دلار آمریکا کاهش یافت زیرا انتظارات تورمی ایالات متحده کمی تغییر کرد، داده های CPI در پیش است


انتظارات تورمی آمریکا نکات کلیدی:

  • انتظارات تورم مصرف کننده یک ساله فدرال رزرو نیویورک بدون تغییر در 5.0% باقی مانده است، در حالی که شاخص سه سال آینده از 2.9% به 2.7% کاهش یافته است. به نوبه خود، چشم انداز پنج ساله از 2.4 درصد به 2.5 درصد افزایش می یابد.
  • داده های نظرسنجی خوش خیم امروز نتوانست واکنش قابل توجهی در بازار ایجاد کند زیرا معامله گران منتظر آخرین گزارش CPI هستند.
  • تورم سرفصل ژانویه 0.5 درصد در مادر و 6.2 درصد سالانه دیده می شود. در جاهای دیگر، انتظار می‌رود معیار اصلی 0.4 درصد بر اساس فصلی تعدیل شده و 5.5 درصد در 12 ماه گذشته چاپ شود.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: پیش بینی دلار آمریکا – داده های تورم ایالات متحده برای هدایت بازده اوراق قرضه، مسیر سفت شدن فدرال رزرو

بر اساس نظرسنجی ماهانه ای که صبح امروز توسط فدرال رزرو نیویورک منتشر شد، چشم انداز خانواده های آمریکایی برای تورم در چندین افق زمانی تغییر چندانی نداشت. داده ها نشان می دهد که انتظارات تورمی برای سال پیش رو بدون تغییر در 5.0 درصد باقی مانده است، در حالی که شاخص سه ساله به طور متوسط ​​از 2.9 درصد به 2.7 درصد کاهش یافته است. در همین حال، چشم انداز پنج ساله از 2.4 درصد قبلی به 2.5 درصد افزایش یافت.

نتایج امروز باعث نوسانات قابل توجهی نشد زیرا معامله گران همچنان منتظر آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده هستند تا ارزیابی آگاهانه تری از مسیر تورم داشته باشند و ارقام ژانویه صبح روز سه شنبه منتشر شود.

پیش‌بینی می‌شود که در ابتدای سال، CPI سرفصل بر اساس فصلی تعدیل شده 0.5 درصد افزایش داشته باشد و نرخ سالانه را از 6.5 درصد به 6.2 درصد برساند. معیار اصلی، به نوبه خود، مطابق با قرائت ماه دسامبر، 0.4 درصد ماه به ماه است. این امر چاپ سال به سال را از 5.7 درصد به 5.5 درصد می رساند، یک بهبود جهتی کوچک اما خوشایند است.

هر گونه غافلگیری صعودی در گزارش فردا برای دلار آمریکا مفید خواهد بود و به روند بهبود آن در هفته های اخیر می افزاید. از سوی دیگر، اگر فشارهای تورمی بیش از حد انتظار کاهش یابد، احتمالاً با کاهش مجدد قیمت‌های وال استریت از مسیر افزایش FOMC، دلار به فروش می‌رسد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

مطالب مرتبط: بازده اوراق قرضه ایالات متحده در آستانه انتشار گزارش تورم بزرگ ایالات متحده افزایش بیشتری یافت

از نظر تحلیل تکنیکال، به نظر می رسد شاخص DXY اندکی زیر مقاومت کانال نزدیک به 103.80/104.00 تثبیت می شود. معامله گران باید این منطقه را در جلسات آینده با دقت تماشا کنند. اگر گاوها موفق به ایجاد شکست شوند، می‌توانیم شاهد حرکت به سمت 104.65 و به دنبال آن یک آزمایش مجدد از اوج ژانویه باشیم.

از طرف دیگر، اگر قیمت‌ها از سطوح فعلی رد شوند، اولین حمایتی که به آن توجه می‌شود نزدیک به دستگیره 103.00 قرار می‌گیرد، طبقه‌ای که توسط یک خط روند صعودی بلندمدت ایجاد شده است. در زیر این ناحیه، تمرکز به پایین‌ترین سطح ۲۰۲۳ تغییر می‌کند.

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا (DXY).

شاخص دلار آمریکا با استفاده از TradingView تهیه شد





منبع