دلار آمریکا افزایش می یابد در حالی که طلا به دنبال داده های هسته قوی PCE پایین می آید


نکات کلیدی گزارش PCE:

  • هزینه های مصرف کننده ایالات متحده در آوریل 0.8٪ افزایش یافت، بسیار بالاتر از انتظارات برای افزایش 0.4٪
  • هسته PCE ساعت ها 0.4 درصد به صورت ماهانه افزایش می یابد، 4.7 درصد در 12 ماه گذشته، یک دهم درصد بالاتر از پیش بینی ها در هر دو مورد.
  • قیمت طلا پایین تر بروید زیرا تورم چسبنده استدلال ها برای افزایش بیشتر فدرال رزرو را تقویت می کند

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: Nasdaq 100 Outlook – گاوها تسلط دارند، اما عقب نشینی ظاهر می شود، سیگنال های نزولی برای تماشا

دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا صبح امروز داده‌های درآمد و هزینه‌های ماه آوریل را منتشر کرد. بر اساس گزارش آژانس دولتی، مخارج مصرف شخصی که بیش از دو سوم تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد، در ماه گذشته 0.8 درصد در مقابل پیش‌بینی 0.3 درصد افزایش یافت – نشانه‌ای از اینکه مصرف‌کننده آمریکایی سالم است و گاز دارد. با تشکر از حفظ اقتصاد

در جای دیگری از این گزارش، شاخص‌های قیمت با توجه به بهبود اندک جهت‌گیری تا حدودی ناامیدکننده بودند. همانطور که گفته شد، عنوان PCE 0.4٪ افزایش یافت و نرخ سالانه را از 4.2٪ قبلی به 4.4٪ رساند. در همین حال، Core PCE، شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو، 0.4 درصد ماهانه و 4.7 درصد در سال افزایش یافت که یک دهم درصد بالاتر از برآوردها در هر دو مورد است.

درآمد شخصی ایالات متحده و داده های PCE

image1.png

منبع: تقویم DailyFX

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

هزینه‌های انعطاف‌پذیر خانوار، همراه با فشارهای تورمی چسبنده، نشان می‌دهد که فدرال رزرو باید کارهای بیشتری را از نظر انقباض پولی برای بازگرداندن ثبات قیمت در اقتصاد انجام دهد. در این زمینه، سیاستگذاران ممکن است تمایلی به زدن دکمه مکث نداشته باشند و در عوض ممکن است در نشست ژوئن خود برای افزایش یک چهارم امتیازی دیگر اقدام کنند و نرخ سیاست را به 5.25 تا 5.50 درصد برسانند.

اگر انتظارات نرخ بهره همچنان در جهت مخالف تر تغییر کند، بازدهی خزانه داری ایالات متحده موانع کمی برای ادامه روند صعودی خود خواهد داشت و بهبود دلار آمریکا در بازار ارز را تقویت می کند. این سناریو باید برای فلزات گرانبها و سایر دارایی‌های حساس به نرخ نزولی باشد، به‌ویژه در پس زمینه تثبیت احساسات و کاهش اضطراب رکود.

بلافاصله پس از عبور از داده‌های امروز، دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه‌گیری می‌شود، بازگشتی به خود گرفت و برخی از زیان‌های جلسه خود را پاک کرد، که با جهش نرخ‌های خزانه‌داری تقویت شد. طلا، به نوبه خود، چرخشی به سمت نزول گرفت و بیشتر سودهای روزانه خود را به عقب انداخت و نزدیک به 1945 دلار معامله شد. این حرکت ها ممکن است در کوتاه مدت ادامه یابد.

نمودار قیمت دلار آمریکا (DXY) و طلا

تصویری از صفحه نمایش رایانه شرح به طور خودکار با اطمینان کم تولید می شود

منبع: TradingView





منبع