داده ها مخلوط هستند اما سرب بد به نظر می رسد


پیش بینی دلار استرالیا: نزولی

  • دلار استرالیا در برابر غوغاهای بین المللی آسیب پذیر است
  • نشانگرهای گذشته نگر آفتابی جای خود را به سیگنال های پیشروی مزاحم می دهند
  • RBA قرار است روز سه شنبه وارد عمل شود. آیا افزایش، شماره ی AUD/USD را جابه جا می کند؟

دلار استرالیا همچنان گروگان نوسانات دلار آمریکا است، زیرا اقتصاد داخلی در آستانه نشست بانک مرکزی استرالیا (RBA) در روز سه‌شنبه، نشانه‌هایی از خستگی را نشان می‌دهد.

اطلاعات اقتصادی منتشر شده در طول هفته مختلط بود، اما به طور کلی، شاخص‌های عقب‌نما تصویری گلگون نشان دادند، در حالی که داده‌های آینده‌نگر نشان می‌دهد که برخی ابرها در افق در حال ظهور هستند.

خرده‌فروشی ماه جولای که تا حدودی یک شاخص تاخیر است، بسیار قوی‌تر از پیش‌بینی‌ها در دوشنبه گذشته بود و به جای 0.3 درصد پیش‌بینی‌شده و 0.2 درصد قبلی، 1.3 درصد ماه به ماه بود.

داده‌های تاییدیه ساختمان در روز بعد، سقوط -17.2% را در جولای نسبت به ژوئن نشان داد که بسیار کمتر از انتظارات -3.0% و -0.7% در ماه قبل است.

تاییدیه های ساختمانی به دلیل کارهایی که در دوره آتی پس از صدور تاییدیه ایجاد می شود، به عنوان یک شاخص پیشرو برای فعالیت اقتصادی در نظر گرفته می شود. کاهش قابل توجه داده ها نشان می دهد که کار کمتری برای مهندسان، معماران، سازندگان، ارائه دهندگان تجهیزات و غیره وجود خواهد داشت.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که نرخ‌های بهره بالاتر بر بازار مسکن استرالیا تأثیر می‌گذارد، به طوری که داده‌های Corelogic در روز پنجشنبه بیشترین کاهش ارزش ماهانه را در ماه اوت در چهل سال گذشته نشان می‌دهد. سیدنی، بزرگترین بازار املاک، 2.6 درصد سقوط کرد در حالی که قیمت ها در سراسر کشور 1.6 درصد در ماه کاهش یافت.

یک نظرسنجی بلومبرگ نشان می‌دهد که اقتصاددانان در نشست سه‌شنبه خود، افزایش 50 واحدی در نرخ نقدی هدف RBA را پیش‌بینی می‌کنند. با این حال، بازارهای آتی نزدیک به 40 bp قیمت گذاری می کنند که نرخ نقدی را 2.25 درصد می کند. قبل از همه گیری، RBA نرخ را در مضرب 0.25٪ حفظ کرد. در حال حاضر از این برنامه با 1.85٪ خارج است.

پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا در هفته گذشته رکوردی را در دستور کار سختگیرانه سیاست پولی خود قرار داد، چشم انداز رشد جهانی تا حدودی تیره و تار شده است. دارایی های ریسکی تحت فشار هستند و در نتیجه دلار استرالیا کاهش یافته است.

در ادامه روند تقویت دلار آمریکا دست نخورده به نظر می رسد. همراه با احساسات منفی کلی، استرالیا علیرغم افزایش بزرگ RBA ممکن است تضعیف شود.

چشم انداز چشم انداز اقتصادی چین در قرنطینه های مربوط به سیاست کووید-19 صفر مورد و بخش دارایی که از یک نکول به اعتصاب وام مسکن دیگر تغییر می کند گرفتار شده است. این به رغم تلاش های دولت برای بازگرداندن اعتماد به این صنعت با اقدامات محرک متعدد است.

داده‌های PMI چین که در طول هفته منتشر شد، اعتماد بیشتری به کسب‌وکارهای بزرگ‌تر نشان داد، در حالی که کسب‌وکارهای کوچک‌تر چشم‌انداز خوش‌بینی کمتری دارند.

مدیر عامل Fortescue الیزابت آن گینز نتایج ارائه شده در طول هفته نشان می دهد که تقاضای قوی چین برای سنگ آهن تزلزل ناپذیر است. او دوباره تاکید کرد که قراردادهای آینده نگر برای حجم ثابت هنوز پابرجا هستند. فورتسکیو یکی از تایتان های سنگ آهن استرالیا است.

این غول معدنی هزینه هر تن سنگ آهن 15.91 دلار در هر تن دارد. همه ماینرهای استرالیایی کمتر از 20 دلار در هر تن تولید می کنند. بنابراین، در حالی که قیمت سنگ آهن کاهش یافته است، حاشیه بسیار قوی باقی می ماند.

بازارهای کالا در نتیجه چشم انداز رشد و ثابت ماندن دلار آمریکا کاهش یافته است.

AUD/USD در برابر صادرات کالا

چشم انداز دلار استرالیا: داده ها متفاوت است اما سرب به نظر شوم می رسد

نمودار ایجاد شده در TradingView

تراز تجاری استرالیا در ماه ژوئیه قرار است روز پنجشنبه منتشر شود، اما بعید است که با نجومی و رکوردشکنی ژوئن 17.67 میلیارد AUD برابری کند. پیش‌بینی‌ها همچنان به دنبال حدود 10 میلیارد دلار استرالیا هستند که سهم قابل توجهی در قیمت نهایی کشورهاست. کاهش نرخ ارز AUD/USD به سهم صادرات می افزاید.

ASX 200 به تازگی یک فصل درآمدی را پشت سر گذاشته است که تا حد زیادی یک فصل بسیار مثبت بود. متأسفانه، درآمدهای گزارش شده بسیار شبیه نگاه کردن به آینه دید عقب است و بازار بر آنچه در پیش است متمرکز است.

دورنمای غم انگیز رشد جهانی و شاخص های پیشرو ملایم، ASX را پایین آورده است و اگر حرکت نزولی ادامه یابد، ممکن است به سمت آزمایش پایین ترین سطح ژوئن نزدیک به 6400 باشد.

داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم استرالیا نیز در این هفته پس از تغییر نرخ های RBA منتشر خواهد شد. بعید به نظر می رسد که در مورد تأثیر سیاست های پولی سفت تر توضیح داده شود. اگرچه افزایش اولیه نرخ‌ها در ماه مه آغاز شد، اما سطح نرخ‌های بهره هنوز تا سه ماهه سوم بسیار زیر 1 درصد بود.

این هفته اطلاعات غنی برای دلار استرالیا است و این اعداد ممکن است مقداری نوسان برای این ارز ایجاد کنند. به نظر می رسد عوامل خارجی بر AUD/USD تأثیر بگذارند، به ویژه لفاظی های فدرال رزرو و جریان روی تأثیرات دلار آمریکا.

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییترr





منبع