داوجونز قبل از CPI بالاتر می رود، نیکی 225 و شاخص هانگ سنگ ممکن است دنبال شوند


Dow Jones، Nikkei 225، Hang Seng، CPI ایالات متحده، محدودیت‌های چین، تجزیه و تحلیل تکنیکی – جلسه توجیهی شاخص‌های آسیا و اقیانوسیه

  • Dow Jones، Nasdaq 100، S&P 500 برای شروع هفته معاملاتی جدید افزایش یافتند.
  • معامله گران ممکن است پیش از شاخص CPI روز سه شنبه در ایالات متحده قرار بگیرند
  • شاخص Nikkei 225 ژاپن و شاخص Hang Seng هنگ کنگ ممکن است بالاتر باشند

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

خلاصه جلسه معاملات وال استریت دوشنبه

احساسات از جمعه گذشته برای شروع هفته معاملاتی جدید به بهبود ادامه داد. S&P 500 چهارمین افزایش متوالی روزانه خود را به پایان رساند، که طولانی ترین روند پیروزی از اوایل جولای تاکنون است. با نگاهی به عملکرد وال استریت، داوجونز، نزدک 100 و اس اند پی 500 به ترتیب 0.72، 1.21 و 1.09 درصد صعود کردند.

فقدان ریسک رویداد اقتصادی، و همچنین دوره خاموشی فدرال رزرو تا اعلام نرخ بهره در ماه سپتامبر، احتمالاً معامله گران را وادار کرده است که پیش از گزارش مورد انتظار CPI فردا، شرط بندی کنند. نرخ سرفصل در ماه آگوست از 8.5% قبل از آن به 8.1% سالانه کاهش یافته است زیرا نرخ اصلی از 5.9% به 6.1% می رسد.

داده‌های بهتر از حد انتظار ایالات متحده در هفته گذشته، مانند خدمات ISM و ادعای بیکاری، ممکن است معامله‌گران را مشتاق به انعطاف‌پذیری اقتصادی در مواجهه با انقباضات پولی تهاجمی کند. با نگاهی به منحنی بازده 10 و 2 ساله که بسیار تماشا شده است، می توانید برخی از این موارد را مشاهده کنید. در حالی که معکوس باقی می ماند، اسپرد به مدت یک ماه به آرامی در حال افزایش است زیرا بازدهی بلندمدت خزانه داری از نرخ های کوتاه مدت پیشی گرفته است.

S&P 500 Sector Breakdown 9/12/2022

S&P 500 Sector Breakdown 9/12/2022

منبع داده: بلومبرگ، نمودار تهیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

تحلیل تکنیکال داو جونز

معاملات آتی داوجونز درست زیر میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) قرار دارد. شکستن بالاتر از این مقاومت کلیدی می‌تواند دری را برای افزایش رشد باز کند و تمرکز روی خط روند نزولی از اوایل ژانویه قرار گیرد. در غیر این صورت، یک چرخش به سمت پایین در زیر خط 50 روزه می تواند به ضررهای بیشتر اشاره کند و پایین ترین سطح اوایل سپتامبر را آشکار کند.

نمودار روزانه آتی داوجونز

نمودار روزانه آتی داوجونز

نمودار ایجاد شده در TradingView

جلسه تجارت آسیا و اقیانوسیه روز سه شنبه

با در نظر گرفتن جلسه پررونق در وال استریت، روز معاملاتی سه شنبه آسیا اقیانوسیه می تواند شروع مثبتی داشته باشد. خارج از اعتماد مصرف کننده و کسب و کار استرالیایی، سند اقتصادی APAC امروز سبک است. این می تواند منجر به این شود که معاملات تا حد زیادی تحت تأثیر ریسک پذیری عمومی قرار گیرد. به این ترتیب، Nikkei 225 ژاپن و شاخص Hang Seng هنگ کنگ می توانند منتظر یک جلسه گلگون باشند.

چین به دلیل پتانسیل برای قرنطینه‌های پراکنده ناشی از کووید، همچنان یک وایلدکارت باقی می‌ماند. به گزارش بلومبرگ، یک مدرسه رسانه ای کلیدی در پکن جمعه گذشته تحت قرنطینه شدید قرار گرفت. روز یکشنبه، مقامات خاطرنشان کردند که شیوع بیماری باید در “کوتاه ترین مدت زمان” مهار شود. این به عنوان است کلان شهر چنگدو در قرنطینه باقی می ماند

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

تحلیل تکنیکال Nikkei 225

Nikkei 225 در 24 ساعت گذشته بالاتر از SMA 20 روزه قرار گرفت. تایید شکست، و همچنین فشار به بالای منطقه عطف 28180 – 28455، ممکن است دری را برای افزایش سود به سمت اوج آگوست در 29320 باز کند. در غیر این صورت، به نظر می رسد حمایت فوری فیبوناچی اصلاحی 38.2% در 27814 باشد.

نمودار روزانه Nikkei 225

نمودار روزانه Nikkei 225

نمودار ایجاد شده در TradingView

تجزیه و تحلیل فنی Hang Seng

شاخص هانگ سنگ جمعه گذشته 2.72 درصد افزایش یافت و معاملات روز دوشنبه به دلیل تعطیلات جشنواره نیمه پاییز بسته شد. قیمت ها همچنان پایین تر از SMA 20 روزه هستند که می تواند به عنوان مقاومت حفظ شود و تمرکز نزولی را حفظ کند. در غیر این صورت، شکستن بالاتر، خط 50 روزه را در معرض دید قرار می دهد. در صورت چرخش پایین تر، به نظر می رسد پشتیبانی کلیدی 61.8% پسوند فیبوناچی در 18658 باشد.

نمودار روزانه Hang Seng

نمودار روزانه Hang Seng

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع