‌داری آمریکا بالاتر رفت


تحلیل قیمت و نمودار دلار آمریکا (DXY).

  • احساس ریسک توسط معامله تصاحب SVB تقویت شد.
  • بازدهی خزانه داری ایالات متحده بالاتر می رود، انتظارات افزایش نرخ ثابت باقی می ماند.

توصیه شده توسط Nick Cawley

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

First Citizen Bank قبل از باز شدن بازار بریتانیا صبح امروز اعلام کرد که بانک سیلیکون ولی (SVB) وام دهنده شکست خورده ایالات متحده را تصاحب کرده است. First Citizen حدود 72 میلیارد دلار از دارایی های SVB را با تخفیف خریداری کرده است – با مانده 90 میلیارد دلاری که توسط شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) نگهداری می شود – و 17 شعبه SVB را در اختیار خواهد گرفت. شکست SVB 20 میلیارد دلار برای FDIC هزینه خواهد داشت.

بخش بانکی از اخبار تصاحب امروز با بخش دریایی از سبز دل گرفت. بانک‌های اروپایی که پس از فروپاشی کردیت سوئیس تحت فشار قرار گرفتند، به طور کلی رشد کردند و دویچه بانک پس از سقوط بیش از 10 درصدی جمعه گذشته به دلیل ترس از شیوع، 7 درصد رشد را ثبت کرد.

نمودار قیمت روزانه دویچه بانک

image1.png

برای همه انتشار داده‌های متحرک بازار و رویدادهای اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX.

با باز شدن بازارهای آمریکا، شاخص دلار آمریکا در حال کاهش است. دلار آمریکا در روزهای اخیر از یک پیشنهاد ریسک سود ناشی از ترس سرایت بانک ها سود برد، بنابراین تغییر امروز در احساسات کمی بر دلار آمریکا تاثیر می گذارد. دلار همچنین تحت فشار تغییر در انتظارات افزایش نرخ در ایالات متحده قرار دارد و بازار اکنون شاهد تغییر نرخ‌ها در بقیه سه ماهه دوم قبل از شروع چرخه کاهش نرخ در سه ماهه سوم است. انتظارات فعلی این است که فدرال رزرو در سال جاری نرخ بهره را 75 واحد پایه کاهش دهد.

image2.png

با تضعیف تقاضا برای پناهگاه های امن، بازدهی خزانه داری ایالات متحده در حال افزایش است. در حالی که سرمایه گذاران به سمت امن بودن بدهی دولت ایالات متحده سه گانه AAA هجوم آوردند، بازدهی دو ساله ایالات متحده حساس به نرخ از 5.08 درصد در 9 مارس به پایین ترین سطح چند ماهه 3.55 درصد در جمعه گذشته، 24 مارس کاهش یافت.

نمودار بازده روزانه 2 ساله خزانه داری ایالات متحده

image3.png

تغییر جزئی در تمایلات ریسک، دلار آمریکا را به پایین‌تر رسانده است و این شاخص اکنون در حدود سطح 102.50 معامله می‌شود. پیش از این هفته، نگاه نهایی به تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده و داده های تورم اصلی PCE وجود دارد، که هر دوی آنها توانایی تغییر دلار آمریکا را دارند. شاخص دلار پایین‌تر از هر سه میانگین متحرک باقی می‌ماند که یک تنظیم فنی منفی است، در حالی که شاخص CCI نشان می‌دهد DXY در حال خروج از قلمرو فروش بیش از حد است. حرکت صعودی روز جمعه و گردش مالی اولیه امروز، یک سری از اوج ها و پایین ترین سطح ها را شکسته است و چشم انداز کوتاه مدت برای دلار را مختل کرده است.

شاخص دلار آمریکا (DXY) 27 مارس 2023

image4.png

همه نمودارها از طریق TradingView

نظر شما در مورد دلار آمریکا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع