تنظیمات اقدام قیمت GBP: GBP/USD، GBP/AUD، EUR/GBP


GBP قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت USD/CAD: پذیرش بالای 1.3650 برای ادامه صعودی مورد نیاز است

پوند، BoE و تورم

GBP اخیراً در مسیر جالبی قرار گرفته است و در برابر یورو و دلار استرالیا پیشرفت کرده و در مقابل گرین بک نیز زمین خود را از دست داده است. این در شرایطی است که انتظارات فزاینده افزایش بیشتر نرخ از سوی بانک انگلستان (BoE) وجود دارد و بازارهای پولی تا نوامبر حدود 100 واحد در ثانیه افزایش قیمت خواهند داشت. چنین حرکتی نرخ را تا 5.5 درصد و احتمالاً مشابه نرخ فدرال رزرو ایالات متحده خواهد داشت. تقویت بیشتر این روایت، داده های دیروز کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا بود که تورم قیمت مغازه به بالاترین نرخ خود از زمان شروع رکوردها در سال 2005 به 9 درصد رسید. این به انتظارات بازار برای یک BoE جنگ‌طلب‌تر می‌افزاید، زیرا نشانه‌هایی از ثابت ماندن تورم در حرکت رو به جلو را نشان می‌دهد.

بانک انگلستان افزایش نرخ احتمالات

image1.png

منبع: Refinitiv

پس از این، GBP تا حد زیادی در برابر همتایان خود با کاهش در برابر دلار آمریکا تا پویایی دلار آمریکا حمایت شده است. دلار آمریکا نیز اخیراً از قیمت‌گذاری مجدد انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای نشست آتی ژوئن و پس از آن سود برده است.

نگاهی گذرا به دلار استرالیا (AUD) و یورو که هر دو اخیراً جایگاه خود را نسبت به GBP از دست داده اند. دلار استرالیا اخیراً با داده‌های ضعیف خارج از چین که امروز صبح به مشکلات آن افزوده است، به مبارزه خود ادامه داده است.

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

اقدام قیمت و تنظیمات بالقوه

GBPUSD

پوند/دلار آمریکا نمودار روزانه

image2.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط Zain Vawda

GBPUSD دیروز در یک رالی صعودی مناسب قرار گرفت که به MA 50 روزه و انتهای پایین کانال قبل از عقب نشینی رسید. یک شبه و در اوایل جلسه اروپا منجر به کاهش بیشتر برای Cable شده است زیرا شاخص دلار (DXY) به حرکت قیمت‌ها ادامه می‌دهد.

رد مقاومت دیروز حول و حوش 1.2445 امکان تست MA 100 روزه را در حول سطح 1.2300 باز می کند. به نظر من فشار به زیر این ممکن است نیاز به یک کاتالیزور بیشتر مانند NFP و داده های مشاغل داشته باشد که در روز جمعه از ایالات متحده خارج می شوند. انتشار مثبت می تواند دلار آمریکا را بیشتر تقویت کند و در نتیجه منجر به کاهش بیشتر شود.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

  • 1.2294 (MA 100 روزه)
  • 1.2250
  • 1.2200

سطوح مقاومت:

  • 1.2445 (MA 50 روزه)
  • 1.2500 (سطح روانی)
  • 1.2550

GBPAUD

GBP/AUD نمودار هفتگی

image3.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط Zain Vawda

از منظر فنی، نمودار هفتگی GBPAUD نشان‌دهنده بهتری از عملکرد قیمت است، زیرا این جفت از زمان پایین آمدن در سپتامبر 2022 به سمت بالا رفته است. هنوز یک اصلاح عمیق به اندازه کافی دیده نشده است.

امروز صبح GBPAUD با بسته شدن روزانه دیروز بالاتر از مرز روانی 1.9000 یک بالاترین قیمت جدید چاپ کرد. قبل از اینکه خط روند نزولی بلندمدت حول دستگیره 1.9500 وارد شود، مقاومت فوری در اطراف دستگیره 1.9220 قرار دارد (نوسان به اوج ژانویه 2022). MA 50 روزه در یک الگوی متقاطع طلایی از MA 200 روزه عبور کرده است که بیشتر به حرکت صعودی در بازی اشاره دارد. تنها نگرانی من این است که ما به تازگی یک رکورد جدید چاپ کرده ایم که به معنای عقب نشینی کوتاه مدت به حمایت فوری در اطراف دسته 1.8930 است.

EURGBP

EUR/GBP نمودار هفتگی

image4.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط Zain Vawda

EURGBP در نمودار هفتگی بالا به یک منطقه تلاقی کلیدی نزدیک می شود. ما خط روند صعودی، MA 100 روزه و نوسان پایین نوامبر 2022 را داریم که همگی حول دسته‌های 0.8620-0.8580 پشتیبانی می‌کنند و قطعاً امکان ادامه صعودی وجود دارد.

EUR/GBP نمودار 4H

image5.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط Zain Vawda

به یک بازه زمانی کوچک‌تر می‌رسیم و می‌توانیم ببینیم که در فاصله نزدیکی از خط روند صعودی قرار داریم. جهش خط روند مقاومت فوری در اطراف 0.8668 پیدا می کند و MA 50 و 100 روزه کمی بالاتر است.

از طرف دیگر، یک شمع 4 ساعته یا روزانه در زیر خط روند بسته می شود و پشتیبانی در 0.8580 می تواند با توجه به حمایت در اطراف دستگیره 0.8500، نزول بیشتر را تسهیل کند.

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل چارچوب زمانی

پیشنهاد شده توسط زین وودا

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع