تنظیمات اقدام قیمت ین ژاپن: USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY، AUD/JPY


نکات صحبت ین ژاپن:

ین ژاپن در حال سقوط آزاد است و این لزوماً یک بیانیه “جدید” نیست – اما در روز گذشته USD/JPY بیش از دو رقم بزرگ افزایش یافته است که حتی برای روند اخیر ضعیف شدن ین بسیار شدید است.

با این حال، همانطور که دو هفته پیش به آن نگاه کرده بودم، در این موضوع یکپارچگی وجود داشت. در هر یک از EUR/JPY، GBP/JPY و AUD/JPY کویلینگ وجود داشت – در تمام مدتی که USD/JPY روی ادامه روند صعودی کار می کرد. صادر کردم یک انتخاب تحلیلگر برای ین ژاپن عمدتاً به دلیل پیش بینی یک حرکت مهم دیگر، به عنوان چنین سیم پیچ هماهنگ اغلب می تواند منجر شود.

با توجه به اینکه USD/JPY یک جهش استراتوسفری دیگر به بالاترین سطح 24 سال اخیر را انجام داده است، به نظر می رسد که این موضوع در پیش است. در این مرحله، USD/JPY به بالاترین حد خود در 24 سال گذشته در 142.50 رسیده است. سطح روانی، که پس از یک مورد از مقاومت تبدیل به حمایت در سطح روانی اصلی قبلی در ساعت 140.00.

نمودار قیمت ساعتی USD/JPY

نمودار ساعتی usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

با برداشتن یک گام به عقب در نمودار، و این شکست مدتی است که با قدرت اجرا می شود. من از طریق مثلث صعودی به یک سازند شکست صعودی نگاه کرده بودم در اواسط ماه اوت، تنظیمات اقدام قیمت در USD.

در این مرحله، روند به طور باورنکردنی کشیده شده است. اما فقط زیرا چیزی بیش از حد خرید شده است، به این معنی نیست که نمی تواند بالاتر رود، زیرا در این هفته یک حرکت قوی وجود داشته است و هنوز شواهد روشنی مبنی بر کاهش آن وجود ندارد.

نمودار چهار ساعته USD/JPY

نمودار usdjpy h4

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

با این حال، تعقیب از سطوح فعلی می تواند مشکل ساز باشد. و با توجه به اینکه این روند صعودی چقدر تهاجمی قیمت داشته است، از سطوح حمایتی نزدیک چیز زیادی وجود ندارد. از نمودار ساعتی، جدیدترین بالاترین بالاترین قبل از حرکت فعلی، تا 140.80 کاهش یافته است. در بین قیمت فعلی و آن منطقه یک منطقه مورد علاقه احتمالی وجود دارد، منطقه ای که برای چند ساعت پیشرفت را متوقف کرده بود و از حدود 141.50 تا حدود 141.70 ادامه دارد.

نمودار قیمت ساعتی USD/JPY

نمودار ساعتی usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

شکست مثلث EUR/JPY، عقب نشینی، برک اوت

وقتی به ین نگاه کردم تحلیلگر چند هفته پیش انتخاب کرد، EUR/JPY در وسط یک نشسته بود مثلث متقارن تشکیل. این علی‌رغم سقوط یورو/دلار آمریکا که باعث شد جفت اصلی به سمت سطح روانی برابری حرکت کند.

این شکل‌گیری از آن زمان توسط گاوهای نر مواجه شده است: خریداران در اواخر آگوست، با شکست در بازه سپتامبر، به سمت مقاومت پیش رفتند. این شکست عقب نشینی کرد – در مقاومت قبلی، دقیقاً در حدود همان 138.84، حمایت پیدا کرد سطح فیبوناچی در حالی که قیمت هنوز در مثلث بود از آن استفاده می‌کردم، و این منجر به تمدید دیگری از حرکت با بالاترین قیمت ماهانه شد.

در این مرحله، مقاومت قبلی اکنون به حمایت تبدیل می‌شود – و این در ناحیه قرمز در نمودار زیر است، که حول سطح روان‌شناختی 140.00 ترسیم شده است که با اصلاح فیبوناچی 61.8% و همچنین نوسان بالای قبلی همخوانی دارد.

EUR/JPY نمودار قیمت هشت ساعته

نمودار هشت ساعته eurjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو/JPY در Tradingview

GBP/JPY

وقتی چند هفته پیش همین جفت‌های ین را بررسی کردم، تمام EUR/JPY، GBP/JPY و AUD/JPY همانطور که توسط مثلث‌های متقارن نشان داده شده است، در تثبیت بودند. همانطور که در بالا مشاهده شد، EUR/JPY شکسته شده است و همانطور که در زیر نگاه خواهم کرد، AUD/JPY نیز همین کار را انجام داده است.

GBP/JPY، با این حال، کاهش یافته است. قیمت در داخل مثلث متقارن باقی می ماند، اگرچه دو روز گذشته بسیار قوی بوده است، به طوری که پس از تست حمایت دیروز که منجر به تست مقاومت امروز شد، قیمت تمام ساختار را طی کرد.

تمایل طبیعی به چنین چیزی اغلب تمرکز بر سناریوهای نزولی در پوند/ین است، با توجه به این که این یکی از معدود جفت‌هایی است که هنوز به بالاترین حد خود نرسیده است. اما، با توجه به اینکه این حرکت چقدر قوی بوده و در کوتاه مدت، در مقاومت قبلی، در داخل مثلث، که در را برای مضامین صعودی باز نگه می‌دارد، در کوتاه‌مدت‌تر، به کمی کار نیاز دارد.

برای اینکه خرس‌ها کنترل را پس بگیرند، احتمالاً می‌خواهم شاهد نقض منطقه پشتیبانی 159.46-160.00 باشم. اما، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، یک خط روند کوتاه مدت در داخل مثلث وجود دارد که مقاومت قبلی بود. این در اطراف گروهی از ارتفاعات نوسانی ترسیم می شود که یک منطقه حمایت بالقوه از حدود 162.50 تا 163.25 را ایجاد می کند.

نمودار روزانه GBP/JPY

نمودار روزانه gbpjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; پوند/JPY در Tradingview

AUD/JPY

این حرکت مدت هاست که در حال شکل گیری است…

این به فوریه گذشته برمی گردد، زمانی که در آن زمان AUD/JPY یک الگوی معکوس سر و شانه با خط گردن در حدود سطح روانی 80.00 تنظیم کرده بود. و از نمودارهای بلندمدت، این پتانسیل باقی می‌ماند، با افزایش قیمت برای آزمایش دیگری از نقطه قابل توجه مقاومت قیمت در اطراف سطح روانی 97.50.

از نمودار ماهانه زیر – به مبارزه شش ماهه که در دسته 95.00 نشان داده شده است توجه کنید. تمام آن ها فتیله های توسعه یافته در نمودار ماهانه مبارزه را برجسته می کند در حالی که گاوها سعی می کردند به بالاترین حد خود برسند اما به طور مداوم توسط خرس ها جبران می شدند. اکنون – به نظر می رسد که گاو نر با روندهای کوتاه مدت شروع به شکستن زمین تازه کرده است.

نمودار ماهانه AUD/JPY

نمودار ماهانه audjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; AUD/JPY در Tradingview

وقتی چند هفته پیش به جفت نگاه کردم، شکست دیگری با حفظ قیمت در حدود سطح 95.00 در حال راه اندازی بود. این منجر به یک حرکت آهسته اما ثابت بالاتر از رقم بزرگ شد، با هفته گذشته حمایت در اطراف آن سطح همراه با حفظ بالاتر از مقاومت خط روند قبلی.

این منجر به یک فشار دیگر و یک رکورد جدید سه ماهه در این جفت شد. ناحیه مقاومت بعدی در بالا همان ناحیه ای است که گاوها نمی خواستند در ژوئن آزمایش کنند – و از می 2015 از نوسان قبلی خارج شد. .

در مجموع، این یک منطقه قیمتی را ایجاد می کند تا به دنبال تست مقاومت بعدی در AUD/JPY باشد. یک تست و نگه داشتن در آنجا در را برای حمایت در مقاومت قبلی، در 95.76 یا 95.00 باز می کند.

نمودار قیمت روزانه AUD/JPY

نمودار روزانه audjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; AUD/JPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع