تنظیمات اقدام قیمت پوند بریتانیا: GBP/USD، GBP/JPY، EUR/GBP


نکات صحبت پوند بریتانیا:

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

این یک Q4 قوی برای پوند بریتانیا بوده است، و اگر می‌توانستید به ابتدای سه ماهه بازگردید، احتمالاً درک این واقعیت دشوار بود. در اواخر سپتامبر بود که پس از اینکه لیز تراس مورد انتقاد قرار گرفت، ارز در حرکتی فروپاشی قرار گرفت. دوران تصدی او زیاد دوام نیاورد و ضعف پوند بریتانیا در حالی که او در حال رسیدن به خروج بود، خشک شد.

و سپس در بیشتر دو ماه و نیم آینده، GBP/USD افزایش یافت و در نهایت سطح روانی 1.2000 را دوباره به دست آورد و سپس در این هفته، به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسید. مطمئناً بخش بزرگی از این حرکت به دلیل ضعف دلار بود. اما GBP در جاهای دیگر قوی بود، مانند GBP/JPY، که Q3 را زیر دسته 162 بسته و امروز بالاتر از سطح 168 قرار دارد.

GBP/USD

سطح 1.2500 ضرر می کند و حتی واقعاً هنوز وارد معادله نشده است. GBP/USD در روز سه‌شنبه شکست خورد و از سطح فیبوناچی در 1.2203 عبور کرد تا به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته برسد. این بالاترین قیمت را در 1.2445 تعیین کرد. گاوها تلاش دومی را برای رسیدن به آن سطح در روز گذشته انجام دادند، حول و حوش تصمیم نرخ FOMC، اما به طور مشابه به زیر 1.2445 خفه شدند، و زمینه را برای صعود اندکی پایین تر به بالا فراهم کردند، و این امر تا فشار نزولی صبح امروز ادامه یافت که قیمت ها را به پایین تر از آن رساند. سطح 1.2303.

حمایت احتمالی در حال نزدیک شدن است: سطح 1.2217 یک پایین ترین نوسان قبلی است که به عنوان حمایت در روز دوشنبه وارد شد، و در زیر آن یک نوسان پایین دیگر در 1.2156 وجود دارد که احتمالاً معنی دارتر است زیرا این کمک کرد که به عنوان پایین ترین سطح ماهانه در ماه می و سپس نشان داده شود. بالاترین ماه نوامبر. پایین تر از آن، میانگین متحرک 200 روزه به تصویر بازمی گردد و این دو جهش حمایتی جداگانه در اوایل ماه دسامبر داشت. فروشندگان به پایین‌تر می‌رسند که در را برای پتانسیل معکوس تصویر بزرگتر از روند صعودی Q4 باز می‌کند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله GBP/USD

نمودار روزانه GBP/USD

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

GBP/JPY

GBP/JPY به طور مشابه در سه ماهه چهارم افزایش یافته است. سوال بزرگی که وجود دارد این است که آیا GBP/JPY به بالاترین سطح نزدیک‌تر می‌شود یا شاید بالا در حال حاضر در محل خود قرار داشته باشد. این جفت در معاملات اوایل سه ماهه چهارم بالای دستگیره 170 آزمایش شد و نتوانست قدرت بیشتری را فراتر از این سطح ثابت کند، در اوایل نوامبر به پایین‌تر رفت و از آن زمان به بالاترین حد خود بازگشت.

یک قدم به عقب بردارید، و منطقه مقاومت بزرگی وجود دارد که شکستن آن برای گاوها در سال جاری در حدود سطح 168 دشوار بوده است. این اصلاح 61.8 درصدی حرکت اصلی 2015-2016 است و به حفظ مقاومت در آوریل، ژوئن و سپتامبر کمک کرد تا زمانی که گاوها این سرمایه گذاری ناموفق را در اکتبر به بالای 170 رساندند. عقب نشینی مربوطه از آن زمان پشتیبانی را در 165 نگه داشته است، اما ممکن است قبل از مدت ها چیزی برای کار در اینجا وجود داشته باشد.

نمودار قیمت ماهانه GBP/JPY

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPJPY در Tradingview

GBP/JPY کوتاه مدت

رفتن به روزانه نشان می‌دهد که منطقه مقاومت در ماه گذشته در جریان بوده است و به تعدیل محدوده با حفظ مقاومت در اطراف سطح 169.09 کمک می‌کند. و درست بالاتر از آن سطح روانی 170.00 است.

این زمینه را برای شکستگی فراهم می کند که ممکن است در را برای محو شدن باز کند. اگر گاوها بتوانند از سطح 169.09 بالاتر بروند، مقاومت 170 به یک عامل تبدیل می‌شود، و اگر یک واکنش طولانی فیتیله در نمودار روزانه وجود داشته باشد، می‌تواند در را برای تنظیمات نزولی باز کند. اما – اگر این روند نزولی در پایین ترین سطح بالاتر از 165 متوقف شود، درها برای روندهای صعودی باز می ماند زیرا تنظیم فعلی می تواند به عنوان یک مثلث صعودی نیز تلقی شود.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

نمودار روزانه GBP/JPY

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPJPY در Tradingview

EUR/GBP به مقاومت برد

من این مورد را نسبتاً کوتاه نگه می‌دارم زیرا محدوده در اینجا در حال بازی است. من هفته گذشته به عنوان بخشی از مقاله تنظیمات اقدام یورو قیمت، جفت را بررسی کرده بودم و این محدوده را با تمرکز بر مقاومت در اطراف سطح فیبوناچی 0.8709 برجسته کردم. تصمیمات نرخ امروز صبح قیمت را به آن منطقه سوق داده است، بنابراین ما اکنون به مقاومت محدوده نزدیک شده ایم.

با این اوصاف، مقاومت به اندازه حمایت ثابت نبوده است، و این روند ممکن است برای مدتی طولانی‌تر طول بکشد، به خصوص با توجه به سرعت حرکت در این جهش. پتانسیل مقاومت بیشتری در اطراف سطح 0.8781 وجود دارد. اما، در این مرحله، قبل از اینکه موضوع بتواند دوباره قابل اجرا شود، باید عنصری از پاسخ فروشنده وجود داشته باشد، زیرا قیمت در مقایسه با هر لبه عملی شکل، به نقطه میانی محدوده نزدیک‌تر است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار روزانه EUR/GBP

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURGBP در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع