دلار آمریکا افزایش یافت، نزدک 100 سینک. بازارها دوباره با تهدیدات قرنطینه کووید چین روبرو هستند


دلار آمریکا، نزدک 100، فدسپیک، مشکلات قرنطینه چین – بازار آسیا و اقیانوسیه باز است

  • دلار آمریکا با تضعیف نزدک 100 در بحبوحه Fedspeak جنگ طلب افزایش یافت
  • مشکلات قرنطینه کووید در چین دوباره به سطح آمده است
  • بازارهای آسیا و اقیانوسیه ممکن است در انتظار یک جلسه معاملاتی بدبینانه باشند

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

فارکس برای مبتدیان

جلسه توجیهی بازار آسیا و اقیانوسیه – نزدک 100 فالز، داوجونز نه چندان

دلار آمریکا وابسته به پناهگاه در روز دوشنبه از همتایان اصلی خود پیشی گرفت و در بحبوحه بدتر شدن ریسک پذیری افزایش یافت. در پایان جلسه معاملاتی وال استریت، نزدک 100 که از نظر فناوری سنگین است حدود 1.1 درصد سقوط کرد زیرا داوجونز مبتنی بر چیپ آبی تغییر چندانی نداشت. تفاوت بین این دو در 24 ساعت گذشته همچنان از مشکلات سیاست جنگ طلب فدرال رزرو صحبت می کند.

Fedspeak همچنان در کانون توجه روز دوشنبه بود. مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو صحبت کرد و گفت که آنها نباید عقب ماندگی های سیاستی را نادیده بگیرند، “که ممکن است چندین چهارم طول بکشد”. با این حال، او افزود که بانک مرکزی هنوز با هدف تورمی خود “بسیار دور” است. او نرخ ها را بین 4.75٪ تا 5.25٪ به اوج خود می بیند. نکته مهم در اینجا این است که یک محور سیاست هنوز به احتمال زیاد تا حدودی دور است.

بازدهی خزانه داری با احتیاط افزایش یافت. جای تعجب نیست که قیمت طلای ضد فیات با تضعیف فلز زرد برای چهارمین جلسه معاملاتی متوالی متضرر شد. این بدترین باخت در بیش از یک ماه گذشته است. سه ارز بدترین عملکرد در برابر دلار آمریکا در روز دوشنبه ین ژاپن، دلار استرالیا و یورو بودند. آنها به ترتیب 1.25٪، 1.02٪ و 0.8٪ ضعیف شدند.

دلار آمریکا در مقابل نزدک 100 روز دوشنبه

دلار آمریکا در مقابل نزدک 100 روز دوشنبه

نمودار ایجاد شده در TradingView

جلسه معاملاتی روز سه شنبه آسیا و اقیانوسیه فاقد ریسک رویداد اقتصادی قابل توجهی است. این امر تمرکز معامله گران را بر ریسک پذیری به عنوان محرک اصلی بازارها قرار می دهد. عملکرد ضعیف وال استریت در روز دوشنبه، راه را برای روند نزولی در بورس های منطقه ای باز می کند و شاخص Nikkei 225، ASX 200 و Hang Seng را در معرض خطر قرار می دهد. این ممکن است به سود دلار آمریکا ادامه دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نگرانی‌های بیشتری ممکن است از چین ناشی شود، زیرا ترس از قرنطینه‌های شدید ناشی از کووید دوباره مورد توجه قرار می‌گیرد. به این دلیل که طبق گزارش بلومبرگ، شهر شیجیاژوانگ مدارس را به حالت تعلیق درآورده و از ساکنان خواسته است تا 5 روز در خانه بمانند. این شهر محل آزمایشی برای چین است که تلاش می کند محدودیت های ویروس را پشت سر بگذارد. نشانه هایی که نشان می دهد کار نمی کند می تواند به معنای تاخیر بیشتر در بازگشایی باشد و به طور بالقوه به رشد اقتصادی آسیب برساند. دلار آمریکا در برابر یوان چین به بالاترین حد خود از 10 نوامبر رسیده است.

تحلیل فنی دلار آمریکا

از نقطه نظر فنی، شاخص دلار DXY به بالاترین حد خود از 11 نوامبر بسته شد. این به دنبال آن بود که قیمت ها نتوانستند در زیر 78.6% اصلاحی فیبوناچی در 106.806 بسته شوند. میانگین متحرک 200 روزه (SMA) نیز به حفظ سوگیری صعودی غالب ادامه می دهد. به نظر می رسد مقاومت کلیدی SMA 20 روزه باشد.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نمودار روزانه DXY

نمودار روزانه DXY

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع