داو بولز شانس دیگری دارد، دلار برای ادامه صعود به جایگاه جدیدی نیاز دارد


Dow Jones Industrial Average، Meme Stocks، VIX، Dollar، Fed Funds rates and USDJPY Talking Points:

  • چشم انداز بازار: یورو دلار نزولی زیر 108، داو محدوده بین 34200 تا 33200
  • اظهارات پاول، رئیس فدرال رزرو توسط بازار به دقت زیر نظر بود، اما پیش‌بینی‌های نرخ بازار پیش از صحبت‌های وی فاصله را با پیش‌بینی بانک مرکزی کاهش داده بود.
  • با توازن انتظارات نرخ بهره ایالات متحده و روشن شدن 24 ساعت آینده، بزرگترین پتانسیل برای یک حرکت قوی، یک تیتر غافلگیرکننده یا یک توسعه “ریسک” ابتدایی تر است.

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

هوشیاری بازار نسبت به دریاهای مواج در روند ریسک در جلسه گذشته بین برخی نشانه‌های بی‌ثباتی در سهام میم مورد علاقه و پیش‌بینی درباره پرسش و پاسخ برنامه‌ریزی شده جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در ساعات اولیه بعدازظهر در واشنگتن بالا بود. در نهایت، دارایی‌های ریسک معیار معیاری از بازیابی را به دست آوردند، که برخی را وادار کرد تا شور و شوق واقعی را تفسیر کنند. من تحولات این جلسه گذشته را “تسکین” بیشتری نسبت به برگشت ریسک 72 ساعته قبلی می دانم. تفاوت در این است که یک چرخش با انگیزه می تواند انگیزه بیشتری برای تبدیل یک رویداد فنی به توسعه روند معنی دار ایجاد کند، در حالی که تعادل مجدد یک تأثیر محدود است که برای ایجاد کشش در تحولات مهم بازار مانند شکست های عمده یا روندها به یک باد تازه نیاز دارد. با توجه به وضعیت اقتصادی در جلسه بعدی – و به طور کلی تا پایان هفته – با توجه به رویدادهای تأثیرگذار منحصر به فرد، مسئولیت کسب یک پیشرفت قابل توجه به طور قابل توجهی بالاتر تعیین می شود.

با نگاهی به خروجی های مختلف برای شعله ور شدن در “روندهای خطر” که می تواند به آتش سوزی تمام عیار تبدیل شود، چند پیشرفت برای شروع هفته با پتانسیل بسیار زیاد خنثی شدند. به ویژه، نوسانات شدید سهام میم های کلیدی در رادار من بود. یکی از عوارض جانبی بهبود خزنده در مکان‌های سوداگرانه‌تر، این است که هزینه دوشنبه در سهام Bed Bath & Beyond به روزهای ابتدایی سال 2021 بازمی‌گردد، زمانی که معامله‌گران تازه کار محرک بازار را به دنبال فرصت‌های سریع در حال حرکت بودند. افزایش نزدیک به 130 درصدی تا جلسه روز دوشنبه با این خبر مواجه شد که شرکت تلاش خواهد کرد تا بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه از فروش سهام (کاهش قیمت سهام) جمع آوری کند یا با ورشکستگی مواجه شود، همچنین یادآور قالیچه های سال های گذشته است. BBBY در این جلسه گذشته -49 درصد کاهش داشت، اما موفقیت چندانی فراتر از GME و AMC نبود، و Nasdaq 100 (یک «محبوب ریسک» قوی‌تر) به سلامت پیشرفت کرد. در این بازارها هنوز یک عدم توازن در معرض سفته‌بازی طولانی بین قرار گرفتن در معرض خرده‌فروشی، کوتاه‌مدت و حق بیمه بسیار پایین برای دارایی‌های پرخطر وجود دارد. اما این نباید بازار را مجبور به تعادل مجدد کند. با حرکت رو به جلو، S&P 500 و Nasdaq 100 نزدیک به بالاترین رقم پنج ماهه خود هستند که در هفته گذشته ثبت شده اند، اما من وزن بیشتری بر قصد داو خواهم گذاشت. با وجود فعالیت‌های سوداگرانه زیاد، احتمال شکست کاذب از شاخص‌های حساس‌تر وجود دارد. رواقی “تراشه آبی” محفوظ تر خواهد بود.

نمودار آتی Dow با حجم، SMA 200 روزه، محدوده تاریخی 10 روزه و ATR (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

یکی از فرصت‌های کلیدی اقتصاد کلان برای انحراف مقیاس‌های بنیادی در جلسه گذشته، از طریق سفته‌بازی نرخ بهره ایالات متحده بود. هزینه پیش‌بینی‌های ضمنی فدرال رزرو و افزایش بازدهی مربوط به خزانه‌داری، وزن قابل‌توجهی بر بازارهای ریسکی داشت که حداقل به طور ضمنی انتظارات از یک شبکه ایمنی را بر اساس تسلیم فدرال رزرو در تلاش برای انقباض آن ایجاد کردند. قدرت در داده های روز جمعه گذشته بخش کار و خدمات قطعا دلیلی برای کاهش تخفیف بازار به اهداف نرخ بهره اعلام شده توسط فدرال رزرو بود. اما در پایان روز دوشنبه، دیدگاه بازار فاصله را با پیش‌بینی رسمی بانک مرکزی کاهش داد. نرخ پایانه ضمنی تا ماه ژوئن از معاملات آتی صندوق های فدرال رزرو به کمتر از 5.1 درصد رسیده بود. چه احتمالاتی وجود داشت که بازار به ایجاد حق بیمه شاهین ادامه دهد؟ نسبتا کم است. به این ترتیب، اظهارات رئیس پاول در این جلسه گذشته به طور کلی با خط مشترک فدرال رزرو مطابقت داشت، و بنابراین حدس و گمان نمی تواند به مرحله بعدی کمک کند. این احتمال وجود دارد که پیش‌بینی‌های کاهش نرخ متوسط ​​قیمت‌گذاری شده برای نیمه دوم سال 2023 برای تأثیر بیشتر برانگیخته شود، اما دلار احتمالاً به یک خروجی اساسی جدید نیاز دارد تا ما را به مرحله بعدی برساند.

نمودار از DXY دلار با SMA 50 روزه، همپوشانی با نرخ ضمنی فدرال رزرو ژوئن 2023 (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در جایی که انتظارات نرخ بهره به طور فزاینده‌ای بین گاوها و خرس‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد، ما هنوز هم پتانسیل گسترده‌ای برای روندهای ریسک برای اعمال تأثیر جدی بر بازار داریم. با توجه به اینکه شاخص نوسانات VIX کمی کمتر از 19 است، هنوز نسبت به پایین ترین سطح سال های گذشته حق بیمه قابل توجهی وجود دارد، اما ما هنوز به پایین ترین سطح در یک سال نزدیک هستیم. این نشان می‌دهد که احتمال کاهش شدید نوسانات کمتر وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش قوی‌تر معیارهای ریسک مانند داو شود، اما شعله‌ور شدن ناگهانی که بازار را پایین می‌آورد همیشه یک تهدید در حال ظهور است. همان خروجی اساسی در مورد دلار آمریکا نیز صدق می کند. همبستگی بین EURUSD یا USDJPY با شاخص VIX هنوز به طرز چشمگیری قوی است – اگرچه می‌تواند سطوح فعالیت طولانی‌تر را در سطوح پایین‌تر کاهش دهد. در میان عمده‌های مبتنی بر دلار، دو جفت نامزدهای فوق‌الذکر کاندیدای خوبی در این خط هستند، اما USDJPY احتمالاً با توجه به عدم چالشی که پس‌زمینه سیاست پولی ژاپن برای فدرال‌رزرو نشان می‌دهد، برای افزایش ریسک گریزی (جهش در VIX) هماهنگ‌تر است. و دلار

نمودار USDJPY با SMA 50 روزه، پوشش داده شده با شاخص نوسانات VIX (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با اشاره به مدارک اقتصادی برای کاتالیزورهای بالقوه ای که در 24 ساعت آینده به این موضوعات کلیدی دست می زنند، راه بسیار کمی برای محرک های آشکار بازار وجود دارد. برای سیاست پولی، برخی صحبت های فدرال رزرو وجود دارد، اما اگر اظهارات پاول نتواند مسیر روشنی را تعیین کند، پتانسیل این اعضای هیئت مدیره و رؤسای منطقه چقدر است؟ احتمال انحراف آنها از “نمای خانه” FOMC بیشتر است، اما این امر چندان به نوسانات واقعی منجر نشده است – فقط به فقدان تاثیر پیشنهاد کشکاری توجه کنید که او همچنان از نرخ پیاده روی تا 5.25- حمایت می کند. 5.5 درصد، بالاتر از اجماع فدرال رزرو. از طریق کانال های دیگر، وضعیت اتحادیه رئیس جمهور ایالات متحده می تواند در موضوعاتی مانند پیش بینی رشد، زنجیره تامین، سقف بدهی و موارد دیگر منحرف شود. اما این از لحاظ تاریخی یک رویداد متحرک بازار نیست. در جاهای دیگر، فصل درآمد ادامه دارد. اما خارج از برخی مفاهیم الگو و تورم؛ من سهام زیادی را در CVS، Uber، Yum!، Walt Disney یا Robinhood گزارش‌های شرکتی قرار نمی‌دهم که شاخص‌های اصلی را تغییر می‌دهند – خیلی کمتر در کل بازار.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی جهانی برای 24 ساعت آینده

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع