تورم ایالات متحده در ماه اوت به 8.3 درصد رسید، فدرال رزرو احتمالاً تعصب Hawkish را حفظ خواهد کرد


نکات کلیدی تورم مرداد:

  • تورم ماه اوت ایالات متحده 0.1 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت که باعث شد نرخ سالانه از 8.5 درصد در جولای به 8.3 درصد کاهش یابد.
  • CPI اصلی 0.6٪ بر اساس فصلی تعدیل شده و 6.3٪ سال به سال پیشرفت می کند، دو دهم درصد بالاتر از برآوردها.
  • نیروهای تورمی با وجود رکود اقتصادی ادامه دار با سرعت مطلوب تضعیف نمی شوند و این امر زمینه را برای افزایش نرخ بهره برای طولانی تر تقویت می کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: تورم بالای چند دهه ای چگونه بر انتخابات میان دوره ای ایالات متحده تأثیر خواهد گذاشت؟

به روز شده در ساعت 9:00 صبح ET

واکنش بازار

بلافاصله پس از عبور از گزارش CPI، بازدهی خزانه داری ایالات متحده به دلیل گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو به برنامه های صعود تهاجمی خود پایبند خواهد ماند و سیاست پولی را برای مدت طولانی تر از حد انتظار یا حداقل تا زمانی که تورم نشانه های قانع کننده ای از کاهش را نشان دهد، محدود نگه می دارد، افزایش یافت.

حرکت در نرخ اوراق قرضه باعث افزایش قابل توجه دلار آمریکا (DXY) شد، زیرا معامله‌گران شرط می‌بندند که تفاوت بازدهی همچنان در آینده قابل‌پیش‌بینی به‌عنوان یک باد پشتیبان باشد. در همین حال، سهام چرخش شدیدی به سمت نزول پیدا کرد و سودهای پیش از بازار را در کل حذف کرد، به طوری که معاملات آتی S&P 500 و Nasdaq 100 به ترتیب 2.15 و 2.8 درصد در زمان نگارش این مقاله سقوط کردند.

با نگاهی به آینده، شرایط مالی پس از کاهش اندکی در روزهای اخیر در پی افزایش شدید بازار سهام، احتمالا دوباره شروع به انقباض خواهد کرد. این وضعیت به نوسانات دامن می زند و یک سوگیری منفی برای سهام ایالات متحده ایجاد می کند.

نمودار بازدهی، دلار و سهام آمریکا

واکنش بازار به داده های تورم

منبع: TradingView

پست اصلی 8:40 صبح به وقت شرقی

فشارهای تورمی در ایالات متحده نتوانست از نظر مادی کاهش یابد و ماه گذشته به شدت بالا بود علیرغم کاهش قیمت بنزین، نشانه این است که فدرال رزرو برای بازگرداندن ثبات قیمت ها و ایجاد آرامش پایدار برای خانوارهای آمریکایی که بودجه آنها به دلیل افزایش هزینه های زندگی که در بسیاری از دوره های اول اتفاق افتاده است، کار بیشتری برای انجام دارد. نیمی از سال

بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف کننده، که میزان پرداخت آمریکایی ها برای یک سبد کالا و خدمات را اندازه می گیرد، پس از یکسان شدن قیمت در ماه ژوئیه، 0.1 درصد بر اساس تعدیل فصلی افزایش یافت و بالاتر از پیش بینی های اجماع 0.1 درصدی بود. اسلاید افزایش ماهانه در شاخص همه اقلام تا حدی ناشی از جهش 0.8٪ در هزینه های مواد غذایی بود، علیرغم افت 5٪ در جزء انرژی.

در مقایسه با یک سال پیش، CPI از 8.5 درصد قبلی به 8.3 درصد کاهش یافت، مطابق با پایین ترین قیمت آوریل. اقتصاددانان مورد نظر بلومبرگ انتظار داشتند که زمان چاپ تیتر 8.1 درصد باشد. در حالی که از بهبود جهت استقبال می‌شود، اما هنوز نمی‌توان ضمانت تغییر مسیر توسط فدرال رزرو را تضمین کرد، نشانه‌ای از این که بانک احتمالاً تعصب جنگ‌طلبانه را حفظ می‌کند، حتی اگر موضع محدودکننده شروع به تحمیل درد بیشتر به اقتصاد کند.

به استثنای غذا و انرژی، به اصطلاح تورم اصلیکه نشان دهنده روندهای بلندمدت در اقتصاد و تلاش برای کاهش نویز از داده ها با حذف مولفه های فرار از محاسبات است، به طور متوالی 0.6 درصد و در شرایط سالانه 6.3 درصد افزایش یافت که دو دهم درصد بالاتر از پیش بینی ها در هر دو مورد بود.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

نتایج تورم

آمار تورم مردادماه

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

با تمرکز بر برخی از جزئیات ماهانه گیج اصلی، قیمت خودروهای کارکرده 0.1 درصد کاهش یافت که باعث تمدید تعدیل آنها پس از افزایش همه گیر شد. با وجود نسبت بالای موجودی به فروش که فروشگاه‌های بزرگ کشور را تحت تأثیر قرار داده است، پوشاک پس از افت 0.1 درصدی در ماه جولای 0.2 درصد افزایش یافت. در همین حال، سرپناه 0.7 درصد افزایش یافت و کاهش در سایر گروه‌ها را جبران کرد و داده‌ها را به سمت بالا سوق داد.

در مجموع، نیروهای تورمی با وجود رکود اقتصادی ادامه دار با سرعت مطلوب تضعیف نمی شوند، احتمال انقباضات پولی بیشتر را افزایش می دهد و زمینه را برای نرخ های بهره بالاتر به مدت طولانی تر با هدف کاهش تقاضا در مبارزه برای بازگرداندن ثبات قیمت ها تقویت می کند. . در مقابل این پس‌زمینه، فدرال‌رزرو احتمالاً در نشست سپتامبر خود نرخ‌های بهره را مجدداً 75 واحد افزایش می‌دهد، در حالی که هرگونه گمانه‌زنی مبنی بر تغییر مسیر در سال 2023 را به عقب می‌اندازد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

مربوط: CPI و Forex: چگونه داده های CPI بر قیمت ارز تأثیر می گذارد

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ دانلود راهنمای مبتدیان برای معامله گران FX
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ در مسابقه DailyFX شرکت کنید و بدانید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





منبع