تنظیمات اکشن قیمت یورو: EUR/USD، EUR/JPY، EUR/GBP


نقاط صحبت یورو:

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

هفته با مقداری پتانسیل برای نوسانات در بازارهای FX آغاز شد، اما با گذشت روزها، شعله ور شدن دلار از روز دوشنبه همچنان ادامه دارد.

برای شروع هفته، EUR/USD شکستی فراتر از سطح کلیدی فیبوناچی را در 1.0579 آزمایش کرد. خیلی زود پس از آن بازگشت، و این با جهش حمایتی در USD از یکی از سطوح فیبوناچی خودش همگام شد. در ابتدا این ظاهر پتانسیل روند را نشان داد، و جلسه دوشنبه برخی از این دو موضوع را با حتی اندکی ادامه در روز سه شنبه ارائه داد. با این حال، دیروز شاهد عقب نشینی هر دو موضوع بودیم، با فروش USD و EUR/USD به بالای سطح 1.0500. این نشان می دهد که انتظار می رود بودجه نسبتاً گسترده بانک مرکزی در هفته آینده وجود داشته باشد. در رابطه با EUR/USD، ما از فدرال رزرو (در روز چهارشنبه) و بانک مرکزی اروپا (در روز پنجشنبه) می شنویم. پس از آن، ما فقط چند هفته تا پایان سال فرصت داریم تا حرکت در تقویم اقتصادی هفته آینده برای معامله گران روند و شکست کاملاً فرصت طلبانه به نظر برسد.

در این مرحله، نوار هفتگی EUR/USD نامشخص به نظر می رسد و به عنوان دوجی کار می کند. با توجه به سرعت تاول‌آمیز افزایش‌ها از پایین‌ترین سطح سپتامبر، یک دوجی در نقطه کلیدی مقاومت می‌تواند برای معامله‌گران نوسانی جالب باشد، اما ما باید ابتدا با بسته شدن این هفته تأیید کنیم. و برای این منظور، فردا باید با انتشار داده‌های PPI در ساعت 8:30 صبح و سپس احساسات مصرف‌کننده در ساعت 10 صبح (هر دو بار شرقی) برخی از داده‌های ایالات متحده را بررسی کنیم.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله EUR/USD

نمودار قیمت هفتگی EUR/USD

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

از نمودار روزانه، می‌توانیم یک منطقه کلیدی را ببینیم که در حال حاضر برای حفظ اوج‌ها در حال بازی است. تلاقی بین دو سطح یادداشت فیبوناچی وجود دارد، زیرا علامت 50 درصدی حرکت عمده فوریه-سپتامبر روی 1.0515 و 38.2 درصد اصلاحی فروش بلندمدت ترسیم می‌شود که از می 2021 تا پایین‌ترین سطح سپتامبر ادامه دارد. 1.0579. این سطحی بود که در روز دوشنبه قبل از نشان دادن بازگشت کوتاه مدت آزمایش شد.

از روزانه هنوز گرایش های صعودی وجود دارد و فقط نشانه های اولیه ای وجود دارد که ممکن است بالا باشد. چیزی که در مرحله بعد مورد نیاز است، یک پایین تر به بالا است، در داخل اوج دوشنبه، همراه با یک پایین به پایین، که می تواند در زیر جستجو شود. نوسان چهارشنبه در 1.0450.

مورد جایگزین یک دوره تسلیم خواهد بود، که می تواند در صورت مواجهه با افزایش قیمت جدید با فشار شدید فروش نشان دهد و در نتیجه در را برای سناریوهای معکوس باز کند.

نمودار روزانه EUR/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

EUR/JPY

برای خرس های یورو، ممکن است در جای دیگری تنظیمات جذاب تری وجود داشته باشد. EUR/JPY می تواند یکی از این نامزدها باشد. حتی با وجود کاهش ارزش دلار، قدرت ین همچنان خود را نشان می دهد و در EUR/JPY، دو هفته پیش منجر به شکست شکل گیری گوه فزاینده شد. گوه‌های افزایشی اغلب برای برگشت‌های نزولی دنبال می‌شوند و این منجر به کاهش به پایین‌ترین سطح ماهانه می‌شود.

سپس Bears آن را به سمت حمایت خط روند کاهش داد و پایین ترین قیمت آن در 140.77 در روز جمعه تعیین شد. از آن زمان قیمت ها افزایش یافته است و ما اکنون در حال آزمایش یک ناحیه آشنا از مقاومت تبدیل شده به پشتیبانی در اطراف دسته 144 هستیم. و درست در بالا، نقطه مقاومت دیگری وجود دارد، همانطور که از یک خط روند نزولی گرفته شده است که گروهی از سطوح پایین‌تر اخیر در جفت را به هم متصل می‌کند. این در حال حاضر به سطح 145 می رسد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

نمودار روزانه EUR/JPY

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EUR/JPY در Tradingview

EUR/JPY کوتاه مدت

از یک مبنای کوتاه‌مدت، می‌توانیم ببینیم که دیروز EUR/JPY بالاتر از آن منطقه مقاومت آزمایش شد و به سرعت بازگشت. این درب را برای پتانسیل نوسانی باز نگه می‌دارد، به خصوص اگر این ناحیه مقاومت بتواند پایین‌تر از نوسان دیروز را حفظ کند.

نمودار چهار ساعته EUR/JPY

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EUR/JPY در Tradingview

EUR/GBP

محدوده با پشتیبانی…

من در اوایل ماه گذشته EUR/GBP را بررسی کرده بودم، و یک مقاومت دامنه را که به تازگی در تصویر ظاهر شده بود، برجسته کرده بودم. قیمت حدود یک هفته طول کشید، اما همچنان در آن منطقه بدون شکستن سطح مقاومت بعدی در نمودار در 0.8853 به حفظ خود ادامه داد. سپس قدرت GBP شروع به نمایان شدن کرد و EUR/GBP شروع به پایین آمدن کرد، در نهایت از دسته 0.8700 عبور کرد و سپس، از هفته گذشته، از پشتیبانی محدوده حدود 0.8577 بازدید کرد.

تا کنون در این هفته، این حمایت افزایش یافته است، اما فروشندگان آماده ایستاده اند، همانطور که توسط فیتیله های بالایی که بر روی سه شمع روزانه گذشته (چهار، اگر شامل میله ناتمام امروزی باشد) برجسته شده است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار روزانه EUR/GBP

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURGBP در Tradingview

EUR/GBP کوتاه مدت

با رفتن به نمودار چهار ساعته، می‌توانیم تلاشی برای بهبودی ببینیم. اگرچه هنوز خیلی زود است، زیرا قیمت هنوز نتوانسته است از طریق یک قیمت پایین تر در حدود 0.8680 آزمایش کند. با این حال، اخیراً رشته‌ای از افت‌های بالاتر-پایین وجود داشته است، و این می‌تواند در را برای سناریوهای پرش در جفت باز نگه دارد تا زمانی که آن رشته شکسته شود. و برای آن، من پایین ترین سطح سه شنبه را در 0.8574 دنبال می کنم. اگر گاوها بتوانند سطح پایین را بالاتر از آن سطح نگه دارند، سناریوی برد بلندمدت می‌تواند با تمرکز بر بازدید مجدد از 0.8676 که پس از آن منطقه 0.8709-.8731 به تصویر بازگردد، زنده بماند.

نمودار چهار ساعته EUR/GBP

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURGBP در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع