دلار آمریکا همراه با بازدهی خزانه داری به عنوان دامنه USD/JPY بیش از 150 افزایش یافت


دلار آمریکا، شاخص DXY، USD، USD/JPY، GBP/USD، اوراق خزانه، نفت خام، طلا – نکات صحبت

  • دلار آمریکا امروز با افزایش بازدهی خزانه داری افزایش یافت
  • USD/JPY از قیمت بالای 150 لذت می برد، اما به نظر می رسد خطرات مداخله در حال افزایش است
  • فدرال رزرو به وضوح اعلام کرده است که نرخ بهره باید افزایش یابد. آیا این امر باعث افزایش بیشتر دلار می شود؟

{{راهنما|یورو}}

با توجه به اینکه بازارها تا آخر هفته سهام خود را آغاز می کنند، دلار آمریکا تا به امروز قوی تر شده است.

جای تعجب نیست که استرلینگ بزرگترین ضعیف ترین شرکت های بزرگ در نتیجه استعفای نخست وزیر لیز تراس است. GBP/USD به زیر 1.1200 سقوط می کند.

USD/JPY همچنان به بالای 150 حرکت می کند بدون اینکه نشانه ای از فروش رسمی در این مرحله وجود داشته باشد. شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، در مورد رویارویی با سفته بازان، ظاهراً سیاست پولی بسیار سست اعمال شده توسط بانک ژاپن (BoJ) طبق دستور وزارت دارایی (MoF) را نادیده گرفت.

تیتر ملی ژاپن به نسبت سال قبل 3.0% بود که کمی بالاتر از 2.9% پیش بینی بود. عدد اصلی نیز 3.0 درصد سال به سال بود، اما مطابق با برآوردها بود.

بازارهای سهام در طول جلسه آسیایی با ASX 200 استرالیا که محرک اصلی آن بود، تقریباً 1 درصد کاهش یافته است. معاملات آتی نشان دهنده شروع نرمی برای جلسه نقدی آمریکای شمالی است.

بازدهی خزانه داری در سراسر منحنی پس از یک بار افزایش در جلسه ایالات متحده، چند واحد پایه در تجارت آسیایی بالاتر است. شاخص اوراق قرضه 10 ساله امروز به 4.27 درصد رسید که بالاترین رقم از سال 2008 است.

کامودیتی‌ها کیسه‌ای ترکیبی با طلا هستند که کمی نرم‌تر شده و نفت خام تا به امروز در حال افزایش است، اما هر دو به سمت یک هفته منفی دیگر پیش می‌روند.

پس از داده های خرده فروشی انگلستان، کانادا نیز اعداد خرده فروشی را دریافت خواهد کرد. انتظار می رود ویلیامز و ایوانز از فدرال رزرو نظراتی را بیان کنند که در اواخر امروز نیز از بین خواهد رفت.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

{{GUIDE|HOW_TO_TRADE_}}

تحلیل تکنیکال شاخص دلار آمریکا (DXY).

شاخص DXY یک شاخص دلار آمریکا است که در برابر یورو (57.6٪)، ین (13.6٪)، GBP (11.9٪)، CAD (9.1٪)، کرون (4.2٪) و CHF (3.6٪) وزن دارد.

شاخص DXY پس از رسیدن به بالاترین سطح 20 ساله در پایان ماه گذشته در 114.78، در کانال روند صعودی باقی می ماند که ممکن است مقاومتی را ایجاد کند.

در چند جلسه گذشته، قیمت به بالاتر از میانگین‌های متحرک ساده 10 و 21 روزه (SMA) بازگشت و این ممکن است نشان دهد که حرکت صعودی کوتاه‌مدت می‌تواند از سر گرفته شود.

قیمت بالاتر از SMAهای میان مدت و بلندمدت 55، 100 و 260 روزه باقی مانده است که ممکن است حاکی از آن باشد که حرکت صعودی زیربنایی می تواند بیشتر تکامل یابد.

محدوده اخیر 111.77 – 113.92 ممکن است به ترتیب حمایت و مقاومت را ایجاد کند.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع