داده های تولید ناخالص داخلی بریتانیا مطابق با برآوردها، پوند/دلار آمریکا ثابت است


GDP بریتانیا Q4 ’22 (PREELIM) نکات کلیدی:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

داده های اولیه تولید ناخالص داخلی بریتانیا برای سه ماهه چهارم 2022 نشان دهنده کندی قطعی رشد علیرغم برآوردهای مشابه است. تخمین زده می شود که تولید ناخالص داخلی ماهانه (GDP) در دسامبر 2022 0.5٪ کاهش یافته است، در حالی که تصویر بزرگتر نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی در 3 ماه منتهی به دسامبر 2022 ثابت بوده است. در کل تولید ناخالص داخلی 2022 به 4.1٪ رسیده است.

رابط کاربری گرافیکی، متن، برنامه، ایمیل توضیحات به طور خودکار تولید می شودimage2.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی DailyFX

بخش خدمات پس از رشد تجدیدنظر نشده 0.2 درصدی در نوامبر 2022، 0.8 درصد در دسامبر 2022 سقوط کرد. بیشترین سهم در این پاییز مربوط به فعالیت‌های سلامت انسان، آموزش، هنر، فعالیت‌های سرگرمی و تفریح ​​و حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی بوده است. تولید خدمات مصرف کننده در دسامبر 2022 1.2 درصد کاهش یافت در حالی که تولید تولید 0.3 درصد در دسامبر 2022 در مقایسه با 0.1 درصد در نوامبر رشد کرد. سهم اصلی در این رشد تامین برق، گاز، بخار و تهویه مطبوع بود.

نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: اداره آمار ملی

چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا برای سال 2023

صندوق بین‌المللی پول (IMF) اخیراً پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی جهانی خود را برای سال 2023 با رشد 0.6 درصدی اقتصاد بریتانیا در سال افزایش داد. این نشان دهنده یک رکود شدید پس از سال 2022 است که اقتصاد بریتانیا با بادهای مخالف قابل توجهی در سال 2023 مواجه خواهد شد. اعتصابات کارگران، بدهی های دولت و مسائل جاری پیرامون برگزیت، همگی بر هر تلاشی برای بهبود در سال 2023 تأثیر خواهند گذاشت.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

صندوق بین‌المللی پول تاکید کرد که یکی از نگرانی‌هایش برای حرکت رو به جلوی اقتصاد بریتانیا، قیمت انرژی، سطح اشتغال و سیاست‌های پولی است که انتظار می‌رود تشدید بیشتر برای مبارزه با تورم باشد. قیمت انرژی از آن زمان به‌شدت کاهش یافته و امیدی به آن افزوده است، با این حال، اشتغال هنوز به سطح قبل از همه‌گیری بازمی‌گردد، زیرا بازار کار همچنان تنگ است، اما به اندازه قبل افراد زیادی را جذب شغل نکرده است. این احتمالاً منجر به تولید و تولید کمتر در سال 2023 خواهد شد.

واکنش بازار

واکنش اولیه بازار پس از انتشار این خبر شاهد کاهش 15 پیپ GBPUSD بود. با نگاهی به تصویر بزرگتر از منظر فنی، قیمت GBPUSD پس از فروش در پایان هفته گذشته از MA 200 روزه جهش کرد. دیروز شاهد بودیم که مقاومت در حوالی MA 50 روزه در 1.21920 با قیمت در نوسان بین دو MA در نوسان بود. نزولی بیشتر در میان مدت جذاب‌تر خواهد بود، با این حال، یک وقفه بالاتر از MA 50 روزه و آزمایش مجدد محدوده یا ناحیه روانی 1.2500 را نمی‌توان قبل از شروع مرحله بعدی به سمت نزول رد کرد.

GBPUSD نمودار روزانه، 10 فوریه 2022

شرح نمودار به طور خودکار ایجاد شد

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع