تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

دلار آمریکا صبح امروز به بالاترین حد خود در 19 سال اخیر رسید یکی دیگر از شاخص های تورم در 40 سال گذشته. و با توجه به قدرت نشان داده شده در گرین بک در دوازده روز اول ژوئیه، این چیزی را می گوید. روند تورم ممکن است یکی از قوی ترین روندهای موجود در بازارها باشد، البته به جز دلار آمریکا. اما، حتی پس از 150 واحد افزایش، هنوز نشانه‌ای از کاهش نرخ تورم وجود ندارد.

CPI سرفصل ایالات متحده از ژانویه 2018

CPI ایالات متحده

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی

این جهش مداوم در CPI، همراه با کمی تهاجمی‌تر شدن تصمیم بانک کانادا در مورد نرخ امروز صبح، به افزایش احتمال افزایش شدیدتر در جلسه بعدی FOMC کمک کرده است. در حال حاضر 48.8 درصد احتمال افزایش 100 واحدی از سوی فدرال رزرو در آن جلسه وجود دارد، و این در تمام صبح به شدت افزایش یافته است، بنابراین ممکن است شاهد ادامه افزایش قیمت آن باشیم.

انتظارات نرخ برای تصمیم گیری نرخ FOMC در 27 ژوئیه

CME Fedwatch

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; داده های CME Fedwatch

دلار آمریکا

در طی دو ماه گذشته الگوی وجود داشته است که در آن دلار در اوایل ماه افزایش می‌یابد تا در نیمه دوم دوره به عقب برگردد. این اتفاق در ماه می و پس از اینکه دلار در 13 می به بالاترین سطح خود رسید، رخ دادهفتم و دوباره در ماه ژوئن پس از اینکه دلار آمریکا حول تصمیم نرخ FOMC در 15 ژوئن به اوج خود رسیدهفتم. و هر یک از این موارد شاهد عقب نشینی دلار به سمت حمایت های کلیدی بودند، با مقاومت قبلی در ماه مه و بالاترین رقم 103.82 قبلی از سال 2017 در پایان ماه گذشته.

این می‌تواند به این واقعیت مربوط باشد که داده‌های اقتصادی اغلب بارگذاری اولیه هستند و اخیراً، این یک نقطه فشار قوی برای تداوم تقویت دلار بوده است، که عمدتاً به دلیل انتظارات فدرال رزرو برای مقابله با این داده‌های اقتصادی با افزایش مداوم نرخ بهره است. .

با این حال، در این ماه مقداری منحنی وجود دارد، زیرا تصمیم گیری برای نرخ FOMC در 26 تا 27 ژوئیه انجام می شود، بنابراین اگر فدرال رزرو در واقع 100 بیت بر ثانیه را در آن انجام دهد، ممکن است شاهد افزایش قدرت دلار تا پایان ماه باشیم. افزایش نرخ بعدی

اما، همانطور که مدتی است در این قطعات بحث کرده ام، سوال بزرگتر در مورد روند صعودی دلار آمریکا، بانک مرکزی اروپا است. اگر بانک مرکزی اروپا همچنان روی نرخ‌های منفی می‌نشیند، حتی در شرایطی که تورم در منطقه یورو بالاتر می‌رود، استدلال قانع‌کننده‌ای برای جست‌وجوی قدرت یورو در برابر دلار آمریکا وجود ندارد، و این پس‌زمینه دقیقا همان چیزی است که برای برابری مجاز است. برای چاپ در محبوب ترین جفت ارز جهان.

در دلار سبز – این چاپ برابری بزرگ به نظر می رسد. اگر فروشندگان EUR/USD هنوز پس از شروع به کار نتوانند آن را پشت سر بگذارند، USD می تواند از سطوح فعلی عقب نشینی کند، مشابه آنچه در ماه می و ژوئن مشاهده شد. این لزوماً روند صعودی را معکوس نمی کند، زیرا احتمالاً به اقدامات بسیار قوی تری از بانک مرکزی اروپا نیاز دارد. اما – این می تواند امکان عقب نشینی در روند صعودی بلندمدت دلار را فراهم کند.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

نمودار قیمت دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

EUR/USD با برابری مبارزه می کند

من دیروز در این مورد صحبت کرده بودم تنظیمات اکشن قیمت یورو، اما سطح برابری شاید مهم ترین باشد سطح روانی روی نمودار این یکی از آن عواملی است که می تواند الگوهای رفتاری را تغییر دهد، از این رو اصطلاح “سطح روانی” نامیده می شود. قیمت 0.9999 اغلب بسیار ارزان تر از تنها 2 پیپ زیر 1.0001 احساس می شود، و این می تواند معامله گران را وادار کند که در صورت “ارزان بودن” به بازار پیشنهاد دهند.

این بدان معنا نیست که سطحی از آن طبیعت را نمی توان شکست. اما، اغلب به نیروی اضافی نیاز دارد و در بسیاری از موارد شما نیاز به کمک از طرف اساسی دارید. در کوتاه‌مدت نیز راه‌هایی وجود دارد که این اتفاق بیفتد، زیرا هفته آینده یک رقم تورم دیگر در اروپا به ارمغان می‌آورد و اگر آن را با دسته 9 ببینیم – زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در نشست بعدی خود فقط 25 واحد افزایش یابد. در این ماه – و ما می توانیم ببینیم که دلیل قانع کننده به سرعت در تصویر ظاهر می شود.

چرا تورم بالاتر در اروپا باعث حرکت نزولی می شود در حالی که تورم بالاتر در ایالات متحده باعث حرکت صعودی می شود؟ بانک مرکزی و انطباق مورد انتظاری که بانک در پاسخ به این داده ها انجام خواهد داد. تورم بالاتر در ایالات متحده، فدرال رزرو تهاجمی تر را به همراه دارد، چیزی که امروز صبح در انتظارات نرخ بهره شاهد بودیم. اما در اروپا؟ واقعاً به نظر می رسد که بانک می ترسد با افزایش نرخ ها، اقتصاد را در رکود قرار دهد. به طوری که تورم بالاتر به عنوان فرسایش سرمایه بیشتر خوانده می شود و فشار بیشتری بر تورم آتی وارد می کند زیرا اکنون مشکل سقوط ارز نیز وجود دارد که باید با آن مبارزه کرد.

در EUR/USD، حداقل در کوتاه مدت، سوال بزرگ این است که چقدر دفاع از برابری حاصل می شود. مقاومت در سطح بلندمدت فیبوناچی 1.0072 باقی می ماند. یک شکست بالاتر که در را برای فشار تا 1.0108 باز می کند. و اگر این در جریان باشد، حتی ممکن است تا 1.0192 یا شاید حتی 1.0221-1.0235 نیز زمینه ای وجود داشته باشد.

نمودار قیمت دو ساعته EUR/USD

یورو نمودار دو ساعته

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

GBP/USD

یک وجود دارد گوه افتادن که به GBP/USD ساخته شده است و به طور مشابه، این می تواند در را برای برخی پتانسیل عقب نشینی کوتاه مدت باز نگه دارد. طرف مقاومتی این ساختار در حال حاضر در حدود 1.1950 ترسیم می کند، که در را برای حرکت به سمت حمایت قبلی در منطقه 1.2000-1.2021 باز نگه می دارد، با سطح اول یک سطح روانی اصلی و دومی یک سطح روانی اصلی است. سطح فیبوناچی.

GBP/USD سقوط گوه

نمودار قیمت gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/CAD: بانک کانادا به 100 می رسد

خوب، برگردیم به برخی از اصول. بانک مرکزی کانادا صبح امروز هنگام پیاده روی 100 امتیازی را شگفت زده کرد. اما، این ممکن است راهی برای کنترل مجدد روایت پیرامون تورم باشد. این بانک در مورد افزایش نرخ های اولیه در تلاش برای مهار تورم صحبت کرد که به بانک این امکان را می دهد که در جلسات آتی ذهنیت بازتری داشته باشد به جای اینکه متعهد به افزایش بیشتر و بیشتر باشد به این امید که بازارها شروع به قیمت گذاری از قبل کنید.

در USD/CAD، این جفت ارز در یک نقطه تامل برانگیز قرار داشت که تصمیم به نرخ امروز صبح گرفت و این واقعاً تغییر نکرده است. از نمودار روزانه زیر، می‌توانیم شاهد افزایش دامنه با حفظ مقاومت از حدود 1.3050-1.3077 باشیم.

غافلگیری بانک کانادا به کاهش قیمت برای حمایت امروز صبح کمک کرد، در حدود 1.2950 که با یک خط روند صعودی با شیب تهاجمی همراه است. اما هنوز هیچ شکستی وجود ندارد، به این معنی که هنوز هم یک راه اندازی صعودی و هم نزولی در اینجا وجود دارد. در سمت صعودی، خریداران همچنان به پایین‌ترین قیمت خود ادامه می‌دهند و امروز صبح جدیدترین تکرار این موضوع بود. و در سمت نزولی، یک وجود دارد دو رویه که اکنون به یک تاپ سه گانه تبدیل شده است و تا کنون، خریداران به سادگی قادر به حفظ سطح بالای 1.3050 نبوده اند.

نمودار قیمت روزانه USD/CAD

نمودار قیمت دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/JPY

USD/JPY پس از انتشار CPI در اوایل صبح امروز به بالاترین حد خود در 24 سال گذشته رسید. قیمت ها قبلاً حول منطقه مقاومت قبلی 136.70-137.00 حمایت پیدا کرده بودند و اقدام قیمت قبلاً پس از آن که شکست پس از انتشار CPI ادامه چندانی پیدا نکرد، به این منطقه بازگشته است.

من در آنجا خوش بین هستم، اما مسئله اصلی در این مرحله، موقعیت است. نمودار روزانه این را به خوبی نشان می دهد، زیرا طی دو روز گذشته شاهد حفظ مقاومت در سطح روانی 137.50 بوده ایم. عقب نشینی زیادی وجود نداشته است، زیرا عقب نشینی دلار در اواخر ژوئن واقعاً در USD/JPY چندان نشان نداد و گاوها برای رسیدن به اوج های بالاتر تلاش کردند. USD/JPY عقب نشینی را در اواخر ماه مه دنبال کرد و مشابه DXY در بالا، منجر به عرضه مطلق در اوایل ژوئن شد. اما، مشکل من در اینجا این است که این جفت احساس می‌کند بیش از حد خرید شده است، حتی با وجود مواردی که به سمت بالا ترجیح می‌دهند.

پشتیبانی عمیق تر را می توان در منطقه 134.47-135.00 جستجو کرد.

نمودار قیمت روزانه USD/JPY

نمودار روزانه usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX





منبع