دلار آمریکا پس از FOMC را تحت تاثیر قرار داد زیرا بازارها تصمیم گرفتند فدرال رزرو تصمیم بگیرند. برای دلار کجا؟


سقوط دلار آمریکا پس از بسته شدن نیویورک پس از افزایش نرخ‌های فدرال رزرو و ایجاد یک شیب نامطلوب در ذهنیت بازار توسط پاول ادامه یافت. دلار چقدر پایین خواهد آمد؟

دلار آمریکا، شاخص DXY، USD، فدرال رزرو، FOMC، پاول، کاهش تورم – نکات صحبت

  • دلار آمریکا توسط شیب بازارها به موضع فدرال رزرو شکست خورده است
  • اظهارات پاول، رئیس فدرال رزرو، توسط بازارها به‌عنوان کذب تعبیر شده است
  • به نظر می رسد که بازارها سخنان فدرال رزرو را زیر سوال می برند. آیا این امر باعث کاهش دلار آمریکا خواهد شد؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

با وجود اینکه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) همانطور که به طور گسترده پیش بینی می شد، نرخ مورد نظر را 25 واحد پایه (bp) افزایش داد، دلار آمریکا امروز تحت فشار است.

در حالی که این حرکت بدون تردید تشدید سیاست است، در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه بود که وقتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، کلمه “D” را ذکر کرد، به نظر می رسید که پیام تا حدودی درهم و برهم شد. کاهش تورم

به نظر می رسد صرف ذکر این کلمه باعث افزایش سروتونین برای سهام و اوراق قرضه شده است. Nasdaq بورس‌ها را با افزایش 2 درصدی هدایت کرد، در حالی که بازدهی خزانه‌داری از 2 سال به بعد حدود 10 bp در سراسر منحنی کاهش یافت.

اسکناس 10 ساله معیار کمتر از 3.4 درصد معامله شد، که فاصله زیادی با اوج 4.33 درصدی اکتبر سال گذشته داشت.

در ظاهر، نظرات پاول منطقی به نظر می رسید. مهم‌تر از همه، او گفت که هیچ کاهش نرخی را در سال جاری نمی‌بینم و افزایش مستمر مناسب خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به تشدید موضوع سقف بدهی گفت که هیچ کس نباید تصور کند که فدرال رزرو می تواند از اقتصاد محافظت کند. او روشن کرد که این موضوعی برای کنگره است و چیزی نیست که فدرال رزرو بتواند با آن مقابله کند.

وی اذعان کرد که کاهش تورم رخ داده است و از کاهش فشار قیمت ها استقبال کرد اما هنوز جای کار وجود دارد. به نظر می رسد که این جنبه از نظرات او بیشترین استقبال را برای بازارها داشته است.

قبل از جلسه، اکثر اعضای کمیته گفتند که نرخ ها باید بالاتر باشد و آنها باید برای مدت طولانی در آنجا بمانند تا با بالاترین CPI در 40 سال گذشته مقابله کنند.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله EUR/USD

پروفسور جان تیلور، مخترع قانون تیلور، در گفتگو با تلویزیون بلومبرگ، گفت که فکر می‌کند نرخ هدف صندوق‌های فدرال رزرو برای مقابله با تورم باید به بالای 5 درصد برسد. بازار در اوج قیمتی نزدیک به 4.9 درصد است.

به نظر می رسد عواقب تورم، سیاست های پولی فشرده و تأثیرات مربوطه بر اقتصاد ایالات متحده در حال حاضر از تفکر بازار غایب است.

یورو، استرالیا و کیوی بزرگترین ذینفعان از سقوط «دلار بزرگ» هستند، در حالی که لونی به سختی تلنگر زد. شاخص DXY*، معیاری برای سنجش دلار آمریکا، به پایین‌ترین حد در 9 ماه گذشته رسیده است.

به‌منظور آینده، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان در اواخر امروز جلسه خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود هر دو بانک نرخ‌های خود را 50 بشکه افزایش دهند.

*شاخص DXY یک شاخص دلار آمریکا است که در برابر یورو (57.6٪)، ین (13.6٪)، GBP (11.9٪)، CAD (9.1٪)، کرون (4.2٪) و CHF (3.6٪) وزن دارد.

نمودار 60 ساله – تولید ناخالص داخلی و تورم ایالات متحده

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع