جدیدترین یورو (یورو) – یورو/دلار آمریکا توسط انتظارات افزایش نرخ ECB تقویت شده است


EUR/USD قیمت، نمودار، و تجزیه و تحلیل

  • دلار آمریکا به بالاترین قیمت دو دهه اخیر خود می رسد.
  • بانک مرکزی اروپا در نظر دارد هفته آینده نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

صعود دلار آمریکا بدون وقفه ادامه می یابد و به نظر می رسد که به بالاترین حد خود که آخرین بار در سال 2002 مشاهده شده بود، بازگردد، زیرا دلار آمریکا به بازی ایمنی منتخب تبدیل شد. موج جدیدی از ریسک در این هفته بازارها را در برگرفته است و بازارهای سهام را پایین تر و جفت دلار را افزایش داده است. انتظارات نرخ بهره ایالات متحده همچنان بالا می رود و بازدهی خزانه داری ایالات متحده را به سطوح بالای چند ساله می رساند. نرخ بهره حساس به نرخ بهره UST 2 ساله اکنون بازدهی 3.50 درصدی را به خود اختصاص داده است، که بالاترین میزان در 15 سال اخیر است و نزدیک به 30 واحد پایه بیشتر از معیار 10 ساله UST است.

جدیدترین یورو (یورو) – یورو/دلار آمریکا توسط انتظارات افزایش نرخ ECB تقویت شده است

بانک مرکزی ایالات متحده در چهار جلسه گذشته فدرال رزرو در سال جاری نرخ بهره را افزایش داده است و قرار است این روند را تا سال 2023 ادامه دهد. این نرخ اکنون در اواسط سال 2023 به 3.75٪ – 4.00٪ می رسد. در مقابل، بانک مرکزی اروپا (ECB) در ماه جولای سه نرخ اصلی وام دهی خود را 50 واحد افزایش داد که اولین افزایش نرخ در بیش از یک دهه بود. با توجه به اینکه نرخ تورم در منطقه یورو در بالاترین حد خود (9.1 درصد) قرار دارد، بانک مرکزی اروپا اکنون از نرخ های منحنی افزایشی عقب مانده است و نظرات اخیر اعضای هیئت مدیره مختلف نشان می دهد که بانک مرکزی در تلاش برای کاهش نرخ بهره به دنبال افزایش نرخ های اولیه است. آسمان فشار قیمت بالا قیمت انرژی در منطقه یورو در سطوح بسیار تورمی باقی می‌ماند، در حالی که قیمت مواد غذایی همچنان بالا می‌رود.

جدیدترین یورو (یورو) – یورو/دلار آمریکا توسط انتظارات افزایش نرخ ECB تقویت شده است

با توجه به اینکه بانک مرکزی اروپا اکنون به دنبال افزایش شدید نرخ بهره است، یورو در حال یافتن قدرتی است، هرچند از سطح پایینی. پس از شکستن به زیر برابری، یورو/دلار آمریکا اکنون از 1000 به عنوان حمایت کوتاه مدت استفاده می کند و ممکن است این وضعیت قبل از نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در هفته آینده ادامه یابد. نمودار روزانه همچنان این جفت را در یک روند نزولی با یک سری ناگسستنی از اوج ها و افت های پایین تر نشان می دهد، در حالی که قیمت لحظه ای زیر هر سه میانگین متحرک ساده است. برابری اولین سطح حمایت است و پس از آن 0.99006 قرار دارد، در حالی که 1.0078 و 1.0090 به عنوان مقاومت کوتاه مدت عمل خواهند کرد.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD 1 سپتامبر 2022

جدیدترین یورو (یورو) – یورو/دلار آمریکا توسط انتظارات افزایش نرخ ECB تقویت شده است

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد62.72 درصد از معامله گران دارای لانگ خالص هستند که نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 1.68 به 1 است. تعداد معامله‌گران لانگ خالص نسبت به دیروز 4.23 درصد کاهش یافته است 15.22 درصد کاهش نسبت به هفته گذشتهدر حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 3.24 درصد بیشتر از دیروز و 19.14 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به کاهش خود ادامه دهند. با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که جریان روند قیمت یورو/دلار آمریکا ممکن است به زودی معکوس شود، علیرغم این واقعیت که معامله گران به مدت خالص باقی می مانند.

دیدگاه شما در مورد چیست؟ را یورو – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع