در حالی که شرکت‌های ین ژاپن علیرغم داده‌های ضعیف، دلار آمریکا با عدم قطعیت کاهش می‌یابند


دلار آمریکا، سقف بدهی، USD، فدرال رزرو، سفارش ماشین آلات ژاپن، USD/JPY – نکات صحبت

  • این دلار آمریکا امروز با بازگشت جو بایدن از G-7، قدرت خود را از دست داد
  • فدرال رزرو ممکن است در مرحله بعدی یک مکث را نشان دهد FOMC در اواسط ژوئن
  • اگر دلار آمریکا آیا این بدان معناست که نمی توان در جای دیگری به دست آورد؟ USD/JPY در حال حاضر به اوج رسیده است؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله USD/JPY

دلار آمریکا دوباره در برابر سوئیس، یورو، استرلینگ و ین افت کرد تا هفته را با سقف بدهی آمریکا آغاز کند که باعث ایجاد تردید در ذهن معامله گران شده است.

قرار است مذاکرات بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، اواخر امروز از سر گرفته شود. دومی گفت که یک تماس تلفنی بین این دو در روز یکشنبه “مثمربخش” بوده است.

بازدهی خزانه داری تا کنون چند واحد پایه پایین تر از منحنی است و ممکن است در تضعیف دلار آمریکا نقش داشته باشد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، سخنانی را در روز جمعه بیان کرد که به طور بالقوه نسبت به تفسیر قبلی کمتر جنگ طلبانه تلقی می شد. در رابطه با تصمیمات سیاستی آتی، او گفت: “خطرات انجام زیاد در مقابل انجام کم، متعادل تر شده است.”

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس نیز اظهار داشت که در نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در اواسط ژوئن از افزایش قیمت خودداری می کند.

بازارهای نرخ بهره در حال کاهش 25 واحدی از نرخ هدف صندوق های فدرال رزرو تا نوامبر هستند.

ین ژاپن در حال تقویت است حتی اگر سفارشات اصلی ماشین آلات در ماه مارس در آنجا بسیار کمتر از پیش بینی های امروز بود.

سفارشات جدید در ماه مارس به جای افزایش 0.4 درصدی طبق پیش بینی ها، 3.9 درصد در ماه به ماه کاهش یافت. سال به سال، سفارشات ماشین آلات اصلی تا پایان مارس -3.5٪ کاهش یافت که بسیار کمتر از تخمین های افزایش 1.3٪ بود.

USD/JPY بیش از یک رقم بزرگ کمتر از اوج 6 ماهه 0f 138.75 است که پنجشنبه گذشته مشاهده شد.

بانک خلق چین (PBOC) نرخ اولیه وام 1 و 5 ساله را بدون تغییر به ترتیب 3.65% و 4.30% باقی گذاشت.

شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ (HSI) بهترین شاخص سهام APAC است که در یک مرحله بیش از 1.5 درصد افزایش داشت. بقیه بورس‌های آسیایی عمدتاً سبز رنگ هستند، اگرچه ASX 200 استرالیا کمی قرمز است.

پس از اینکه دولت استرالیا امروز اقداماتی را برای تحت الشعاع قرار دادن این ارائه دهندگان بدهی تحت قوانین اعتبار جهانی موجود اعلام کرد، بخش خرید اکنون پرداخت کن (BNPL) با بررسی های بیشتری مواجه است. اکنون شرکت ها برای فعالیت باید مجوز اعتباری را تضمین کنند.

طلا به رشد روز جمعه خود ادامه داد، اما با ورود به بازار اروپا حرکت چندانی نکرده است و در زمان چاپ نزدیک به 1980 دلار معامله می شود.

نفت خام امروز پس از افزایش قیمت در روز جمعه با مشکل مواجه است اما در محدوده وسیعی باقی می ماند. قرارداد آتی WTI نزدیک به 71 دلار آمریکا است در حالی که قرارداد برنت نزدیک به 75 دلار آمریکا است.

از نظر انتشار اطلاعات، روز نسبتاً آرامی در پیش است، اما چندین سخنران از بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو سخنرانی خواهند کرد.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

مبانی تجارت روند

تحلیل فنی USD/JPY

USD/JPY در هفته گذشته پس از شکستن بالاتر از قله قبلی و رسیدن به بالاترین سطح 138.75، تلاش کرد تا بالاتر رود.

به نظر می رسد که بازار در حال حاضر این حرکت را رد کرده است و قیمت به پایین تر از سطوح مقاومت قبلی برگشته است. این ممکن است حکایت از یک نادرست داشته باشد و برای رفع این نگرانی‌ها نیاز به افزایش جدیدی است.

مقاومت ممکن است در اوج های قبلی 138.17، 138.75 و 139.90 باشد. در جهت نزولی، حمایت ممکن است در میانگین متحرک ساده 200 و 260 روزه (SMA) در حال حاضر به ترتیب در 137.12 و 136.46 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر





منبع