در حالی که بازار CPI ایالات متحده و اقدامات احتمالی فدرال رزرو را هضم می کند، پوند بریتانیا به عقب برمی گردد


پوند بریتانیا، GBP/USD، طلایی، دلار آمریکا، CPI ایالات متحده، فدرال رزرو، USD/JPY – نقاط صحبت

  • پوند بریتانیا از تغییر رویه توسط PM Truss و دلار ضعیف تر حمایت می کند
  • CPI ایالات متحده یک گربه را در میان کبوترها با واکنش های بازار در موقعیت های اره مویی قرار داد
  • تورم همچنان دشمن شماره یک است. آیا GBP/USD در این زمینه به افزایش خود ادامه خواهد داد؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

پوند انگلیس در معاملات امروز آسیا پس از یک رالی خیره کننده در جلسه آمریکای شمالی که شاهد تحت فشار قرار گرفتن دلار آمریکا بود، به رشد خود ادامه داد.

نخست وزیر لیز تراس دیروز اشاره کرد که ممکن است از طرح های کاهش مالیات عقب نشینی کند و کواسی کوارتنگ، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که علیرغم آشفتگی های چند هفته اخیر، در این سمت باقی می ماند.

به نظر می‌رسد که این به کاهش بازدهی Gilt کمک کرده و از استرلینگ حمایت می‌کند.

سرفصل CPI ایالات متحده با 8.2% سالانه در مقابل 8.1% پیش بینی شده بود. یک جنبه جالب، سنج اصلی بود که اکنون در بالاترین سطح 40 ساله 6.6% سالانه است که بالاتر از 6.5% پیش بینی شده بود.

عدد اصلی می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که فشارهای قیمتی افزایشی در حال گسترش در اقتصاد و گسترش آن هستند. حداقل، داده ها حاکی از آن است که جدول زمانی برای چرخش احتمالی فدرال رزرو به عقب رانده شده است.

واکنش اولیه به داده ها شاهد افزایش بازدهی خزانه داری، افزایش دلار آمریکا و فروش سهام بود. سپس هنگامی که این خبر در هیئت مدیره گرفته شد، دلار و سهام چرخید در حالی که خزانه‌داری تقریباً به همان جایی که روز را شروع کرده بود، ختم شد.

USD/JPY به بالاترین میزان در 32 سال گذشته در 147.67 رسید که تنها یک صدای جیر جیر بالاتر از اوج سال 1998 بود. هیچ نشانه ای از بانک مرکزی ژاپن در بازار ارز وجود نداشت، اما آنها نشان دادند که سیاست پولی فوق العاده سست خود را حفظ خواهند کرد.

دلار آمریکا به طور کلی تا کنون ضعیف تر از امروز است.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول در تلویزیون بلومبرگ به بحث تورم پرداخت و بر اهمیت ثبات قیمت‌ها برای ایجاد رونق بلندمدت تاکید کرد.

سهام APAC با رشد شاخص Nikkei 225 ژاپن در یک مرحله بیش از 3.5 درصد رشد کرد. معاملات آتی به سمت سود بیشتر برای S&P 500، Dow Jones و Nasdaq 100 با باز شدن جلسه نقدی آنها اشاره می کنند.

شاخص‌های قیمت مصرف‌کننده و شاخص قیمت مصرف‌کننده چین نیز امروز عرضه شدند و اندکی کمتر از پیش‌بینی‌ها به ترتیب 0.9% و 2.8% در سال تا پایان سپتامبر بودند.

نفت خام تا کنون عمدتاً رشدهای یک شبه خود را حفظ کرده است، زیرا قرارداد آتی WTI بیش از 89 دلار آمریکا بود و قرارداد برنت در زمان چاپ حدود 94.560 دلار آمریکا بود. طلا نزدیک به 1670 دلار در هر اونس ثابت است.

پس از CPI منطقه یورو امروز صبح، توجه به داده های خرده فروشی ایالات متحده معطوف خواهد شد.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله GBP/USD

GBP/USD، گیلت های 10 و 30 ساله

نمودار زیر بهبود GBP/USD را در برابر کاهش بازدهی در بخش 10 و 30 ساله منحنی نشان می‌دهد. همانطور که در اوایل هفته اعلام شد، بانک مرکزی انگلیس پس از امروز دیگر در بازار طولانی مدت بازار گیلت فعال نخواهد بود.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع