دلار آمریکا افزایش می یابد زیرا مقاومت اقتصادی به فدرال رزرو دلیلی برای Pivot، NFP Eyed نمی دهد


چشم انداز دلار آمریکا:

  • دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه گیری می شود، به بهترین سطح خود از ژوئن 2022 رسیده است.
  • داده‌های اقتصادی بهتر از حد انتظار ایالات متحده، بازدهی را تقویت کرده و به افزایش ارزش دلار کمک می‌کند.
  • گزارش بازار کار ایالات متحده در روز جمعه توجهات را به خود جلب خواهد کرد

بیشترین خوانده شده: پیش بینی S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones پیش از حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP)

دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه گیری شد، در روز پنجشنبه به بهترین نقطه خود از ژوئن 2002 رسید. در فاصله قابل توجهی ازسطح روانی 110.00، پس از ایالات متحده که بهتر از حد انتظار بود مرتبط با کلان داده ها باعث افزایش بازدهی خزانه داری در بازار اوراق قرضه شد.

دلار سبز بود قبلا، پیش از این معاملات در طول ساعات اروپایی بالاتر بود، اما پس از انتشار نظرسنجی تولید ISM، سودها شتاب گرفت (PMI). بر اساس این گزارش، فعالیت کارخانه اوت بدون تغییر در 52.8 بود، بسیار بالاتر از انتظارات برای کاهش به 52.00، با بهبودی دلگرم کننده در سفارشات و اجزای استخدامی جدید، نشانه‌ای از آن است که رشد اقتصادی هنوز در حال سقوط نیست، همانطور که بسیاری از تحلیلگران شروع به پیش‌بینی کرده‌اند به تازگی.

در حالی که غیرقابل انکار است که اقتصاد زیر بار ضعیف می شود فرار کن تورم و افزایش نرخ بهره، کندی آن چنان شدید نیست که نشان دهد یک بحران بزرگ در گوشه و کنار است. در واقع، بسیاری از شاخص ها همچنان به انعطاف پذیری اشاره می کنند. آخرین تولید ناخالص داخلی فدرال رزرو آتلانتا غیر رسمی تخمین زدن بر این دیدگاه تأکید می کند، با مدل Nowcast که سه ماهه سوم را پیش بینی می کند خروجی 2.6% سالانه، از 1.6% در هفته گذشته، نرخ رشد سالمی که با سختی سازگار نیستروایت فرود

با توجه به اینکه اقتصاد علیرغم بادهای مخالف مختلف به خوبی حفظ شده است، فدرال رزرو احتمالاً افزایش بیشتری را مطابق با راهنمایی های خود برای کاهش تقاضا انجام خواهد داد. خودداری از اتخاذ استراتژی کاهش نرخ بهره تا زمانی که شواهد قانع کننده ای مبنی بر بازگشت تورم به سمت هدف بلندمدت 2 درصد وجود داشته باشد. مسلماً فشارهای قیمتی در حال کاهش است، اما سالانه CPI همچنان در بیش از چهار برابر هدف در حال اجرا است، نشان می دهد که برای چرخش به حالت کبوتری خیلی زود است.

در حال حاضر، به نظر می رسد ستارگان برای U بیشتر همسو می شوند.اس. قدرت دلار در FX فضا. در صورت تداوم شاخص های اقتصادی، این روند می تواند تقویت شود تکامل یابد مطلوب به همین دلیل، معامله گران باید به دقت مراقب باشند آخرین نظرسنجی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی منتشر خواهد شد جمعه. انتظار می رود که کارفرمایان 300000 کارگر اضافه کنند، اما با نشانه های اندکی از اخراج و توقف استخدام، این گزارش می تواند به راحتی پیش بینی ها را شکست دهد. گفته می شود، یک شگفتی مثبت می تواند برای ارز ایالات متحده صعودی باشد و به شاخص DXY اجازه دهد تا رالی اخیر خود را افزایش دهد.

تحلیل فنی دلار آمریکا (DXY).

از نظر تحلیل تکنیکال، شاخص DXY پس از رسیدن کوتاه مدت به 109.97، یک بالاترین چند دهه اخیر را در روز پنجشنبه ثبت کرد، حرکتی که به شاخص اجازه داد در سه هفته گذشته تقریباً 4 درصد افزایش داشته باشد. در حالی که یک اصلاح نباید نادیده گرفته شود و ممکن است بدون اعلام قبلی انجام شود، اما ممکن است شاخص همچنان جا برای بالاتر رفتن داشته باشد، زیرا با توجه به اندیکاتور RSI 14 روزه هنوز به نظر نمی رسد که به شدت بیش از حد خرید باشد. اگر شاهد افزایش‌های اضافی باشیم، تا 111.75 مقاومت عمده‌ای وجود نخواهد داشت، مرز بالایی یک کانال صعودی میان‌مدت که از نوامبر 2021 در حال بازی است. از سوی دیگر، اگر فروشندگان بازگشته و جرقه‌ای بازگشت نزولی را ایجاد کنند، حمایت اولیه در 108.70 خواهد بود. و پس از آن 107.50.

نمودار فنی DXY

نمودار فنی DXY

نمودار DXY با استفاده از TradingView تهیه شد

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ مبتدیان را دانلود کنید راهنمای معامله گران FX
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ را بگیرید مسابقه DailyFX و دریابید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را دریافت کنید در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور تجاری قدرتمند در اینجا.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





منبع