تنظیمات اقدام قیمت ین ژاپن: USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY


نکات صحبت ین ژاپن:

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

روندها چیزهای مهمی در بازار هستند، زیرا می توانند به حرکت های جهت دار جانبدارانه کمک کنند. در حالی که آینده نامشخص خواهد ماند، روندها اغلب پرجمعیت می شوند و معمولاً دلیل خوبی برای انجام آن وجود دارد. در بازار FX، این منطق اغلب حول محور یک بانک مرکزی، یا حداقل انتظارات پیرامون یک بانک مرکزی می چرخد ​​و این چیزی است که داستان USD/JPY را در چند سال گذشته توصیف می کند.

از آنجایی که نرخ های بهره ایالات متحده به دلیل افزایش نرخ های فدرال رزرو در تلاش برای مقابله با تورم افزایش یافت، بانک مرکزی ژاپن نرخ ها را ثابت نگه داشت و سیاست ها را کاهش داد. اما با گذشت زمان موضوع تورم در ژاپن خودنمایی کرد و در این مرحله اقتصاد با بالاترین سطح تورم خود در 40 سال گذشته مواجه است. CPI در داخل 4 درصد باقی مانده است، بنابراین وضعیت آنچنان که در اروپا یا بریتانیا یا حتی ایالات متحده دیده‌ایم وخیم نیست، اما همه این مشکلات به طور مشابه با افزایش نرخ تورم بالاتر از هدف و قبل از اینکه بدانیم شروع شد. تورم دوباره مشکل ساز شد

بازارها با توجه به این واقعیت شروع به پیش بینی برخی عناصر تغییر کرده اند، اما مورد دیگری نیز وجود دارد که مورد علاقه است و آن تغییر بالقوه رهبری است که در چند ماه آینده در بالای BoJ انتظار می رود. کورودا، رئیس فعلی بانک مرکزی آمریکا به دلیل رفتار بسیار بداخلاق و با توجه به موضوع تورم، منطقی است که انتظار داشته باشیم که جانشین وی به اندازه پارامترهای سیاستی متمایل نباشد.

این فرض با بررسی سیاستی که بانک ژاپن در ماه دسامبر انجام داد تقویت شده است. این به حرکت شدید ین منجر شد زیرا بازارها آن را نشانه ای از تغییر احتمالی در آینده نه چندان دور می دانند.

از آن زمان، این روند به طور قطعی برای ین ژاپن صعودی بوده است و حرکتی که به مدت 21 ماه از افتتاحیه سال 2021 و تا سه فصل اول سال 2022 ادامه داشت، همچنان رو به کاهش است.

نمودار هفتگی USD/JPY

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

BoJ دیشب

در تصمیم گیری نرخ نرخ دیشب، بازارها انتظار یک تغییر احتمالی را داشتند که ممکن است نشان دهنده تغییر بزرگتر از بانک باشد. این اتفاق نیفتاد و در عوض یک رالی تسکین دهنده نشان داد که شورت USD/JPY به سرعت پوشانده شد و جفت را به بالای دستگیره 130 پرش کرد، البته به طور موقت. بالاترین قیمت روز در نقطه ای آشنا به چاپ رسید، همان سطح 131.25 که در ماه مه سال گذشته دو برابر شد و در دسامبر پس از اعلام بررسی سیاست از سوی بانک ژاپن، پشتیبان شد.

پشتیبانی همچنین در یک نقطه کلیدی باقی می‌ماند که از علامت 50 درصدی ناشی از اصلاح فیبوناچی حاصل از حرکت اصلی 2021-2022 گرفته شده است. این در 127.27 رسم می شود و پایین ترین رقم شش ماهه فعلی را در این جفت نشان می دهد.

نمودار روزانه USD/JPY

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

USD/JPY کوتاه مدت

با پایین آمدن به نمودار چهار ساعته، می‌توانیم با روند نزولی گران‌تر شویم. من همچنین یک میانگین متحرک 20 روزه را در اینجا به رنگ آبی اضافه کرده ام، که به نشان دادن ماهیت روند کوتاه مدت سناریو در تنظیم طولانی مدت کمک می کند.

بالاترین قیمت دیشب به میانگین متحرک 20 روزه رسید و فروشندگان قیمت ها را مستقیماً به سمت پایین ترین سطح کاهش دادند، اما هنوز نتوانسته اند سطح فیبوناچی را در 127.27 دوباره آزمایش کنند. این دریچه را برای عقب نشینی بیشتر باز می کند که می تواند 130 و 131.25 را به عنوان مناطق مقاومت قابل عمل حفظ کند.

این روند به USD/JPY تغییر کرده است و به نظر نمی رسد دیشب چیزی باشد که تصویر بزرگی را به همراه داشته باشد. و اگر اینطور باشد، فروشندگان می‌توانند در تلاش برای یافتن و اجرای مقاومت پایین‌تر به بالا، منتظر جهش در جفت باشند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله USD/JPY

نمودار قیمت چهار ساعته USD/JPY

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

EUR/JPY

به نظر من نمودار روزانه EUR/JPY یک آشفتگی است. نقاط عطف جالبی هم در بالا و هم پایین تر از قیمت های فعلی وجود دارد، اما طی چند روز معاملاتی گذشته، عملکرد قیمت در محدوده نسبتاً ناسازگاری کاهش یافته است. این باعث می‌شود که ایده کار در محدوده بسیار کمتر جذاب باشد و در عوض، در هر جهت بر روی شکست متمرکز شود.

من در حال حاضر به چند دلیل مختلف این نزولی را مغرضانه می کنم. اولین مورد، یک گوه افزایشی بلندمدت است که در 20 دسامبر، زمانی که BoJ بررسی سیاست خود را اعلام کرد، شکسته شد. مقاومت دنباله‌روی در همان نقطه از پشتیبانی گوه‌ای قبلی نشان داده شد و پس از آن یک ساختار دوتایی ساخته شد. تاپ های دوتایی، مانند گوه های بالارونده، اغلب با هدف شکست های نزولی نزدیک می شوند.

عارضه در این مرحله صدای کوتاه مدت است. اما اگر اکشن قیمت از خط گردن شکل گیری در 137.39 بشکند، در به روی خرس ها باز می شود. اگر قیمت در عوض از سقف دو برابری در 142.94 بشکند، شکل گیری باطل می شود و در آن سناریو، احتمالاً ضعف قابل توجهی در ین وجود دارد، هم در EUR/JPY و هم در جاهای دیگر.

نمودار قیمت روزانه EUR/JPY

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EUR/JPY در Tradingview

GBP/JPY

GBP/JPY پس از آزمایش یک نقطه حمایت گسترده در چند هفته گذشته، وارد جلسه دیشب BoJ شد. این یک منطقه تقریبی 100 پیپ از سطح فیبوناچی در 156.38 تا پایین ترین سطح اوایل ژانویه 155.36 است.

این منطقه ارتباط تاریخی زیادی داشته است و به تعیین اوج در سال 2017 قبل از بازگشت با هدف مشابه در تجارت اوایل سال 2021 کمک کرده است. در ماه مه سال گذشته، قبل از بازگشت به بازی در سپتامبر گذشته در جریان سقوط پوند بریتانیا، یک تغییر حمایت داشت. دیشب به معادله بازگشت و پس از اینکه BoJ هیچ تغییری در سیاست ایجاد نکرد، به یک جهش قوی منجر شد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نمودار هفتگی GBP/JPY

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBP/JPY در Tradingview

GBP/JPY کوتاه مدت

پایین آمدن به نمودار روزانه GBP/JPY برخی از تمایلات اخیر به سمت بازگشت میانگین را نشان می دهد. منطقه حمایت اکنون دو انحراف جداگانه دارد و سه نقطه برای نوسانات احتمالی مقاومت در بالای سر وجود دارد که در 162.34، 163.07 و سپس 164.05 ترسیم شده است.

اگر فروشندگان بتوانند محدوده حمایت را در 156.34-157.37 نقض کنند، ناحیه اصلی حمایت بعدی در نمودار منطقه آبی در تصویر بالا است که از مارس 2021 پایین ترین سطح را در GBP/JPY نگه داشته است، از جمله در طول فروش سپتامبر گذشته، زمانی که قدرت ین شروع به آنلاین شدن کرد، تقریباً در همان زمانی که پوند انگلیس وارد یک حرکت سقوط مانند شد.

نمودار قیمت روزانه GBP/JPY

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBP/JPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع