داو جونز، دلار آمریکا، طلا، یورو، پوند انگلیس، فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا، BoE


توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نوسانات بازار در هفته گذشته با افزایش 20 درصدی «سنج ترس» VIX که بیشترین میزان از ماه اوت بود، دوباره زنده شد. در وال استریت، داوجونز، اس اند پی 500 و نزدک 100 به ترتیب 2.08، 2.71 و 2.72 درصد سقوط کردند. در اروپا نیز اوضاع چندان عالی به نظر نمی رسید، با افت 1.5 درصدی DAX 40. ASX 200 استرالیا 2.14 درصد سقوط کرد.

بسیاری از نوسانات در اواخر هفته گذشته رخ داد، زمانی که داده های تورم عمده فروشی ایالات متحده در ماه نوامبر بیش از حد انتظار بود. همچنین به احساسات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آسیبی نرساند. بازدهی خزانه داری در سراسر طیف سررسید افزایش یافت که منعکس کننده انتظارات فزاینده سیاست پولی فدرال رزرو جنگ طلب است.

در نمودار زیر، دلار آمریکا از اکثر همتایان اصلی خود، به ویژه ین ژاپن، بهتر عمل کرد. قیمت طلا تغییر چندانی نداشت. نفت خام در بحبوحه افزایش نگرانی ها از رکود اقتصادی حدود 10.9 درصد کاهش یافت که بیشترین میزان از ماه مارس بود. با استفاده از تجزیه و تحلیل آماری، احتمال اینکه کاهش 10.9 درصدی یا بیشتر نفت در یک هفته معین، تقریباً 8 درصد بر اساس عملکرد قیمت از سال 2020 است..

با رفتن به هفته آینده، همه نگاه ها به سمت فدرال رزرو معطوف می شود. سیاستگذاران تاکید کرده اند که احتمالاً سرعت کمتری برای انقباض در پیش است. بازارها با افزایش 50 واحدی نرخ بهره به 4.5 درصد قیمت گذاری می کنند. اما، مقامات نیز به طور فزاینده ای در را برای مدت طولانی تری به روی سخت گیری باز کرده اند. بازارها همچنان منتظر یک چرخش هستند که می تواند منجر به ناامیدی شود.

ما همچنین آخرین گزارش CPI را یک روز قبل از فدرال رزرو دریافت خواهیم کرد. تورم کل ایالات متحده در ماه نوامبر از 7.7 درصد قبل به 7.3 درصد در سال کاهش یافته است. یک نتیجه غیرمنتظره قوی می تواند به راحتی بازار را افت کند، دلار آمریکا را تقویت کند و به طلا آسیب برساند. دیگر رویدادهای قابل توجه شامل تصمیمات بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی اروپا برای نرخ یورو و پوند انگلیس است. در هفته پیش رو چه چیز دیگری برای بازارها در نظر گرفته شده است؟

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

نحوه عملکرد بازارها – هفته 12/5

نحوه عملکرد بازارها - هفته 12/5

پیش بینی های اساسی:

S&P 500، Nasdaq 100 Outlook – چشم انداز شست پیش از فدرال رزرو

بازارهای سهام ایالات متحده پیش از انتشار داده ها و رویدادهای مهم هفته آینده، زمان خود را اعلام می کنند.

چشم انداز هفتگی GBP: پوند انعطاف پذیر برای هفته سنگین داده ها آماده می شود

GBP/USD در پرتگاه یک الگوی فنی کلیدی معامله می‌شود که می‌تواند توسط تصمیمات هفته آینده فدرال رزرو و بانک انگلستان (BoE) برانگیخته شود.

چشم انداز دلار استرالیا: دلار آمریکا برای AUD/USD در صندلی راننده باقی می ماند

دلار استرالیا پس از فروش در برابر دلار آمریکا در طول هفته بهبود یافت، اما ارتباط چندانی با افزایش RBA نداشت. اگر فدرال رزرو به انقباض خود عمل کند، آیا AUD/USD افزایش می یابد؟

پیش بینی دلار با پتانسیل نوسانات بار شده است، اما آیا می تواند روندی پیدا کند؟

هفته پیش رو مملو از ریسک رویدادهای ایالات متحده است – که توسط لیست برتر تصمیم گیری نرخ FOMC تثبیت شده است. دلار پس از دو ماه عقب نشینی متلاطم، به طور قابل توجهی از بالاترین سطح چند دهه ای خود خارج شده است، اما آیا در آینده به اندازه کافی برای ایجاد یک روند نزولی کامل وجود دارد… یا شاید بهبودی را تحریک کند؟

پیش بینی هفتگی یورو: هوای سرد قیمت گاز را در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا افزایش داد

هوای سردتر عزم اروپا را با کاهش ذخیره‌سازی گاز و افزایش قیمت گاز اتحادیه اروپا آزمایش می‌کند. ECB و سایر بانک های مرکزی بزرگ در مورد افزایش نهایی نرخ بهره در سال 2022 تصمیم می گیرند

پیش بینی طلا (XAU/USD): سودهای اخیر ممکن است تحت فشار قرار گیرند زیرا داده های ایالات متحده در مرکز قرار می گیرد

طلا برای یافتن پذیرش بالاتر از سطح اصلی 200 روزه و 1800 دلار تلاش کرده است. انتشار داده های هفته آینده احتمالاً جهت میان مدت این فلز گرانبها را مشخص می کند.

پیش بینی های فنی:

پیش بینی فنی هفتگی دلار آمریکا: روند نزولی DXY همچنان در تمرکز است، چشم به سقوط گوه

دلار آمریکا در هفته گذشته عمدتاً تغییر چندانی نداشت، اما از همان اوایل رشد خود را رها کرد. در حالی که این جفت در حول میانگین متحرک 200 روزه تلاش می کند، یک گوه در حال سقوط در نمودار 4 ساعته در حال شکل گیری است.

پیش‌بینی قیمت XAU/USD: قیمت طلا با درخشش نقره کاهش یافت

قیمت طلا هفته را ثابت به پایان رساند زیرا گاوها در تلاش برای افزایش سرعت بالای 1800 بودند. با افزایش رشد نقره، مقاومت روانی دست نخورده باقی می ماند.

پیش بینی S&P 500، Nasdaq، Dow Jones برای هفته پیش رو

هفته آینده هزینه ای انبوه از رویدادهای پرخطر است، با CPI در روز سه شنبه و فدرال رزرو در چهارشنبه. آیا گاوهای نر می توانند گوه سقوطی را که تمام سال 2022 برای ساختن در S&P صرف شده است بشکنند؟

USDJPY، EURJPY و NZDJPY از سناریوهای فنی مختلف پشتیبانی می کنند

در بحبوحه تغییرات احتمالی روند بلندمدت، در حال نزدیک شدن به آخرین انفجارهای نوسانات احتمالی برای سال با USDJPY هستیم. چه چیزی برای این جفت در هفته پیش رو ممکن است و آیا تمام ضربدرهای ین تصویر یکسانی را ارائه می دهند؟

— متن مقاله نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

— مقالات فردی که توسط اعضای تیم DailyFX تشکیل شده است

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع