داد و ستد اقتصادی به معنای نگاه کردن به اعداد و ارقام است


داده های اقتصادی، تجارت ارز، بانک های مرکزی – نکات گفتگو

  • همه استراتژی های معاملاتی اساسی ریشه در داده های اقتصادی دارند
  • اما واکنش ها به این داده ها می تواند گیج کننده و پیچیده باشد
  • تأثیر احتمالی هر عددی بر سیاست پولی اغلب بسیار مهم است

واکنش بازار ارز به داده‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که معامله‌گران باید به آن توجه کنند، اما در عین حال یکی از آزاردهنده‌ترین موضوعات است.

دور ماهانه انتشارات رسمی و خصوصی از سراسر جهان همه چیز از تورم و اشتغال گرفته تا دیدگاه های آینده نگرانه مدیران خرید شرکت ها را پوشش می دهد. همراه با اعلامیه های بانک مرکزی، آن چیزی را تشکیل می دهد که می توان آن را چارچوب تجارت ارز نامید.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

انتشارات اقتصادی عمده می توانند بر تجارت مسلط شوند

ممکن است بازارها در آستانه رسیدن به رقمی که مشتاقانه انتظار می رود، کاهش یافته و حجم و نوسان خود را از دست بدهند. آمار رسمی بازار کار ایالات متحده شاید واضح ترین مثال در اینجا باشد. هنگامی که جامعه تجاری انتظار سودهای جدی یا زیان های کوبنده را دارد، می توان جلسه را از سمت راست و باز آسیا در سرتاسر اروپا فروکش کرد زیرا شرکت کنندگان شک و امید دارند. حتی زمانی که بازار انتظار ندارد بسیاری از معامله‌گران – به قول کلیشه‌ای دلخراش روزنامه‌نگاری مالی – «صبر کنند و ببینند».

این البته منطقی به نظر می رسد، خواه ناخوشایند باشد. بدیهی است که بین عملکرد اقتصادی یک کشور با ارز شناور آزاد و عملکرد آن ارز در برابر همتایانش ارتباط وجود دارد. در ابتدایی‌ترین سطح، یک داده اقتصادی قوی، یک ارز را تقویت می‌کند، و یک داده ضعیف‌تر تمایل به سقوط آن دارد.

با این حال، جلوتر از این موضوع، اشتباه بزرگی خواهد بود. برای یک چیز، تک تک داده های اقتصادی تمایل دارند تا ارزها را به روشی بسیار زودگذر تحت تأثیر قرار دهند. دستاوردهای ارائه شده توسط حتی یک عدد پرفروش و شکست‌دهنده انتظارات را می‌توان تا پایان یک جلسه یک روزه و در برخی موارد قبل از آن لغو کرد. حتی ممکن است به این معنی باشد که بیش از چند دقیقه افزایش یابد.

بنابراین، واضح است که اطلاعات بیشتری در مورد داده ها و اثرات آن وجود دارد.

اولین و شاید مهم‌ترین چیز این است که در حالی که داده‌ها ریتم را ارائه می‌دهند، جهان به سمت یک آهنگ پول‌گرایی حرکت می‌کند و بانک‌های مرکزی همیشه نقش اول را خواهند داشت. بنابراین، در نهایت، اثرات بلندمدت هر یک از اخبار اقتصادی را باید با در نظر گرفتن اینکه چگونه ممکن است سیاست پولی را تغییر دهد، در نظر گرفت. هیچ‌کدام از اطلاعات منتشر شده به تنهایی چنین کاری را انجام نمی‌دهند، و اگر این کار را می‌کرد، بازارها باعث نگرانی می‌شدند. بانک‌های مرکزی دوست دارند از اعداد جلوتر باشند و آماده باشند تا قبل از تغییر روندها، در صورت لزوم سیاست‌های خود را سفت یا کاهش دهند.

بنابراین، ما ممکن است ببینیم که بازارها فقط به طور خلاصه فروش خرده فروشی قوی را تشویق می کنند، مثلاً، یا ایجاد شغل قدرتمند. آنها ممکن است برای سیاستمداران عالی باشند، اما اگر تورم مطیع باقی بماند، ممکن است از نظر تغییر سیاست بانک مرکزی اصلاً معنایی نداشته باشند. و اگر نرخ‌ها بالا یا پایین نشوند، اثر بلندمدت داده‌ها روی ارز زیاد نخواهد بود.

البته، تورم مطیع این روزها چیزی بیش از یک خاطره خوش در بسیاری از نقاط جهان نیست، زیرا جنگ در اوکراین هم قیمت مواد غذایی و هم قیمت سوخت را در زمانی که طوفان های زنجیره تامین پس از کووید همچنان در حال وقوع است، افزایش می دهد.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

حتی با افزایش نرخ بهره، ارزها ممکن است کاهش پیدا کنند

در ژوئیه سال جاری، فدرال رزرو ایالات متحده افزایش سه چهارم واحدی نرخ بهره را ارائه کرد، چیزی که در بیشتر سی سال گذشته به عنوان یک اقدام پولی فوق العاده تلقی می شد. با این حال، دلار آمریکا تا پایان جلسه در واقع جایگاه خود را از دست داد، زیرا در اظهارات پس از افزایش نرخ بهره، فدرال رزرو بازارها را به طور منطقی مطمئن کرد که اقدامات آتی بسیار بیشتر اندازه گیری خواهد شد.

بنابراین، ما می‌توانیم در مواقعی شاهد پدیده‌های افزایش نرخ بهره «دوویش» یا حتی کاهش نرخ «شاهین» باشیم. این زمانی است که یک بانک مرکزی اقدامی انجام می‌دهد، اما قویاً به این موضوع اشاره می‌کند که این کار را به پایان رسانده است، یا اینکه مانع برای بیشتر شدن آن بسیار زیاد است. نرخ بهره بالاتر در سال جاری نیز برای گاوهای نر نژاد کمیاب مفید نبوده است. آشفتگی سیاسی و اقتصادی بریتانیا بازار را به این فکر واداشته است که آیا اقتصاد این کشور می‌تواند هزینه‌های استقراض بالاتری داشته باشد. مطمئناً ایالات متحده در موقعیت بهتری برای انجام این کار به نظر می رسد.

با در نظر گرفتن همه این موارد، صرفاً مشاهده و واکنش به اخبار اقتصادی بعید است که یک استراتژی تجاری رضایت بخش ایجاد کند. در واقع، رشد گسترده دلار در سال جاری باعث شده است که مشاهده داده ها در بسیاری از کشورها بی معنی باشد. ارزهای آنها در برابر گرینبک بدون توجه به اعداد کاهش یافته است زیرا ارز ایالات متحده خود را به عنوان بهترین بازی امن نشان می دهد.

معامله گران ذی صلاح می دانند که بازار در کجا متمرکز است و ما در کجای چرخه تجاری قرار داریم. آنچه که در عمل به معنای آن است این است که انتشار داده های خاص به احتمال زیاد باعث ایجاد تغییرات در موسیقی خلق و خوی پولی می شود.

اینها می توانند به طور چشمگیری در طول زمان تغییر کنند. ممکن است خوانندگان قدیمی به خوبی روزهایی را به یاد بیاورند که ارقام تولید صنعتی غرب کسانی بودند که به دنبال بهترین هدایت بانک مرکزی بودند. در زمان های اخیر ارقام بیکاری بیشتر شده است. سیاستگذاران از تورم دستمزدها چشم پوشی می کردند و اگر حزب بازار کار نشانه ای از دور شدن از کنترل نشان می داد، آماده بودند که «کاسه پانچ را کنار بگذارند».

اکنون البته خود ارقام تورم شاید آنهایی هستند که معامله گران با وسواس بیشتری به آن نگاه می کنند، با افزایش سرسختانه قیمت ها. یک روز، تمرکز دوباره ادامه خواهد یافت. همیشه انجام می دهد. اما یک رویکرد ظریف برای داد و ستد داده های اقتصادی باید ثابت بماند.

نوشته دیوید کوتل برای DailyFX

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع