داده های اقتصادی چشم یوان چین با افزایش USD/CNH از سطح کلیدی


یوان چین، USD/CNH، APAC، احساسات بازار، داده های چینی، چشم انداز فنی – نکات صحبت

  • بازارهای آسیا-اقیانوسیه پس از سقوط شاخص‌های سهام ایالات متحده، در آستانه یک حرکت کاهش ریسک هستند
  • چین قرار است با افزایش USD/CNH داده های اقتصادی ماه اوت را منتشر کند
  • صعود USD/CNH ممکن است پس از عبور از سطح روانی 7 ادامه یابد

توصیه شده توسط توماس وست واتر

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

چشم انداز روز جمعه آسیا و اقیانوسیه

به نظر می رسد پس از آن که احساسات بازار یک شبه در جریان معاملات نیویورک ضعیف شد، خطر باز شدن معاملات آسیا-اقیانوسیه محتمل است. شاخص های سهام ایالات متحده پس از آن که داده های اقتصادی مختلط تأثیر کمی بر شرط بندی های افزایش نرخ فدرال رزرو داشت، سقوط کردند. قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو در بیانیه سیاست FOMC در هفته آینده، شانس 22.1 درصدی برای افزایش 100 واحدی نرخ را نشان می دهد. شاخص S&P 500 در پایین ترین سطح خود از اواسط جولای بسته شد و 1.13 درصد کاهش یافت. اندکی بیش از 3 تریلیون دلار اختیار معامله قرار است روز جمعه در بازارهای سهام ایالات متحده منقضی شود.

طلا به پایین ترین حد خود از آوریل 2020 سقوط کرد. خرده فروشی در ایالات متحده در ماه اوت از برآوردها بالاتر بود و در ماه اوت نسبت به ماه قبل 0.3 درصد افزایش یافت. داده های اولیه مطالبات بیکاری نشان داد که بازار کار در حال تحمل نرخ های بالاتر است. اوراق خزانه در طول روز تحت فشار فروش قرار گرفتند. بازده واقعی حساس به طلا با افزایش نرخ 10 ساله بالای 1 درصد افزایش یافت. که روی شمش سنگینی کرد و آن را به زیر سطح بحرانی حمایت کشاند. زرد پیش از داده ها در یک نقطه خطرناک قرار داشت. اگر شرط‌بندی‌های FOMC بیشتر سخت‌تر شوند، احتمال منفی بیشتری روی کارت‌های طلا و نقره وجود دارد.

شاخص DXY دلار آمریکا یک شبه تغییر چندانی نداشت. از یک اعتصاب بالقوه ریلی در ایالات متحده جلوگیری شد و فضای گسترده تر کالا از جمله نفت خام WTI و قیمت نفت خام برنت را تحت فشار قرار داد. قیمت چوب در شیکاگو نزدیک به 7 درصد کاهش یافت و گندم بیش از 3 درصد کاهش یافت. USD/CAD به بالاترین سطح خود از نوامبر 2020 افزایش یافت، که به دلیل کاهش قیمت چوب و نفت، که هر دو از صادرات کلیدی کانادا هستند، تحت تاثیر قرار گرفت.

AUD/USD و NZD/USD بیش از 0.5 درصد کاهش یافتند. شاخص عملکرد تولید (PMI) BusinessNZ در ماه اوت به 54.9 افزایش یافت که از 52.7 افزایش یافت که نشانه مثبتی برای اقتصاد نیوزلند است. داده های اقتصادی چین امروز در کانون توجه است. داده های اوت شامل سرمایه گذاری دارایی های ثابت، تولید صنعتی و خرده فروشی است. انتظار می رود تولید صنعتی بدون تغییر در 3.8 درصد سالانه بماند، در حالی که فروش خرده فروشی از 2.7 درصد در سال به 3.5 درصد افزایش یافته است. یک نمایش ضعیف از داده های امروزی ممکن است باعث ضعف بیشتر یوان شود.

یوان چین در برابر دلار آمریکا به بالای سطح 7 که از نزدیک دیده شده بود شکست. بانک خلق چین (PBOC) چندین هفته تثبیت روزانه را کمتر از برآوردهای تحلیلگران ارائه کرده است. بانک مرکزی ممکن است با قیمت های بالای 7 تهاجمی تر شود، اما با توجه به اینکه بیشتر ضعف یوان ناشی از قدرت دلار است، ممکن است فعلاً رویکردی منتظر بمانند.

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

چشم انداز فنی USD/CNH

USD/CNH بالاتر از سطح تحمیل روانشناختی 7 قرار گرفت و پیشرفت فنی قابل توجهی را برای جفت ارز نشان داد. یوان در مسیر سقوط بیش از 1.5 درصدی در برابر دلار در ماه سپتامبر قرار دارد که هفتمین افت ماهانه متوالی آن خواهد بود. یک حرکت بالاتر، گسترش فیبوناچی 261.8٪ را به عنوان یک مانع بالقوه می بیند، اگرچه حدود 2.5٪ بالاتر از قیمت های فعلی است.

این پسوند Fib به بالاترین حد در سال 2019 و 2020 در 7.1964 نزدیک می شود و سطح را با مقاومت همگرا لایه می کند. شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالای 70 رسید و در محدوده خرید بیش از حد قرار گرفت و در مسیری است که واگرایی نزولی را باطل می کند. عقب نشینی به زیر سطح 7، پسوند 161.8 درصدی Fib را تهدید می کند، با شکست پایین تر، میانگین متحرک نمایی 26 روزه را نشان می دهد.

نمودار روزانه USD/CNH

شرح نمودار به طور خودکار با اطمینان متوسط ​​ایجاد می شود

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع