جهش طلا ادامه دارد، نفت خام تلاش می کند حمایت خود را تنظیم کند


طلا، نفت نکات صحبت:

  • قیمت طلا صبح امروز به بالاترین حد هفتگی خود رسید و به جهش حمایتی که هفته گذشته آغاز شد ادامه داد.
  • قیمت طلا روی قوی ترین ماه عملکرد خود از جولای 2020 کار می کند، یعنی درست قبل از اینکه طلا به بالاترین سطح خود برسد.
  • قیمت نفت تلاش کرده است از اولین آزمایش حمایتی در سطح 75 دلار در هر بشکه در روز گذشته جهش کند. امروز شاهد ادامه آن جهش بودیم، اگرچه قیمت از قبل شروع به تعدیل حرکت کرده است. آیا گاوهای نر می توانند چیز بیشتری در اینجا جمع کنند؟
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

چهارشنبه گذشته در طلا تغییر سریعی داشت. قیمت ها به سطح حمایتی که من در مقاله روز دوشنبه در حدود سال 1737 به آن نگاه کرده بودم کاهش یافت. قیمت از آن زمان به سمت بالا حرکت کرده و مقاومت را از سطح بعدی در 1759 پیدا کرده است، با حرکت رو به جلو بیشتر امروز صبح برای آزمایش سطح مقاومت بعدی که من در 1769 فهرست کرده بودم.

در کوتاه‌مدت، مسائل کمی آشفته‌تر هستند، که در نمودار بعدی به آن نگاه خواهم کرد.

نمودار قیمت روزانه طلا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

طلا کوتاه مدت

اگر به نمودار بالا نگاه کنید و بر روی معکوس چهارشنبه گذشته تمرکز کنید، متوجه یک فتیله زیرین خواهید شد. به‌عنوان یک معامله‌گر اکشن قیمت، این همان چیزی است که معمولاً من را به هیجان می‌آورد، زیرا فتیله‌ای از آن طبیعت، یک برگشت قوی و شدید درون دوره‌ای را برجسته می‌کند. نوع چیزی که ممکن است بتوانم چند روز بعد از آن یا حتی به عنوان شروع یک روند جدید با آن کار کنم. به هر حال، این شبیه به شکل گیری نوار پین است.

اما، با بررسی دقیق‌تر نمودار، متوجه می‌شویم که بیشتر آن فیتیله پایین در یک بازه زمانی یک دقیقه‌ای صبح چهارشنبه گذشته متمرکز شده است. درست در ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی، قیمت از باز شدن 1734.9 به پایین ترین سطح 1719 کاهش یافت و به سرعت بهبود یافت و در واقع آن نوار یک دقیقه ای را بالاتر برد، با بسته شدن در 1735.8. و باز هم این نمودار یک دقیقه ای است. بنابراین، آیا ممکن است که طلا بیش از 15 دلار را پس دهد و همه آن و سپس مقداری را در کمتر از 60 ثانیه پس بگیرد؟ یک سفارش کالای بادوام برای ماه اکتبر منتشر شد، بنابراین ممکن است انگیزه ای برای حرکت وجود داشته باشد.

وقتی در موقعیت‌هایی با این ماهیت، من اغلب یک مشکل داده را فرض می‌کنم. برای روشن بودن، من هیچ تأییدی ندارم که تیک بدی است یا نیست، این فقط فرضیه من از داده ها همراه با استنتاج ساده است. و وقتی در این شرایط، معمولاً می‌خواهم به سمت اطمینان کمتر از بیشتر سوگیری کنم. اما، شاید مهمتر از آن، این به من هشدار می دهد که به آن عمل نکنم. در حالی که معمولاً یک فتیله بلند با این ماهیت برای پتانسیل برگشت هیجان انگیز است، باید یک ستاره در کنار آن اعمال شود زیرا ممکن است بسیاری از فیتیله پایینی واقعاً در بازار معامله نشده باشد.

از نمودار کوتاه‌مدت طلا، این نشان می‌دهد که حمایت همچنان در همان سطح 1737 است که هفته گذشته در جریان بود، و بالاترین بالاتر اخیر امروز در را برای حمایت بالاتر به پایین در 1759، 1750 یا 1746 باز نگه می‌دارد. .

نمودار قیمت چهار ساعته طلا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

تلاش نفت خام برای ایجاد پایگاه

این بازار نفت از اوج ماه ژوئن تاکنون یک بازار نزولی بوده و بیش از 40 درصد از WTI در پنج ماه و نیم گذشته خارج شده است. طبیعتاً پویایی‌های سیاسی در حال بازی هستند و با نزدیک‌تر شدن قیمت به محدوده 68 تا 72 دلاری که برای پر کردن مجدد SPR مورد بحث قرار گرفته است، حمایت کمی برجسته‌تر نشان داده شده است. البته نگرانی تقاضا همچنان یک موضوع است و با رویدادهای جاری در چین، مقابله با آن مشکل تر خواهد بود.

دیروز برای اولین بار از 3 ژانویه سال جاری، قیمت نفت خام به زیر سطح 75 رسید، یعنی خیلی قبل از جهش ناشی از حمله روسیه به اوکراین. این جهش حمایتی دیروز منجر به جهش قوی شد که تا امروز ادامه یافت و این سوال را مطرح کرد که آیا نفت خام ممکن است برای عقب نشینی آماده شود یا خیر.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

نمودار روزانه نفت خام WTI

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; CL1 در Tradingview

نفت خام کوتاه مدت

از نمودار چهار ساعته زیر، می‌توانیم محدوده‌ای برای ترسیم یک حرکت عقب‌نشینی عمیق‌تر به دست آوریم. جهش از زیر 75 دیروز منجر به آزمایش مجدد اوج هایی شد که جمعه گذشته در جریان بودند. تلاش برای عقب نشینی امروز صبح به سرعت پیشنهاد شد و قیمت را مستقیماً به سمت اوج ها بالا برد.

این امر ظاهر پایداری گاوها را نشان می‌دهد و این چیزی است که می‌تواند منجر به شکست از بالا شود، و در این مورد، می‌تواند منجر به شکستن خط روند نزولی شود که در بالاترین حد نوامبر قرار دارد.

همه اینها نیز درست زیر سطح روانی 80 اتفاق می افتد، بنابراین انگیزه ای برای خرس ها باقی مانده است. اما، اگر گاوها بتوانند فشاری بالاتر از دستگیره 80 را تحریک کنند، درب برای ادامه صعودی باز است زیرا احتمالاً یک موضوع کوتاه برای کار در آن سناریو وجود دارد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه تجارت نفت

نمودار چهار ساعته نفت خام WTI

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; CL1 در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع