تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار آمریکا را دانلود کنید

جمعه هفته گذشته دیدم یک حرکت ضد روند قابل توجه در دلار آمریکا. قیمت‌ها به‌تازگی به زیر نقطه کلیدی مقاومت قبلی، از حدود 109.14 تا 109.27 رسیده بودند، و این با فشار صعودی کمک کرد. EUR/USD روز پس از افزایش 75 بشکه ای بانک مرکزی اروپا.

این عقب نشینی دلار در معاملات دیروز و تا صبح امروز ادامه یافت و قیمت در محدوده 107.79 در نمودار حمایت شد. این از قبل بود نوسان اکشن قیمت این مقاومت تبدیل به حمایت شد و کمک کرد تا امروز صبح دوباره گاوها وارد موضوع شوند، با پرش DXY به بالای دسته 110.

این امر گاوها را به صندلی راننده بازمی گرداند و ناحیه مقاومت قبلی در حدود 109.14-109.27 اکنون به پتانسیل حمایت بالاتر و پایین تبدیل می شود. اگر آن را حفظ نمی کند، یک نقطه دیگر کمی عمیق تر، در اطراف وجود دارد حمایت تبدیل شده به مقاومت در 108.38.

نمودار قیمت دو ساعته دلار آمریکا

نمودار دو ساعته دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

دلار آمریکا بلند مدت

تصویر بزرگتر، سوال این است که آیا گاوها برای آزمایش در دسته 110 آماده هستند یا خیر. این یک نقطه بزرگ در هفته گذشته بود و ما فقط یک بسته روزانه را در بالا مشاهده کردیم – که به سرعت توسط یک علامت دنبال شد نزولی غرق در روز چهارشنبه

بالاترین سطح 20 ساله فعلی در 110.79 است، بنابراین اگر خریداران واقعا بتوانند کشش داشته باشند، این به یک نقطه راه مورد علاقه تبدیل می شود، اما سوال بزرگتر این است که تست بعدی در 110 است. از نمودار بالا می توانید عطف مقاومت در 110 را ببینید، که این بود. منطبق با یک خط روند در آن زمان. آیا فروشندگان دوباره از این سطح و مرتبط با آن دفاع خواهند کرد – آیا گاوهای EUR/USD از حمایت در 0.9950 یا شاید حتی 0.9900 دفاع خواهند کرد؟

به نظر من، هرچه این حرکت هماهنگ تر باشد – بهتر است. اگر قبل از آزمون مجدد 110 یا شاید حتی آزمون مجدد 110.79 عنصری از ایجاد پشتیبانی بالاتر و پایین را ببینیم، مضامین ادامه جذاب تر می شوند.

در این مرحله نوار روزانه DXY روی یک کار می کند صعودی غرق که به چشم انداز پتانسیل ادامه روند صعودی اشاره می کند.

نمودار روزانه دلار آمریکا

نمودار روزانه دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

EUR/USD یک دور دیگر در برابری

با افزایش قدرت دلار، ضعف EUR/USD نیز افزایش یافته است.

این جفت در هفته گذشته در وضعیت آسیب پذیری قرار داشتند من بعد از جلسه ECB به آن نگاه کردم. افزایش 75 واحدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا باعث نشد واقعا تا جمعه قیمت میگیرید، پس از اینکه EUR/USD پشتیبانی قبلی را پیدا کرد مقاومت در برابر گوه سقوط. و در اوایل این هفته این روند صعودی کوتاه مدت ادامه یافت.

اکنون پس از چاپ CPI روی سر خود چرخانده شده است و EUR/USD دقیقاً در دسته برابری قرار گرفته است و پشتیبانی را درک می کند.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD

نمودار روزانه یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

EUR/USD کوتاه مدت

EUR/USD اکنون به منطقه ای بازگشته است که فروشندگان در پشت سر گذاشتن آن کار سختی داشتند. این چیزی است که به ایجاد کمک کرد گوه در حال سقوط که منجر به شکست صعودی شد. سوال بزرگ در حال حاضر این است که آیا فروشندگان قادر خواهند بود به پایین‌ترین حد خود دست یابند.

در این مرحله، خرس‌ها مجدداً وارد موقعیت شده‌اند و این می‌تواند درها را برای استراتژی‌های حرکت کوتاه‌مدت باز نگه دارد. نقاط حمایت قبلی مانند 1.0034 یا 1.0063 اکنون می توانند به عنوان پتانسیل مقاومت مجدداً در نظر گرفته شوند. مورد بعدی پشتیبانی در نمودار من در اطراف منطقه 0.9950 است که پس از آن سطح 0.9900 وارد می شود. شکست 0.9862 پایین ترین سطح 20 سال اخیر است و در را برای استراتژی های شکست نزولی باز نگه می دارد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

مبانی تجارت برک آوت

نمودار قیمت چهار ساعته EUR/USD

یورو نمودار چهار ساعته

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

این حرکت بازیابی دیگری بود که پس از چاپ CPI امروز صبح مورد سوال قرار گرفت. GBP/USD ساخته بود یک حرکت قوی در مقاومت 1.1750 که من در مورد آن در روز جمعه صحبت می کردم. و اکنون دوباره به 1.1500 نزدیک می شویم سطح روانی که به جهش در پایان هفته گذشته کمک کرد.

نوار روزانه امروز در حال حاضر روی یک فروکش نزولی کار می کند، بنابراین صحنه برای یک نمایش دیگر در سطح 1.1500 آماده شده است. اگر فروشندگان بتوانند نفوذ کنند، ظاهر به سطح 1.1404-1.1414 می رود که به پایین ترین سطح 37 سال اخیر در هفته گذشته کمک کرد.

همانطور که در این هفته نگاه کرده بودم پیش بینی فنی پوند انگلیسGBP/JPY ممکن است برای کسانی که دارای تعصبات صعودی GBP هستند، علاقه بیشتری داشته باشد. این جفت در حال حاضر بسیار نزدیک به نقطه اصلی مقاومت در 168.06 است.

نمودار روزانه GBP/USD

نمودار روزانه gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/CAD

من این یکی را طولانی‌مدت نگه می‌دارم زیرا در حال حاضر علاقه من به USD/CAD است. قیمت امروز همراه با روندهای دلار در یک چرخش بزرگ قرار می گیرد، اما مورد قابل توجه تر در ذهن من جایی است که در نمودار، در حدود 1.3000 رخ می دهد. سطح روانی. و در درازمدت، چیزی باقی مانده است پرچم خرس در بازی.

قابل ذکر است که این جفت در دو هفته قبل نتوانست بالاترین سطح خود را آزمایش کند و پس از دومین تلاش ناموفق هفته گذشته، فروش قابل توجهی ایجاد شد. این منجر به کاهش چند هفته‌ای جدید شد، اما گاوها تا امروز صبح تا حدودی جایگاه خود را ایجاد کرده‌اند.

این تنظیمات برای پتانسیل شکست صعودی باید برای آزمایش مجدد آن بالاترین سطح سالانه در حدود 1.3224، تا پایان قیمت ادامه یابد. اما – اگر گاوها نتوانند آن واترمارک بالا را دوباره آزمایش کنند، ما یک مقدار پایین‌تر-بالا دیگر خواهیم داشت و این چیزی است که می‌تواند منجر به تم‌های نزولی با کمی توسعه مداوم شود.

مانند GBP/USD در بالا، نمودار روزانه بر روی یک الگوی فراگیر کار می کند، بنابراین من باید بسیار مراقب ترسیم نمودار معکوس بلافاصله پس از چاپ باشم. اما، این چیزی است که باید طی چند روز آینده مراقب بود. در صورت شکست، پتانسیل صعودی تا مرز 50 درصد حرکت 2020-2021 باقی می ماند. اگر پایین تر به بالا باشد، نگاه به تست مجدد 1.3000 و شاید حتی 1.2950 برمی گردد.

نمودار هفتگی USD/CAD

نمودار هفتگی usdcad

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/JPY

با افزایش نرخ ها در پشت این چاپ CPI، هم شاهد تقویت دلار و هم ضعف ین ژاپن بودیم.

USD/JPY هفته گذشته بسیار به رسیدن به سطح روانی 145.00 نزدیک شد و تقریباً یک پیپ از آزمایش این رقم بزرگ افت کرد. و چیزی که به عنوان عقب نشینی شروع شد، کمی مورد توجه تم های معکوس قرار گرفت، با پشتیبانی در نهایت در حدود 141.50.

حرکت تند تند امروز صبح، قیمت را به منطقه ای بازگردانده است، جایی که عمل قیمت پس از اجرای ناموفق در 145.00 واقعاً کمی تاثیر گذاشته است. این از حدود 144.21-144.39 اجرا می شود. و با توجه به پویایی های اخیر، نقطه ای از پشتیبانی کلیدی در اطراف ترسیم شده است حمایت تبدیل شده به مقاومت در 143.29.

از منظر شکل گیری – حتی می توان استدلال کرد که الف دو پایین در حال کار است، اگرچه اختلافی در حدود 11-12 پیپ از آن نوسانات پایین وجود داشت، بنابراین واقعاً بستگی به این دارد که شما چقدر فنی می خواهید در مورد آن به دست آورید (به هر حال این تحلیل “فنی” است). اما – از این نگاه، تقریباً 200 پیپ از پایین تا خط گردن وجود خواهد داشت که یک هدف مقاومتی 200 پیپ را بالای خط گردن قرار می دهد – که به حدود 145.50 می رسد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله USD/JPY

نمودار قیمت دو ساعته USD/JPY

نمودار دو ساعته usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع