تولید ناخالص داخلی نهایی ایالات متحده (سه ماهه چهارم) کاهش یافته است اما داده ها قوی باقی می مانند


تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده اندکی کاهش یافت، داده های اقتصادی ایالات متحده همچنان قوی است

نسخه نهایی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه چهارم سال 2022 اندکی کاهش یافت، از 2.7٪ به 2.6٪، از چاپ سه ماهه سوم 3.2٪ کاهش یافت.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

با این حال، علیرغم کاهش سه ماهه تولید ناخالص داخلی، داده های بنیادی ایالات متحده همچنان به رشد رو به جلو ادامه می دهد. داده‌های خدمات ISM همچنان در قلمرو توسعه‌یافته باقی می‌ماند، اوایل این هفته نظرسنجی اعتماد مصرف‌کننده هیئت مصرف‌کننده برآوردها را شکست داد و مشاغل همچنان به اقتصاد قبل از داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی هفته‌های آینده برای ماه مارس اضافه می‌شوند.

دلار به کاهش قیمت در بازارها در کاهش نرخ بهره در نیمه دوم سال ادامه می دهد، اما همچنین در پی اقدامات فوق العاده ای که توسط فدرال رزرو و بانک ملی سوئیس برای تقویت اعتماد انجام شده است، در این هفته آرامش بسیار محسوسی در بازارهای مالی وجود داشته است. در بخش بانکداری جهانی به این ترتیب، به نظر می‌رسد بازارها به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام متمایل شده‌اند، در حالی که شاخص فعالیت‌های اقتصادی آتی، نفت نیز شاهد بازگشت قابل توجهی بوده است. پناهگاه های امن سنتی مانند طلا و دلار همچنان شاهد کاهش بیشتر هستند.

سبد دلار آمریکا (DXY) – معیار عملکرد دلار – پس از انتشار داده ها کاهش یافت زیرا بازارها همچنان احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره را کمرنگ می کنند.

نمودار 1 دقیقه ای سبد دلاری آمریکا (DXY).

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

انتظارات بازار از کاهش نرخ بهره در هفته گذشته کاهش یافته است. انتظارات کاهش 75 واحدی تا پایان سال به 40 واحد پایه کاهش یافته است. در مقابل، فدرال رزرو یک افزایش دیگر را پیش بینی کرده و تنها کاهش نرخ بهره را در سال 2024 پیش بینی کرده است.

احتمالات ضمنی نرخ وجوه فدرال رزرو ایالات متحده

image3.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع