دلار آمریکا با کاهش اعتماد مصرف کننده در بحبوحه افزایش خطرات رکود کاهش می یابد


نکات کلیدی اعتماد مصرف کننده ایالات متحده:

  • ضریب اطمینان مصرف کننده ایالات متحده از 107.8 در سپتامبر به 102.5 در ماه اکتبر کاهش می یابد، که انتظارات اجماع مبنی بر عقب نشینی به 106.5 را از دست داده است.
  • رکود احساسات ناشی از کاهش شدید شاخص وضعیت فعلی است
  • دلار آمریکا پس از عبور از نتایج نظرسنجی کاهش یافت

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: Nasdaq 100 از درآمد مایکروسافت و Alphabet جلوتر است – چه انتظاری داریم؟

معیار محبوبی از نگرش مصرف کنندگان ایالات متحده در آغاز سه ماهه چهارم به طور قابل توجهی بدتر شد، نشانه ای که نشان می دهد آمریکایی ها در بحبوحه تورم بالا، افزایش نرخ بهره و افزایش ریسک رکود نسبت به آینده بدبین تر شده اند. بر اساس گزارش هیئت کنفرانس، اعتماد مصرف کننده در اکتبر از 107.8 در سپتامبر به 102.5 کاهش یافت و به بهبود دو ماهه متوالی پایان داد. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی می‌کردند که کاهش کمتری به 106.5 برسد.

با نگاهی به شاخص‌های داخلی، شاخص وضعیت فعلی براساس ارزیابی شرایط کسب‌وکار و بازار کار به شدت از 149.6 به 138.9 کاهش یافت که ضعیف‌ترین سطح از آوریل 2021 است که نشان‌دهنده تشدید عدم اطمینان در مورد سلامت اقتصاد است. در همین حال، مؤلفه انتظارات، که چشم‌انداز کوتاه‌مدت درآمد، محیط کسب‌وکار و فرصت‌های شغلی را دنبال می‌کند، از 80.3 به 78.1 کاهش یافت، یک پیشرفت ناامیدکننده که احتمال رکود میان‌مدت را افزایش می‌دهد.

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

بدتر شدن احساسات احتمالاً بر هزینه ها و کاهش مصرف خانوارها که محرک اصلی فعالیت اقتصادی ایالات متحده است تأثیر می گذارد. در حالی که این وضعیت ممکن است منجر به تولید ناخالص داخلی منفی دیگری در سه ماهه چهارم شود، اما این خبر کاملاً بدی برای بانک مرکزی ایالات متحده نیست، زیرا اقتصاد ضعیف تر می تواند به مهار تورم از طریق تخریب تقاضا کمک کند.

image2.png

منبع: هیئت همایش

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بلافاصله پس از انتشار نتایج نظرسنجی، دلار آمریکا ضررهای روزانه خود را افزایش داد و شاخص DXY حدود 1% کاهش یافت و به 110.00 رسید که به دلیل عقب نشینی بازده اوراق قرضه کاهش یافت.

در بیشتر سال‌های 2022، مصرف‌کننده قوی باقی مانده بود، اما نشانه‌های در حال ظهور مبنی بر اینکه این وضعیت می‌تواند برای بدتر شدن تغییر کند، ممکن است به فدرال رزرو دلیلی برای اتخاذ یک سوگیری کم‌تر تهاجمی برای پیاده‌روی بدهد. داده‌های یک ماهه روندی را تعیین نمی‌کند، بنابراین معامله‌گران نباید هنوز نتیجه‌گیری گسترده‌ای بگیرند، بلکه همچنان به نظارت بر گزارش‌های کلان ورودی برای ارزیابی بهتر مسیر سیاست‌های پولی ادامه دهند.

در روزهای اخیر، تعدادی از مقامات فدرال‌رزرو لفاظی‌های فوق‌العاده شاهین خود را کاهش داده‌اند، و مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، نشان داد که زمان شروع صحبت در مورد کاهش نرخ بهره فرا رسیده است. این هنوز دیدگاه اجماعی در بانک مرکزی نیست، اما اگر اعداد اقتصادی با سرعت بیشتری شروع به وخامت کنند، سیاست گذاران می توانند در اواخر امسال حول این پیام متحد شوند. این بدان معناست که چرخه صعودی دلار آمریکا ممکن است در آخرین مراحل خود باشد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ دانلود راهنمای مبتدیان برای معامله گران FX
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ در مسابقه DailyFX شرکت کنید و بدانید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





منبع