تنظیمات تجارت مبتنی بر سناریو قبل از FOMC


تحلیل USD/JPY

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

ین ژاپن از درخواست پناهگاه امن در طول هراس بهره برد

از 9 مارس سال جاری، زمانی که SVB به مرکز یک بحران بالقوه سیستماتیک بانکی تبدیل شد، ین ژاپن افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران به دنبال دارایی های امن بودند. نمودار زیر یک نشانه تقریبی از عملکرد کلی ین در مقایسه با ارزهای اصلی و شرکای تجاری در مورد دلار استرالیا ارائه می دهد. خط نقطه چین عمودی روزی را نشان می دهد که اکثریت بازار شروع به وحشت کردند که منجر به حرکت واضح ین به سمت بالا شد.

پس از اعلام تدابیر حمایتی توسط فدرال رزرو و اعلام دولت آمریکا مبنی بر آغاز بحث درباره امکان بیمه کردن همه سپرده ها، عقب نشینی شدید ظاهر شد.

شاخص وزنی برابر جفت‌های JPY مرتبط

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

تنظیمات مبتنی بر سناریو USD/JPY

منطق زیر دو سناریو بسیار متفاوت را ارائه می‌کند و در واقعیت، ممکن است با یک چشم‌انداز معاملاتی در جایی در این بین یا محیطی مواجه شویم که بیشتر طول می‌کشد تا خودش را نشان دهد. با این وجود، USD/JPY همچنان یکی از مواردی است که باید تماشا کرد.

سناریوی 1: بحران بانکی

بی‌ثباتی اخیر ثابت کرد که وقتی نرخ‌های بهره با سرعتی سرسام‌آور افزایش می‌یابند، با چه سرعتی اوضاع در بازارهای مالی تغییر می‌کند. هنگامی که وحشت شروع شد، بازارها بلافاصله قیمت های آتی وجوه فدرال رزرو را پایین تر نشان دادند – که منعکس کننده این باور است که فدرال رزرو مجبور به عقب نشینی کامل خواهد شد و مجبور است به جای افزایش بالای 5 درصد، نرخ های بهره را کاهش دهد. بازدهی خزانه داری ایالات متحده در سراسر جهان سقوط کرد و در نتیجه دلار را پایین آورد.

در صورتی که ثابت شود از بحران بانکی جلوگیری نشده است، چنین نتیجه‌ای ممکن است دوباره ظاهر شود – که برای خرس‌های USD/JPY جالب خواهد بود. کاهش ارزش دلار به همراه جذابیت ین به عنوان پناهگاه امن نشان می دهد که در چنین سناریویی، این جفت ارز می تواند کمتر معامله شود.

سناریوی 2: بحران بانکی جلوگیری شد، تمرکز به مهار تورم برگشت

در صورتی که نگرانی‌های اصلی بازار (حمایت از سپرده‌گذاران، بحران بانکی سیستمی) برطرف شود، احتمال تجدید نظر در نرخ وجوه فدرال رزرو و به تبع آن دلار، چنین محیطی می‌تواند یک بار دیگر شاهد روند صعودی USD/JPY باشد. .

اگر بازارها چشم انداز افزایش نرخ های بیشتر را به خوبی درک کنند، این نشان می دهد که اقدامات حمایتی اخیر برای بانک ها برای بازار قابل قبول است – فضای تنفس بیشتری برای افزایش و کاهش تورم فراهم می کند.

نمودار روزانه USD/JPY

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

چشم انداز USD/JPY به نحوه درک بازارها از مسیر نرخ های بهره آینده بستگی دارد

مواظب نمودار نقطه‌ای FOMC و خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی امروز باشید زیرا تفکر فدرال رزرو در مورد نرخ‌های بهره آینده را آشکار می‌کند. USD/JPY بسیار نزدیک به تفاوت نرخ بهره بین دو کشور معامله می شود – که تا حد زیادی به نوسانات در ایالات متحده با توجه به کنترل منحنی بازده ژاپن بستگی دارد.

USD/JPY (آبی) در مقابل بازدهی خزانه 10 ساله ایالات متحده – بازدهی 10 ساله ژاپن (سبز)

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

ریسک رویداد اصلی: تصمیم FOMC (پیش بینی ها)، CPI ژاپن

image4.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع