تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • این هفته شلوغی در بازارها بود و بخش آخر این دوره حرکت های بزرگی را در بازارهای سهام و FX به همراه داشت.
  • دلار آمریکا در اوایل این هفته به بالاترین حد خود در 20 سال اخیر رسید اما از آن زمان پس از تصمیم دیروز بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره، شروع به عقب نشینی کرده است. این حرکت واضح نبود، زیرا پاسخ اولیه به بانک مرکزی اروپا یک عقب نشینی برای حمایت بود. اما، این حمایت حفظ شد و منجر به یک رالی بزرگ در یک شب شد که به عقب نشینی دلار آمریکا به زیر دسته 110.00 کمک کرد.
  • دو هفته آینده در بازارهای ایالات متحده بسیار شلوغ خواهد بود: فدرال رزرو روز شنبه وارد دوره خاموشی می شود. CPI روز چهارشنبه منتشر می شود و یک گزینه بزرگ در روز جمعه منقضی می شود. هفته پس از آن، تصمیم نرخ FOMC در سپتامبر با انتظارات بالا برای افزایش 75 بشکه ای در نظر گرفته شد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار آمریکا را دانلود کنید

پس از تصمیم دیروز بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره، دلار آمریکا کاهش یافت.

پاسخ تاخیری در یورو وجود داشت، اما همانطور که در آن تاکید کرده بودم مقاله اقدام یورو قیمت دیروز، حمایت تا کنون در یک نقطه مهم در نمودار حفظ شده بود، که از حول خط روند مقاومت قبلی گرفته شده بود که به عنوان حمایت شروع به تنظیم می کرد. آن مقاومت بخشی از یک بود تشکیل گوه در حال سقوط، اغلب با هدف برگشت های صعودی مورد توجه قرار می گیرد.

و با توجه به منطقه ای روی نمودار که آن سازند در آن ساخته شده بود، دقیقاً در اطراف برابری سطح روانی، منطقی بود که این می تواند در را برای عقب نشینی در حرکت نزولی باز نگه دارد و با توجه به مدت زمانی که این موضوع کوتاه مدت اجرا شده است، احتمالاً این عقب نشینی می تواند برای مدتی اجرا شود.

برای چه مدت؟ خوب، این احتمالاً توسط بادهای مخالف اساسی تعیین می شود. ابرهای تاریکی بر فراز اروپا باقی می‌مانند که ممکن است هرگونه روند توسعه‌یافته را رد کنند، مگر اینکه با توجه به برنامه‌های جنگ‌طلبانه FOMC کمکی از طرف ایالات متحده در این معادله یا حداقل درک چنین چیزی وجود داشته باشد. نقطه خالی، به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا به اندازه فدرال رزرو قدرت شلیک در دسترس ندارد. تورم همچنان در هر دو اقتصاد بسیار بالاست و مشکل ساز است، اما در اروپا نیز پتانسیل بحران انرژی وجود دارد و رشد اقتصادی بسیار ضعیف تر باقی می ماند، در نتیجه این امر محدود می کند که بانک مرکزی اروپا چقدر ممکن است واقعاً قادر به دستیابی به تزلزل باشد.

و سپس تهدیدی در پس این موضوع وجود دارد – زیرا تداوم ضعف یورو/دلار می‌تواند تورم بیشتری را برای اروپا، علی‌رغم هرگونه افزایش نرخ، به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که به طور کلی مسیر مورد نظر برای ارزها تعادل است و زمانی که ما آن را در بزرگترین بازارهای FX جهان نداریم، فرصت زیادی برای آسیب های جانبی وجود دارد.

دلار آمریکا

این حکایت از دو روند دلار در این هفته بود، زیرا تقویت عمیق در اوایل هفته منجر به عقب نشینی در بخش دوم شد. اما – جالب اینجاست که برخلاف افزایش اخیر دلار – این حرکت تا حد زیادی توسط یورو تقویت نشده است. EUR/USD در اکثر اوقات هفته در حمایت از این رقم برابری حرکت کرد – با روندهای تهاجمی ضعیفی که هم در ین و هم در پوند انگلیس نشان داده شد، که در زیر به بررسی آن خواهم پرداخت.

به دلار، هندل 110 این هفته برای اولین بار از سال 2002 عبور کرد. چهارشنبه بالاترین رقم را نشان داد، اما یک کندل نزولی در نمودار روزانه منجر به حرکت نزولی شد که تا کنون تا روز جمعه ادامه داشته است. سطح مقاومت قبلی در 109.14-109.27 به طور قابل توجهی دو پیشرفت مقاومتی را در خود جای داده است، اما هنوز حمایت زیادی نشان نداده است.

نمودار روزانه دلار آمریکا

نمودار روزانه USD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

دلار آمریکا کوتاه مدت

USD هر دو a را تعیین کرده است پایین-کم و پایین-بالا بر اساس کوتاه مدت و این ممکن است پتانسیل عقب نشینی عمیق تر را برجسته کند. برای اینکه آن سری از رفتارهای نزولی قیمت باطل شود، باید شاهد شکستن زنجیره قیمت باشیم، اما در حال حاضر، پتانسیل مقاومت در اطراف آن نقطه کلیدی که بین 109.14-109.27 قرار دارد، وجود دارد. بالاتر از آن، سطح روانشناختی 110 دوباره وارد بازی می شود و به عقب باز می گردد که احتمال بی اعتبار شدن موضوع نزولی را برجسته می کند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ویژگی های معامله گران موفق

نمودار دو ساعته دلار آمریکا

نمودار دو ساعته دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

من از چند زوایای مختلف به این موضوع نگاه کرده ام طی دو هفته گذشته و این فرصت خوبی برای برجسته کردن یک واقعیت مهم به نظر می رسد.

می توان نسبت به روند تصویر بزرگ نزولی بود، اما همچنان تنظیمات صعودی را در طول مسیر سرگرم کرد. و دلیل آن این است که هیچ روندی در خطوط مستقیم حرکت نمی کند. برای من گیج کننده است که صرفاً ذکر یک راه اندازی صعودی، در پیش بینی یک حرکت خلاف روند، می تواند به طور گسترده به عنوان یک سوگیری صعودی تصویر بزرگتر به اشتباه تعبیر شود.

دیدگاه من در مورد EUR/USD این است که سطحی مانند برابری باید کمی طول بکشد تا جای خود را بگیرد. این همان چیزی است که زمانی اتفاق افتاد که قیمت در سال 2002 به بالاتر از آن سطح رسید، زمانی که حدود شش ماه طول کشید تا روند قوی EUR/USD در نهایت برابری را در نمای عقب باقی بگذارد. و این واقعا صحبت می کند قدرت سطوح روانی و اهمیت نرخ لحظه ای EUR/USD برای اقتصادهای جهانی – نه فقط بازارها. سطوح روانشناختی اغلب محرک رفتارهای انسانی هستند – و قیمتی مانند 0.9999 اغلب بسیار ارزان تر از تنها دو پیپ زیر 1.0001 احساس می شود.

نمونه موردی – عملاً هر عملیات خرده فروشی که من تا به حال با آن روبرو شده ام قیمت هایی را تعیین می کند که به 0.99 ختم می شود. به این دلیل است که باعث می شود محصول برای مصرف کننده ارزان تر به نظر برسد! خب، همین اتفاق در بازارها رخ می‌دهد و در سال 2002، یورو/دلار آمریکا در 1.0001 بسیار گران‌تر از دو پیپ بالاتر از 0.9999 بود، و این ادراک بر رفتارهای بازار تأثیر می‌گذارد که سپس بر عملکرد قیمت تأثیر می‌گذارد.

اگر قرار بود EUR/USD به طور قاطع از برابری در اینجا فقط با حداقل توقف کاهش یابد – من نگران می شدم. نه فقط برای بازار EUR/USD، بلکه برای عواقبی که ممکن است به دنبال چنین حرکت خشونت آمیزی باشد. در عوض و آنچه که من فکر می‌کنم سناریوی ایده‌آل خواهد بود، یک شکست آهسته از سطح خواهد بود، مانند آنچه در سال 2002 دیدیم، جایی که با کاهش قیمت‌های کوتاه‌مدت مواجه شد و موقعیت‌یابی کمتر نزولی شد. که در نهایت آن روند تصویر بزرگتر می تواند ادامه یابد – درست همانطور که در سال 2002 دیدیم که در جهت دیگر حرکت می کند.

نمودار روزانه EUR/USD

نمودار روزانه یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

تنها مشکل این است که وضعیت در سراسر اروپا آنقدر وخیم بوده است که هر روند صعودی برای ادامه یافتن زمان بسیار دشواری داشته است – حتی سناریوهای فشار کوتاه، که صرفاً فرصتی برای خرس‌ها بوده است تا شورت تازه را راه بیندازند.

اکنون سؤال این است که آیا اقدامات اخیر بانک مرکزی اروپا ممکن است کمی این پویایی را تغییر داده باشد، و از نمودارهای کوتاه مدت، می‌توانیم تلاش EUR/USD را ببینیم که یک روند صعودی را در کنار هم قرار می‌دهد. نگه داشتن بالاتر از برابری می‌تواند این در را باز نگه دارد، که می‌تواند امکان عطف بالاتر از سطح پایین دیروز را در اطراف سطح 0.9950 فراهم کند.

نمودار قیمت دو ساعته EUR/USD

یورو نمودار دو ساعته

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

این یک راه تهدیدآمیز برای شروع هفته برای کیبل بود و این جفت به سرعت به پایین ترین سطح خود در 37 سال گذشته رسید. اما – از آنجایی که معلوم شد این یک نقطه حمایت است و خریداران به طور مشابه در اینجا به سمت بالاتر حرکت می کنند و سعی می کنند عقب نشینی قوی تری در روند نزولی ایجاد کنند.

سطوحی که من در قسط چهارشنبه به آنها نگاه کردم تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا در بازی باقی می ماند قیمت دقیقاً در داخل سطح 1.1650 مقاومت پیدا کرده است که از نمایش نوسان قبلی قیمت پشتیبانی می کند. سطح 1.1500 همچنان منطقه مورد علاقه گسترده ای است و اگر قیمت از طریق حمایت کوتاه مدت در 1.1560 سقوط کرد، آنگاه 1.1500 به عنوان نقطه حمایت احتمالی وارد عمل می شود.

برای مقاومت بعدی – که می تواند در را برای سناریوهای نزولی بلندمدت باز کند، پتانسیل 1.1700 و سطح روانی در 1.1750 وجود دارد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

نمودار قیمت GBP/USD دو ساعته

نمودار دو ساعته gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/CAD

همچنین در این هفته نرخ بهره در خارج از کانادا افزایش یافت زیرا BoC 75 واحد در ثانیه افزایش یافت. واکنش اولیه ضعف بود زیرا جفت فشار قوی به سمت بالاترین سطح سالانه انجام داد – اما در نهایت با کاهش روند صعودی گاوها قبل از اینکه سطح 1.3224 به سطح 1.3224 برسد، کاهش یافت.

همانطور که روز چهارشنبه تاکید کرده بودم – وجود داشته است برخی از واگرایی قابل توجه بین روند USD و USD / CAD، که می تواند USD/CAD را به عنوان یک گزینه جذاب برای بازی های نزولی USD حفظ کند.

با توجه به این هفته اقدام قیمت این موضوع نزولی هنوز کاملاً وجود ندارد زیرا قیمت بالاتر از سطح حمایت کلیدی در حدود سطح روانی 1.3000 باقی می‌ماند – اما این واقعیت که گاوها نتوانستند شکست را پیش ببرند می‌تواند نشانه مثبتی برای یک موضوع کوتاه باشد که ممکن است در اطراف باشد.

از نمودار هفتگی زیر می توانیم ببینیم که از مقاومت قبلی پشتیبانی می کند در عمل، در حال حاضر به حفظ پایین ترین نوار هفتگی کمک می کند. این همچنین با نقطه میانی یک کانال صعودی که تشکیل پرچم خرس را تشکیل می دهد، همخوانی دارد. بنابراین، این یک نقطه بزرگ در نمودار است و اگر فروشندگان بتوانند فشار را برانگیزند، جنبه نزولی موضوع می تواند به زودی دوباره جذاب شود. اما، در حال حاضر، ما در مقاومت قبلی از حمایت برخورداریم.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار قیمت هفتگی USD/CAD

نمودار قیمت هفتگی usdcad

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/JPY

جشن و سپس قحطی برای USD/JPY افزایش یافت، زیرا هفته با یک شکست عظیم آغاز شد از آن زمان دیده شده است که حدود 50 درصد از آن پرش هفتگی پاک شده است.

با یک حرکت داخلی بر اساس انتظارات BoJ برای ادامه پمپاژ، حتی کوچکترین نشانه ای از تغییر می تواند منجر به عقب نشینی شود. هر چه روند بالاتر باشد و طولانی تر شود – گاوهای نر جهنده تر هستند زیرا وقتی چرخید – خوب این خروجی بسیار گسترده است. و به همین دلیل است که روندهایی مانند USD/JPY که دیده ایم اغلب از منطق “بالا از پله ها، پایین رفتن از آسانسور” پیروی می کنند.

USD/JPY در صبح چهارشنبه قبل از عقب نشینی حدود یک پیپ از سطح روانی 145.00 فاصله داشت. و سپس یک شبه در مورد این موضوع غرغر شد که توسط ریچارد اسنو پوشش داده شدترس از تغییر در تصویر ظاهر شده است، و در نوع حرکت “پایین آسانسور” آورده شده است.

در این مرحله، اکشن قیمت حدود 50 درصد از شکست اخیر از سطح 140.00 را حفظ می کند. با این حال، عملکرد کوتاه‌مدت قیمت همچنان پایین‌تر و پایین‌تر از نمودار دو ساعته را نشان می‌دهد، بنابراین هنوز هیچ مدرکی مبنی بر نزدیک شدن به پایان عقب‌نشینی وجود ندارد. حتی کوتاه‌مدت پایین‌تر ممکن است امیدی به تصویر بیاورد، که من در یک لحظه به آن نگاه خواهم کرد.

نمودار قیمت دو ساعته USD/JPY

نمودار دو ساعته usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

USD/JPY بسیار کوتاه مدت

این اقدام قیمت جمعه است، اما از نمودارهای کوتاه‌مدت، ممکن است تلاش‌های مداومی از سوی گاوها برای بازگرداندن روند صعودی صورت گیرد. قیمت در حال حاضر در تلاش است تا حمایت را در حدود 50% اصلاح شکست اخیر که با سطح روانی 142.50 همخوانی دارد، حفظ کند. نگه داشتن زمین در اینجا یک نمایش بزرگ از سوی گاوها خواهد بود و این نشان می دهد که 38.2% برگشتی این حرکت به عنوان مقاومت بعدی در پیش است. اگر قیمت بتواند تا آن سطح آزمایش شود، در حدود دسته 143.00، می‌توانیم شاهد افزایش بیشتر از اوج و پایین‌ترین قیمت در نمودارهای کوتاه‌مدت باشیم.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله USD/JPY

نمودار 30 دقیقه ای USD/JPY

نمودار 30 متری usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع