دلار آمریکا (DXY) علیرغم افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به پایین‌ترین سطح ۷ هفته‌ای رسید


تحلیل قیمت و نمودار دلار آمریکا (DXY).

  • آیا توالی افزایش نرخ در ایالات متحده به پایان می رسد؟
  • پاول، رئیس فدرال رزرو، شرایط سخت تر اعتباری را برجسته می کند.

توصیه شده توسط Nick Cawley

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

نگاهی به آخرین احتمالات نرخ های صندوق فدرال رزرو در حال حاضر نشان می دهد که فدرال رزرو برای آخرین بار در نبرد خود با تورم بالاتر از هدف، نرخ بهره را افزایش داده است. در حالی که این احتمالات دائماً تغییر می کنند و تورم به طرز ناراحت کننده ای بالا و چسبنده باقی می ماند، رئیس پاول گفت که FOMC دیروز به دلیل بحران بانکی اخیر بدون تغییر نرخ بهره را مورد بحث قرار داده است. رئیس پاول در بیانیه خود گفت:

در ارزیابی موضع مناسب سیاست پولی، کمیته به نظارت بر پیامدهای اطلاعات دریافتی برای چشم انداز اقتصادی ادامه خواهد داد. کمیته آماده خواهد شد در صورت بروز خطر، موضع سیاست پولی را به صورت مناسب تنظیم کند که می تواند مانع دستیابی به اهداف کمیته شود.

در حالی که رئیس پاول همچنان تاکید می کند که سیاست پولی بر روی دستیابی به هدف تورم 2 درصدی فدرال رزرو متمرکز خواهد شد، او همچنین خاطرنشان کرد که

شرایط سخت تر اعتبار برای خانوارها و مشاغل، که به نوبه خود بر نتایج اقتصادی تأثیر می گذارد. برای تعیین میزان این تأثیرات خیلی زود است و بنابراین خیلی زود است که بگوییم سیاست پولی چگونه باید پاسخ دهد. در نتیجه، دیگر اظهار نمی‌کنیم که پیش‌بینی می‌کنیم افزایش مداوم نرخ برای فرونشاندن تورم مناسب باشد. در عوض، اکنون پیش‌بینی می‌کنیم که برخی سیاست‌گذاری‌های اضافی ممکن است مناسب باشد.

همین تغییر جزئی زبان است که همچنان در صورت نیاز فضای زیادی را برای فدرال رزرو باقی می‌گذارد، که به تضعیف دلار آمریکا با معامله‌گران کمک کرده است که اکنون با توجه به اینکه نرخ‌های بهره آمریکا در اوج چرخه خود هستند یا بسیار نزدیک به آن هستند.

image1.png

برای همه انتشار داده‌های متحرک بازار و رویدادهای اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX.

بازدهی خزانه داری ایالات متحده پس از تصمیم FOMC با معاملات حساس به نرخ دو ساله ایالات متحده به زیر 4 درصد کاهش یافت.

بازدهی خزانه داری آمریکا 2 ساله – نمودار یک ساعته

image2.png

شاخص دلار آمریکا به زیر 103 بازگشته و در حال آزمایش سطوحی است که نزدیک به دو ماه پیش مشاهده شده است. دلار در تلاش است تا برخی از ضررهای روز چهارشنبه پس از FOMC را جبران کند، اما نمودار همچنان سنگین و پایین تر به نظر می رسد. بعداً امروز آخرین ادعاهای بیکاری ایالات متحده (12:30 GMT) را داریم که به روز رسانی در مورد قدرت بازار کار ارائه می دهد. بانک مرکزی انگلیس آخرین سیاست پولی خود را نیم ساعت زودتر در ظهر اعلام خواهد کرد و هرگونه پیچش یا لفاظی جنگ طلبانه از سوی بانک مرکزی بریتانیا نیز بر شاخص دلار آمریکا تأثیر خواهد گذاشت.

شاخص دلار آمریکا (DXY) 23 مارس 2023

image3.png

نمودارها از طریق TradingView

نظر شما در مورد دلار آمریکا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع