داده های PMI منطقه یورو رشد قوی بخش را با وجود رکود تولید نشان می دهد، یورو/دلار آمریکا ثابت است


نکات کلیدی PMI منطقه یورو:

  • شاخص خروجی مرکب منطقه یورو فلش در 53.3 (آوریل: 54.1). 3 ماه کم.
  • شاخص فعالیت PMI خدمات منطقه یورو فلش در 55.9 (آوریل: 56.2). 2 ماه کم.
  • فلش PMI تولید منطقه یورو در 44.6 (آوریل: 45.8). پایین ترین سطح 36 ماهه

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

شاخص خروجی مرکب PMI HCOB Flash منطقه یورو با تنظیم فصلی برای پنجمین ماه متوالی علیرغم کاهش نسبت به چاپ آوریل در قلمرو گسترش باقی ماند. داده ها نشان دهنده کاهش نرخ رشد به پایین ترین سطح 3 ماهه است. کاهش نسبت به ماه گذشته از این واقعیت که این نسخه در حال حاضر قوی باقی مانده و سومین چاپ قوی در 12 ماه گذشته است، منصرف نمی شود.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

واگرایی رشد بین تولید و خدمات بیشتر شد که به بهبود نابرابر اشاره دارد. رشد بخش خدمات همچنان غافلگیرکننده است و با دومین سرعت رشد در سال گذشته رشد کرده است. با این حال، تولید همچنان نگران کننده است، همانطور که رکود آلمان نیز نشان می دهد، با افزایش شکاف بین خدمات نسبت به تولید که بیشترین میزان از سال 2009 را داشته است.

در همین حال، سفارش‌های جدید در بخش خدمات همچنان رو به افزایش است، اما نشانه‌هایی از کاهش نیز وجود دارد. سفارشات تولیدی گویا بودند، به شدت کاهش یافتند و بخش خدمات تا حدی ضعیف بود که آخرین بار در سال 2008 مشاهده شد.

در همین حال، رشد تولید شتاب گرفت که به دلیل انجام سفارشات توسط شرکت‌ها در ماه‌های قبل بود. از زمان همه‌گیری کووید، به دلیل کندی ثبت سفارش‌های جدید، به‌ویژه در بخش تولید، کارهای عقب افتاده ایجاد شده است.

image2.png

با ادامه روند کاهشی، متوسط ​​قیمت کالاها و خدمات با کمترین نرخ در 25 ماه گذشته افزایش یافت. هزینه های ورودی برای سومین ماه متوالی به لطف قیمت انرژی کاهش یافت، در حالی که بخش خدمات شاهد افزایش شدید هزینه های نهاده بود زیرا دستمزدها و هزینه های حقوق همچنان بر قیمت ها فشار می آورد.

دانش تجارت پایه

مبانی کلان

پیشنهاد شده توسط زین وودا

انتشار PMI و پیامدهای آن برای بانک مرکزی اروپا (ECB)

داده‌های PMI منطقه یورو از زمان اوج اخیر خود در ژانویه در حال کاهش مداوم بوده است. با این حال، بعید است که داده های PMI بانک مرکزی اروپا (ECB) را متوقف کند، زیرا بازارها در دو افزایش 25 واحدی دیگر تا سپتامبر به قیمت ادامه می دهند. خود لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، اقدام به فرونشاندن هرگونه گمانه زنی در مورد توقف با اظهارنظرهای بیشتر در فردا کرده است. سیاستگذاران دیگر بانک مرکزی اروپا نیز نسبت به برخی از سیاستگذارانی که به ویژه در مورد افزایش تورم خدمات نگران هستند، مخالف بوده اند. بوریس وویچیچ، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، تنها دیروز نگرانی های خود را مبنی بر اینکه یک فصل توریستی قوی در اروپا می تواند تورم را تقویت کند، ابراز کرد و بار دیگر بر این عقیده خود تاکید کرد که نرخ ها باید بیشتر افزایش یابد.

باقی‌مانده این هفته از نظر رویدادهای مخاطره‌آمیز بسیار اندک باقی می‌ماند و بسیاری از سیاست‌گذاران ECB برجسته هستند. برخی از نوسانات ممکن است با هضم اظهارات سیاستگذار بانک مرکزی اروپا تحقق یابد، اما بعید است که هرگونه لفاظی تندروانه بیشتر در این مرحله تأثیر عمده ای داشته باشد، زیرا دو افزایش بیشتر نرخ بهره در این مرحله عمدتاً قیمت گذاری شده است.

واکنش بازار

یورو/دلار آمریکا نمودار روزانه

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

واکنش اولیه به داده‌ها نشان داد که EURUSD 10 پیپ پایین‌تر پیش از بازگشت به معامله در بالاتر از سطح 1.0800 بود. در بازه زمانی روزانه، ما همچنان به پایین آمدن خود ادامه می دهیم زیرا دلار آمریکا در غیاب توافق بر سر سقف بدهی ایالات متحده حمایت می شود.

ما در حال حاضر درست زیر قیمت 100 روزه معامله می کنیم که باید مقداری مقاومت ایجاد کند و خرس ها را علاقمند نگه دارد. با این حال، فروش و کاهش شدید طی دو هفته گذشته تضمین کننده یک اصلاح مجدد است که اگر بازخورد مثبتی در مورد مذاکرات سقف بدهی با احتمال جهش به سطح 1.0900 دریافت کنیم، می تواند از اینجا تحقق یابد.

از طرف دیگر، ادامه روند نزولی باید با حمایت در اطراف منطقه 1.0747 قبل از اینکه منطقه 1.0700 مورد توجه قرار گیرد، مبارزه کند.

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع