داو جونز، دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن، نفت خام، تورم، بانک مرکزی اروپا، BoJ


بازارهای مالی جهانی هفته گذشته تحت فشار قرار گرفتند زیرا ترس از رکود بر احساسات بازار نفوذ کرد و شاخص‌های سهام، کالاها و ارزهای حساس به ریسک را تحت فشار گذاشت. اسپرد بازده 10 ساله/2 ساله که به دقت مشاهده شده بود – به اصطلاح پیش بینی کننده رکود – عمیق تر به سمت وارونگی سقوط کرد. این نشان دهنده کاهش اعتماد به توانایی فدرال رزرو برای سازماندهی یک “فرود نرم” است.

انتظارات رشد اقتصادی اخیراً به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم چین آخرین نشانه ای بود که نشان می دهد باد مخالف رشد جهانی در حال تقویت است. شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه ژوئن بالاترین چاپ خود را در بیش از 40 سال گذشته ثبت کرد. بازارها قیمت گذاری را در احتمال افزایش یک درصدی کامل فدرال رزرو در اواخر این ماه آغاز کردند. این شرط‌ها در آخر هفته پس از تعدیل انتظارات چند مقام فدرال رزرو کاهش یافت.

گزارشی از دانشگاه میشیگان نشان داد که انتظارات تورمی بلندمدت مصرف کنندگان ایالات متحده در اوایل جولای کاهش یافته است. این امر، همراه با گزارش قوی خرده فروشی در ایالات متحده، به سهام این امکان را داد که هفته را با رونق پایان دهند و داوجونز در روز جمعه 2.15 درصد افزایش یافت و تقریباً زیان هفتگی خود را از بین برد. علیرغم برخی کاهش قیمت دلار، قیمت طلا در آخر هفته به کاهش خود ادامه داد. قیمت نفت خام برنت و نفت خام WTI در بحبوحه افزایش ترس از رشد بیش از 5 درصد کاهش یافت. ایجاد موجودی بزرگ بنزین که توسط EIA گزارش شده است، انتظارات تقاضا را کاهش داد. دلار کانادا مرتبط با نفت کاهش یافت. نرخ تورم ماه ژوئن کانادا در این هفته کاهش می یابد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین سطح خود از سپتامبر 2002 رسید. ین ژاپن تقریباً 2 درصد در برابر دلار آمریکا سقوط کرد و جایگاه خود را به عنوان بدترین عملکرد ارز اصلی در سال 2022 حفظ کرد. انتظار می رود بانک ژاپن ارزش فوق العاده خود را حفظ کند. سیاست سست در زمان برگزاری آن در روز پنجشنبه اعمال می شود، اگرچه ممکن است شاهد تغییراتی در پیش بینی های تورم و رشد باشیم. سیاستگذاران نسبت به ضعف ین ابراز نگرانی کرده اند و برخی معتقدند که سطح 140 ممکن است باعث مداخله شود، اما در هر صورت بعید به نظر می رسد که تا قبل از نشست BoJ انجام شود. نرخ تورم ژوئن ژاپن نیز قرار است از سیم ها عبور کند.

یورو یکی دیگر از کاهش های بزرگ در برابر دلار بود، به طوری که EUR/USD برای مدت کوتاهی برابری را شکست. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا (ECB) چرخه افزایش نرخ بهره خود را با افزایش 25 واحدی در روز پنجشنبه آغاز کند. نرخ تورم اروپا بسیار بالاتر از هدف بانک مرکزی اروپا است و قیمت انرژی در اواخر سال جاری افزایش می یابد. بازارها با افزایش 50 واحدی نرخ بهره برای نشست سپتامبر ECB قیمت گذاری می کنند، اگرچه بسیاری معتقدند که در حال حاضر از منحنی مقابله با تورم عقب مانده اند.

قیمت گندم سقوط کرد و بیش از 12 درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح معامله از فوریه رسید. گزارش ها حاکی از آن است که اوکراین و روسیه به امضای قراردادی نزدیک هستند که به صادرات غلات اجازه ازسرگیری می دهد. پس از اینکه نیروهای روسیه بنادر دریای سیاه اوکراین را محاصره کردند، قیمت گندم از فوریه تا ژوئن بیش از 40 درصد افزایش یافت. با این حال، توافق انجام نشده است و تنش‌های سیاسی ناپایدار ممکن است بحث‌های راه‌آهن را به دنبال داشته باشد.

در جاهای دیگر، داده های تورم سه ماهه دوم نیوزیلند، وضعیت اقتصادی هفته را آغاز خواهد کرد. تحلیلگران معتقدند تورم سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال قبل از 6.9 درصد به 7.1 درصد افزایش یافته است. داده های بازار کار و تورم برای بریتانیا به زودی منتشر می شود. GBP/USD نزدیک به پایین ترین حد خود در سال 2020 معامله می شود. داده های CFTC نشان داد که طول مدت دلار افزایش یافته است.

عملکرد دلار آمریکا در مقابل. ارز و طلا

نمودار USD در مقابل FX

پیش بینی های اساسی:

پیش‌بینی یورو (EUR/USD) – زمان آن فرا رسیده است که بانک مرکزی اروپا گزنه را در دست بگیرد

یورو هفته ای پر از رویدادهای پرخطر را پیش رو دارد و ارز واحد در روز پنجشنبه به بانک مرکزی اروپا برای ثبات و راهنمایی نگاه می کند. منتظر نوسانات بیشتر EUR/USD باشید.

پیش‌بینی هفتگی دلار کانادا: CAD به‌خاطر نفت خام و دلار افسارگسیخته آمریکا

دلار کانادا هفته بزرگی را با تورم کانادا، فدرال‌رزرو خشن و کاهش قیمت نفت خام در پیش دارد که قیمت دلار/کادر کانادا را دیکته می‌کند.

پیش بینی هفتگی پوند استرلینگ (GBP): مسابقه PM در زمان موج گرما داغ می شود

داده‌های تورم و مشاغل بریتانیا در هفته آینده از مناظره‌های تلویزیونی نخست‌وزیر در آخر هفته دنبال می‌شود.

مقاومت بیت کوین (BTC/USD) پس از یک هفته بزرگ دیگر برای دلار آمریکا حفظ می شود

بیت کوین، اتریوم و همتایان آلت کوین آنها علیرغم چاپ تکان دهنده CPI ایالات متحده، احساسات را بیشتر کاهش داده است. BTC/USD علیرغم خطرات اساسی، بالای 20000 دلار باقی می ماند.

بازگشت نرخ AUD/USD مستعد مسیر از پیش تعیین شده برای خط مشی RBA است

صورتجلسات بانک مرکزی استرالیا (RBA) ممکن است تأثیر چندانی بر AUD/USD نداشته باشد، زیرا به نظر می رسد بانک مرکزی در مسیری از پیش تعیین شده در عادی سازی سیاست های پولی قرار دارد.

پیش بینی هفتگی بازار سهام: S&P 500 & DAX 40

جریان گاز روسیه، ابزار ضد پارگی ECB و سیاست ایتالیا تمرکز دارند

پیش بینی ین ژاپن: آیا BoJ Dovish USD/JPY در حال افزایش است؟ CPI در فوکوس نیز

ین ژاپن در برابر نیروهای خارجی آسیب پذیر است، زیرا انتظار می رود بانک ژاپن همچنان یکی از معدود بانک های مرکزی باقی مانده باشد. آیا همه چیز مشخص است که USD/JPY همچنان در حال افزایش است؟

پیش بینی های فنی:

پیش بینی S&P 500، Nasdaq، Dow Jones برای هفته پیش رو

سهام در محدوده ژوئیه نگه داشته شده است، اما ممکن است برای بهبود بیشتر در روند نزولی سالانه آماده شود. سطوحی که در نمودارهای فنی S&P 500، Nasdaq و Dow اهمیت دارند.

پیش بینی قیمت طلا: چرخش یا سوزاندن طلا به عنوان خرس ها به 1700 می رسد

قیمت طلا در حالی که برای پنج هفته متوالی فروخته شده بود، 10 درصد کاهش یافت. پایین ترین سطح دو ساله در کمین است، آیا امیدی برای گاوهای نر XAU وجود دارد؟

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwaterدر توییتر





منبع