توپ ویرانگر دلار آمریکا، یورو و پوند تحت فشار


USD، GBP/USD، EUR/USD تجزیه و تحلیل و نقاط صحبت

  • USD پادشاه باقی می ماند
  • یورو و پوند همچنان تحت فشار هستند

دلار آمریکا: پس از فروش چشمگیر قیمت نفت در جلسه دیروز، ادامه قیمت گذاری مجدد ریسک های رکود در این کالا احساس شد. در همین حال، دلار قوی‌تر از قبل توسط جریان‌های امن تقویت شده است و احتمالاً با تشدید احساسات ریسک به این کار ادامه خواهد داد. با این اوصاف، جهش بالاتر در دلار برای همتایان اصلی خود، به ویژه یورو، که پایین‌ترین قیمت‌های دو دهه اخیر را چاپ می‌کند و به نظر می‌رسد برای برابری آماده شده است، یک توپ مخرب بوده است.

نمودار EUR/USD: بازه زمانی ماهانه

توپ ویرانگر دلار آمریکا، یورو و پوند تحت فشار

منبع: Refinitiv

نکات منفی یورو به خوبی شناخته شده است و ممکن است با دو رویداد در این ماه تشدید شود. اولاً تعطیلی سالانه تعمیر و نگهداری Nordstream از 11 تا 21 ژوئیهخیابان و دوم، نشست ژوئیه بانک مرکزی اروپا، که در آن تمام تمرکز بر این است که آیا بانک مرکزی می تواند یک ابزار معتبر ضد تجزیه را اعلام کند یا خیر. با این حال، سوگیری این خواهد بود که هر گونه بازگشت به عقب در ارز واحد از 1.0300-20 کاهش یابد. با نگاهی به آینده، چشم‌ها به گزارش آتی PMI غیر تولیدی ISM خواهد بود و پس از رقم ضعیف تولید در هفته گذشته، این داده‌ها به دقت بررسی می‌شوند که آیا وزن بیشتری به ریسک‌های رکود اضافه می‌کند یا خیر.

مقاومت – 1.0340-50 (کمترین سطح 2017-2022)، 1.0485-90 (30 ژوئن/1 ژوئیهخیابان حداکثر)، 1.0558 (50DMA).

پشتیبانی – 1.0210 (اوج ژوئیه 2002)، 1.0000 (برابر)

ایده تجارت برتر سه ماهه سوم – یورو ممکن است برابری را بشکند

پوند: سیاست در خط مقدم سخنگویان در رسانه ها قرار دارد، با این حال، برای معامله گران، پوند نسبت به آشفتگی های سیاسی نسبتاً خوش بین بوده است. در حالی که GBP/USD در جلسات اخیر به طور قابل توجهی پایین تر است، این جفت ارز از زمان اعضای کلیدی کابینه کاهش نیافته است. استعفای خود را اعلام کردنددر همین حال، EUR/GBP در واقع کمتر است. این آغاز پایان برای بوریس جانسون است، اگرچه، پس‌زمینه کنونی که پوند را آزار می‌دهد، بدون تغییر باقی مانده است. این را داده‌های PMI ساخت و ساز نرم امروز صبح نشان می‌دهد، در حالی که نظر Pill اقتصاددان ارشد BoE دقیقاً به نفع افزایش بیشتر نرخ بانک نبود.

نظرات توسط BoE’s Pill

  • حرکت های جسورانه یکباره می تواند برای بازارها آزاردهنده باشد
  • موردی برای رویکرد ثابت قدم وجود دارد
  • اگر ما به خاطر حرکات بزرگ و تند در نرخ بانکی شهرت پیدا کنیم، بازارها آن را به عنوان سر و صدا خواهند دید

علاوه بر این، در صورتی که بوریس جانسون با اکراه استعفای خود را اعلام کند، جدای از اقدامات متزلزل قیمت در کوتاه مدت، چشم انداز میان مدت همچنان برای کاهش پوند در افزایش نرخ ها باقی می ماند. یادآوری می‌شود، زمانی که ترزا می، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، استعفا داد، پوند در واقع جلسه را با بالاترین میزان پایان داد. خارج از یک فشار کوتاه، استدلال صعودی وجود ندارد.

مقاومت – 1.2000 (تعداد دور)، 1.2215 (کمترین ماه مه)، 1.2332 (بالای هفتگی)

پشتیبانی – 1.1900 (پایین ترین سطح هفتگی)، 1.1614 (پایین ترین زمان بسته شدن 2020)، 1.1400-50 (کم ترین سطح برگزیت/کووید)

نمودار GBP/USD: بازه زمانی هفتگی

توپ ویرانگر دلار آمریکا، یورو و پوند تحت فشار





منبع