داده های مهم CPI ممکن است اقدام RBA را تحریک کند


پیش بینی دلار استرالیا: نزولی

  • دلار استرالیا در هفته گذشته با تسلط بر معاملات دلار استرالیا رشد کرد
  • گیج‌های تورم در جاهای دیگر مشکل‌ساز هستند و RBA به سرنوشت خود نزدیک است
  • اگر AUD/USD محدوده فعلی را بشکند، آیا در آن جهت حرکت خواهد کرد؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

دلار استرالیا هفته گذشته در محدوده 0.6186 – 0.6356 افزایش یافت زیرا اخبار و داده های داخلی و بین المللی این ارز را تحت تاثیر قرار دادند.

در داخل کشور، داده های مشاغل ناامید کننده اندکی بود، زیرا تغییر کلی اشتغال در ماه سپتامبر به 0.9k به جای 25k پیش بینی شده رسید. اشتغال تمام وقت 13.3 هزار افزایش یافت، در حالی که 12.4 هزار شغل پاره وقت در سپتامبر از بین رفت.

نرخ بیکاری بدون تغییر در 3.5٪ در برابر 3.5٪ پیش بینی بود و نرخ مشارکت نیز مطابق انتظار و بدون تغییر در 66.6٪ چاپ شد. نرخ بیکاری در پایین ترین حد چند نسلی باقی می ماند.

با وجود این، پیش‌بینی می‌شود RBA در نشست ماه نوامبر خود با حرکت نرخ بهره خود در ماه اکتبر مطابقت داشته باشد و تنها 25 واحد افزایش یابد. این در مقایسه با فدرال رزرو است که پیش بینی می شود در روز بعد از RBA، نرخ هدف خود را 75 واحد پایه افزایش دهد.

نسبی بودن RBA ممکن است به تضعیف AUD/USD ادامه دهد. پیش از نشست سیاست پولی آنها در اول نوامبر، شاخص CPI بسیار مهم سه ماهه سوم قرار دارد.

تغییری در گزارش این نقطه داده در آینده ایجاد خواهد شد که به موجب آن اداره آمار استرالیا (ABS) یک به روز رسانی ماهانه بین رقم سه ماهه ارائه می کند، که همچنان شاخص اصلی تورم است.

این قرائت‌های ماهانه شامل 62 تا 73 درصد از سبدی است که برای اندازه‌گیری رقم سه ماهه استفاده می‌شود. اطلاعات بیشتر را می توانید در وب سایت ABS در اینجا پیدا کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

در هر صورت، CPI سه ماهه سوم این پنجشنبه به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و یک قرائت خوش خیم می تواند رویکرد نسبتاً بدخواهانه RBA را تأیید کند. یک عدد داغ ممکن است فشار بیشتری را برای نرخ های بالاتر با سرعت بیشتر به بانک وارد کند.

ایالات متحده، بریتانیا و کانادا همگی در جدیدترین اندازه‌گیری‌های خود شاهد افزایش مجدد تورم بوده‌اند، در حالی که شاخص کل یورو تنها برای ماه سپتامبر روی ۱.۲ درصد ثابت بود.

همه این مناطق اقتصادی CPI بالاتری نسبت به استرالیا 6.1% سالانه در سه ماهه دوم دارند.

تجربه ایالات متحده از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نه تنها به این دلیل که بزرگترین اقتصاد جهان است، بلکه به این دلیل که بخش بزرگی از مشکل فعلی فدرال رزرو از خود آنهاست. آنها سیاست را برای مدت بسیار طولانی بیش از حد سست کردند.

عبارات «اثر پایه» و «گذرا» به نام‌های شرم‌آوری برای دست اندرکاران تبدیل شده‌اند و تنها زمان نشان می‌دهد که آیا RBA به‌اندازه کافی و به‌زودی انجام داده است.

تفاوت نرخ بهره بیشتر در امتداد منحنی بازدهی نیز همانطور که در چت زیر نشان داده شده است، AUD/USD را تضعیف می کند. CPI ممکن است انگیزه ای برای تغییر ساختار نرخ بهره باشد که در صورت آشکار شدن آن می تواند شاهد افزایش حرکت باشد.

در جاهای دیگر، مجتمع کالایی نیز به دلیل تقویت دلار آمریکا تحت فشار است و سنگ آهن در نزدیکی پایین ترین سطح خود در سال قرار دارد. ریوتینتو در طول هفته اعلام کرد که هدف صادرات سنگ آهن خود را تا 1 درصد از دست داده است، اما BHP در خط تولید بوده است.

به طور کلی، کاهش نرخ ارز AUD/USD عمدتاً با ادامه مازاد تجاری در حدود 10 میلیارد AUD در ماه، این کاهش ها را جبران می کند.

دلار استرالیا/دلار آمریکا در برابر گسترش اوراق قرضه 2 و 10 ساله آمریکا و استرالیا

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع