داو جونز، نزدک 100، طلا، دلار آمریکا، نفت خام، فدرال رزرو، پاول


توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

نوسانات بازار جهانی در هفته گذشته به دلیل آسیب نامتناسب سهام های مرتبط با مالی در اوج بود. در وال استریت، داوجونز – 0.15 درصد سقوط کرد، اما نزدک با فناوری سنگین 4.41 درصد افزایش یافت. در سراسر اقیانوس اطلس، DAX 40 و FTSE 100 به ترتیب -4.28٪ و -5.33٪ غرق شدند. این در حالی است که شاخص Nikkei 225 ژاپن -2.88٪ سقوط کرد در حالی که شاخص Hang Seng هنگ کنگ 1٪ افزایش یافت.

بانک‌های منطقه‌ای در اوایل ماه جاری، ریزش بانک سیلیکون ولی را احساس کردند. با وجود دریافت راه نجات مالی از بانک های بزرگتر، سهام بانک فریست ریپابلیک طی 5 جلسه معاملاتی گذشته بیش از 70 درصد سقوط کرد. مشکلات در Credit Suisse مشکلات بخش بانک را بیشتر کرد زیرا گزارش شد که چند بانک بزرگ تجارت با وام دهنده را محدود می کنند یا در حال بررسی آن هستند.

در نتیجه، معامله گران در کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو سریع و تهاجمی عمل کردند. در مقایسه با 10 مارس، بازارها با کاهش 6 ماهه قیمت تمام شده 100 واحد پایه داشتند. این باعث می شود که نرخ صندوق های فدرال پس از پیش بینی افزایش به 5.25 درصد از قبل، حدود 4.25٪ باشد. بازدهی 2 ساله خزانه داری سقوط کرد.

در پاسخ، با تمرکز بازارها بر روی فدرال رزرو، دلار آمریکا کاهش یافت. طلای ضد فیات افزایش یافت و در این ماه حدود 8.9 درصد افزایش یافت. از ژوئیه 2020 در طول همه‌گیری کووید، زیرا بانک‌های مرکزی برای کاهش نرخ بهره در سراسر جهان عجله داشتند، ما شاهد این نوع عملکرد نبودیم. در همین حال، قیمت نفت خام WTI در هفته گذشته 13.55 درصد سقوط کرد که بیشترین کاهش از فوریه 2020 بود.

در آینده، همه نگاه ها به فدرال رزرو در روز چهارشنبه دوخته خواهد شد. همه شرط‌بندی‌ها برای افزایش 50 امتیازی ناپدید شده‌اند و انتظارات برای پایان دادن به چرخه فشرده‌سازی افزایش یافته است. اما کمی بیش از 50 درصد از انتظارات از افزایش 25 واحدی در ثانیه حمایت می کنند. در هر صورت، اگر شانس به 50-50 نزدیکتر شود، این در را به روی شگفتی باز می کند. بانک انگلستان نیز نرخ ها را تعیین خواهد کرد. در هفته پیش رو چه چیز دیگری برای بازارها در نظر گرفته شده است؟

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نحوه عملکرد بازارها – هفته 3/13

نحوه عملکرد بازارها - هفته 3/13

پیش بینی های اساسی:

یورو (EUR) پیش بینی هفتگی: افزایش نرخ هاوکیش بانک مرکزی اروپا، ریسک برجسته سهام بانک ها

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه افزایش داد و گفت که برای مبارزه با تورم اقدامات بیشتری انجام خواهد داد. یورو یک پیشنهاد کوچک داشت اما سهام بانک های منطقه یورو بیشتر سقوط کرد.

پیش‌بینی GBP: تصمیم‌گیری نرخ CPI و BoE انگلستان به دلیل مسیر بانکی پیچیده است

مقامات BoE وظیفه غیرقابل رشک برانگیزی دارند که به آشفتگی بخش بانکی فعلی بروند. داده های تورم بریتانیا در روز چهارشنبه در کنار نشست FOMC و پیش بینی ها.

چشم انداز دلار آمریکا به گام های بعدی فدرال رزرو بستگی دارد. آیا FOMC پیاده روی خواهد کرد یا مکث؟

سوگیری تجاری دلار آمریکا با چشم انداز سیاست فدرال رزرو در هفته آینده مشخص خواهد شد. معامله گران باید به دلیل افزایش خطرات بی ثباتی مالی، خود را برای احتمال یک راهنمایی ناخواسته آماده کنند.

پیش بینی های فنی:

پیش بینی فنی نزدک 100، داو جونز، اس اند پی 500: پیشنهادات هفته ترکیبی، نمای خنثی

هفته گذشته رشد نامتناسبی در سهام فناوری وجود داشت زیرا نزدک 100 بالاتر رفت اما داوجونز عقب ماند. به طور کلی، چشم انداز فنی سهام ایالات متحده خنثی است.

— متن مقاله نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

— مقالات فردی که توسط اعضای تیم DailyFX تشکیل شده است

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع