تورم منطقه یورو برای اولین بار از جولای 2021 کاهش یافت


نکات کلیدی CPI EUR:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

CPI و Forex: چگونه داده های CPI بر قیمت ارز تأثیر می گذارد

تورم سالانه منطقه یورو در ماه نوامبر 10 درصد است که از 10.6 درصد در اکتبر کاهش یافته و اولین کاهش خود از جولای 2021 را به ثبت رسانده است. انرژی همچنان بالاترین نرخ سالانه را دارد اما از 41.5 درصد در اکتبر به 34.9 درصد در نوامبر کاهش یافته است. قیمت مواد غذایی، الکل و تنباکو به نرخ سالانه 13.6 درصد در مقایسه با 13.1 درصد در ماه اکتبر افزایش یافت. داده‌های تورم اصلی که شامل انرژی، غذا، الکل و تنباکو نمی‌شود ثابت بود و با برآوردهای چاپی 5 درصد مطابقت داشت.

رابط کاربری گرافیکی، متن، برنامه، ایمیل توضیحات به طور خودکار تولید می شود

داده های اقتصادی زنده را از طریق ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی DailyFX

داده‌ها همراه با خوانش‌های ملایم‌تر از آلمان، اسپانیا و بلژیک، بدون شک بانک مرکزی اروپا را برای اندیشیدن به سمت نشست 15 دسامبر خود قرار می‌دهد. با افزایش نرخ بهره 75 بشکه در دو نشست قبلی، سؤالی که برای بازارها مطرح می شود این است که آیا آنها آماده هستند تا سرعت را به 50 بشکه در پی کاهش دهند (بازارها در حال حاضر 54 واحد قیمت دارند). اظهارات اخیر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نشان می‌دهد که ممکن است کاهش سرعت در کار نباشد، زیرا لاگارد اظهار داشت که تورم هنوز به اوج خود نرسیده است. در همین حال، ایزابل اشنابل، سیاست‌گذار بانک مرکزی اروپا، اخیراً اعلام کرده است که ممکن است برای کاهش سرعت افزایش نرخ‌ها خیلی زود باشد که باعث جذاب‌تر شدن جلسات دسامبر می‌شود.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله EUR/USD

بعداً امروز، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، صحبت می کند که احتمالاً به EUR/USD جهت میان مدتی می دهد. انتظارات این است که پاول با توجه به اظهارات اخیرش که نویدبخش خوبی برای دلار است و ممکن است ببیند EUR/USD با تبدیل شدن مجدد برابری به یک احتمال، مسیر خود را کاهش می دهد، ممکن است جنگ طلب باشد.

واکنش بازار

یورو دلار نمودار 15M

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

واکنش اولیه شاهد افزایش 25 پیپ برای EUR/USD بود. بعید به نظر می رسد که داده ها به خودی خود شاهد خروج EUR/USD از محدوده هفتگی خود باشند، زیرا سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو در اواخر امروز احتمالاً تأثیر بیشتری خواهد داشت.

در بازه‌های زمانی بزرگ‌تر، EUR/USD هر چه مدت بیشتری زیر ناحیه 1.0500 بماند، با فشار مواجه می‌شود. پویایی دلار همچنان به حرکت این جفت ارز ادامه می دهد و داده های ایالات متحده و همچنین سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو در اواخر امروز باید به جفت ارز جهت دهد. یک شکست تمیز و بسته شدن کندل بالای ناحیه 1.0500 برای ادامه حرکت صعودی مورد نیاز است، در حالی که شکستن زیر ناحیه 1.0350 می تواند قبل از شروع آزمایش برابری، تست منطقه حمایت 1.0200 را باز کند.

سطوح کلیدی روزانه ارزش تماشا را دارد:

مناطق پشتیبانی

مناطق مقاومت

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع