تنظیمات اقدام قیمت ین ژاپن: EUR/JPY، USD/JPY، GBP/JPY


قیمت ین ژاپن، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

  • را ین به نظر می رسد به دنبال نظرات اوئدا، فرماندار BoJ، در برابر فشار فروش بیشتر آسیب پذیر است. دیگر امیدهای محوری وجود ندارد؟
  • RSI برای هر سه جفت JPY به منطقه بیش از حد خرید نزدیک می شود و بنابراین نمی توان یک بازگشت مجدد را رد کرد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی قیمت پوند/دلار آمریکا: بازارها با احتیاط به‌نظر می‌رسند به‌عنوان کارشناسی ارشد 50 روزه و ثابت نگه‌داشتن سطح پشتیبانی 1.2400

پس زمینه ین ژاپن

ین ژاپن اخیراً با هضم نظرات رئیس بانک مرکزی، داده های تورم و اخیراً بهبود داده های دستمزدها، شاهد ضعف پایدار خود بود. آمارهای تورم در روز جمعه بسیار داغ شد، اما برخلاف بسیاری از بانک های مرکزی، در این مرحله واقعاً سیاست هدایت کننده نیست.

نظرات پس از آزادی فرماندار Ueda بیشتر بر روی گاوصندوق ین تاثیر گذاشته است. رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: تورم هدف بانک مرکزی را در اواسط سال مالی جاری 2 درصد می بینم و در عین حال تشدید سیاست های پولی را رد می کنم. Ueda گفت که هر گونه تشدید بیشتر در واکنش به تورم چاپ تنها به اقتصاد آسیب می رساند.

ضعف ین احتمالاً با وجود سایر بانک‌های مرکزی بزرگ مانند ECB و BoE همچنان ادامه خواهد داشت، در حالی که سیاستگذاران فدرال رزرو با لحنی نسبتاً تندروانه برخورد کرده‌اند. این در تضاد کامل با جروم پاول، رئیس فدرال رزرو است که در روز جمعه در اظهارنظرهای خود یک نکته غیرمنتظره را برانگیخت.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

مبانی تجارت روند

اقدام قیمت و تنظیمات بالقوه

EURJPY

EUR/JPY نمودار روزانه

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

EURJPY امروز پس از توقف کوتاه و تثبیت روز جمعه به روند صعودی خود ادامه داد. ما امروز در یک سبیل از سطح روانی 150.00 بالاتر رفته ایم.

جالب است که ببینیم در صورت وجود چه واکنشی از سطح روانشناختی در اینجا دریافت می کنیم، با پذیرش بالاتر که منجر به آزمایش مجدد اوج های اخیر در حدود 151.600 می شود. من در اینجا دلیلی برای مبارزه با روند کلی صعودی نمی بینم و به هر عقب نشینی به عنوان پتانسیل طولانی مدت نگاه می کنم. RSI در D به شرایط بیش از حد خرید نزدیک شده است و می تواند ارزش نظارت را داشته باشد، اما من در حال حاضر انتظار دارم روند صعودی داشته باشد.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

سطوح مقاومت:

USDJPY

USD/JPY نمودار روزانه

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

از دیدگاه فنی، نمودار روزانه USD/JPY به طرز عجیبی شبیه به EUR/JPY است. این موضوعی است که در جفت ین در رالی هفته گذشته ارائه شد، همانطور که بدون شک به زودی با نگاهی به GBP/JPY خواهید دید. RSI USD/JPY در مقایسه با EUR/JPY کمی به منطقه اشباع خرید نزدیک‌تر است و می‌توان آن را برای صعود بالقوه در رالی فعلی بررسی کرد.

در حال حاضر، ما همچنان در قلمرو صعودی باقی می‌مانیم، با عقب‌نشینی روز جمعه که ما را در یک سبیل از حمایت ارائه شده توسط MA 200 روزه در 137.15 قرار می‌دهد. شمع روزانه امروزی در مسیر چاپ یک الگوی شمعدانی غرق صعودی است که به ادامه روند صعودی اشاره دارد. سطح روانشناختی 140.00 که اولین منطقه مورد توجه است قبل از نوسان بالای 22 نوامبر در حدود ساعت 142.00 تبدیل به یک منطقه تمرکز می شود.

GBPJPY

پوند/JPY نمودار روزانه

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

نمودار GBP/JPY همچنان در بازه‌های زمانی بالاتر با صلیب طلایی در هفتگی بسیار صعودی است و همچنین حرکت حرکت را بیشتر برجسته می‌کند. ما در این هفته برخی از داده‌های بریتانیا را در قالب تورم بریتانیا دریافت می‌کنیم که می‌تواند کمی نوسانات را افزایش دهد.

تقریباً مانند USD/JPY و EUR/JPY، تقریباً در 5 روز گذشته شاهد قیمت تقریباً یکسانی هستیم. روند صعودی همچنان قوی است و در حال حاضر نیاز به یک روح شجاع دارد تا در مقابل آن حرکت کند. به‌نظر می‌رسد که به‌طور کلی، اصول فنی و اصولی، هر دو از یک روایت مثبت حمایت می‌کنند.

ما در حال مشاهده برخی نشانه‌ها هستیم که نشان می‌دهد می‌توانیم با یک عقب‌نشینی تا 170.00 در آستانه بازگشت به GBP/JPY باشیم، پیش از اینکه ادامه صعودی دور از ذهن نباشد و MA 50 روزه در 169.80 احتمالاً وارد عمل شود.

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع